Gjest Sjalu Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Vel, min mann har flere ganger i løpet av vårt forhold gått over streken og vel så det, men jeg har tilgitt han hver gang! Vel, han har ikke vært fysisk utro mens vi har vært sammen, men når man søker etter elskerinner på nett fordi man synes det er spennende å titte vel det å ta litt i? Og dessuten kjørte han dobbelt ganske lenge før han var sikker på hvem han skulle satse på. Vel jeg var kanskje blindet av hans sjarm og forelskelse, valgte og gå videre, og vi har det helt klart bra i hverdagen. Men nå har mannen skiftet jobb, og i den forbindelse dukker det opp gamle "lik" i skapet fordi bransjen er liten. Og da kommer sjalusien snikende. Jeg går rett og slett i lås når han sier at han skal på arrangementer med overnatting, kundepleie, seminarer etc... og fikser ikke dette i det hele tatt. Jeg vet jo at jeg har tatt et valg, men jeg klarer ikke stå for det. Det er ikke bare å fordufte heller for det er barn involvert. har noen noe gode tips til hvordan man kan bearbeide vonde tanker? Jeg har ingen grunn nå til ikke å stole på mannen, men det er lettere sagt enn gjort. sjalu kone.
Gjest Illiya Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jamen, du har jo ingen grunn til å stole på han heller! Stoler man på en mann som går over streken flere ganger, og til og med søker etter elskerinner på nett? Nei, man gjør jo ikke det uten videre. Har han i ettertid gitt deg grunn til å stole på han? Har han gjort sitt til at tilliten er bygd opp igjen? Er det lenge siden forrige overtramp? Likevel har du ikke tillit til han, og det forstår jeg godt. Det hadde ikke jeg heller hatt om det hadde vært feilskjær etter feilskjær. Det er greit nok å gå over streken en gang, men når dette gjentar seg, vet man jo aldri om det virkelig er slutt, eller om det vil skje flere ganger. Jeg tror at det er vanskelig å bygge opp tillit når situasjonen er sånn som du beskriver. Den har vært der, men han har jo gang på gang revet den ned igjen. Og sånn sett vil du vel aldri bli helt trygg på at det ikke blir noen neste gang? Endret 22. januar 2010 av Illiya
leirbål Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Det er vanskelig å gi deg et godt råd siden jeg ikke har hatt noen grunn til å være sjalu, og derfor ikke er plaget med det, men jeg kan forsøke. Du har valgt å stole på ham, og å bli hos ham. Det er imponerende synes jeg. Har du mulighet til å ringe ham på fritiden når han er bortreist? Så du kan snakke med ham, og få høre at han er glad i deg. Når jeg har lyst til å grave meg ned i vonde følelser (riktignok ikke sjalusi), pleier jeg å aktivisere meg selv. Gjerne med noe som krever litt tankevirksomhet, som kryssord el. Du kan jo også gå en rask tur hvor du forteller deg selv hvorfor du har grunn til å stole på mannen din. Memorer de tingene han har sagt og gjort for å vise deg at det er deg han vil ha. Et gdt ordtak sier at det finnes ikke et problem som ikke blir mindre av å gå en rask tur. Fortell også mannen din at du trenger at han tålmodig lytter til deg og forsikrer deg om at han ikke ønsker å tulle med noen andre hver gang du trenger det.
Kjetil S. Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Kvitt deg med ham og vær ferdig med det, rett eller galt og først som sist. Få deg en mann som du kan stole på og å føle deg på bølgelengde med.
leirbål Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Kvitt deg med ham og vær ferdig med det, rett eller galt og først som sist. Få deg en mann som du kan stole på og å føle deg på bølgelengde med. Skal hun reise fra mannen som hun elsker, og som elsker henne, og som hun har barn sammen med, fordi han har gjort en del dumme ting? Det er bare i eventyrene det er så enkelt å leve sammen med noen, og hvor det å forlate en ektefelle som man har barn med er uproblematisk for alle som ikke fortjener en lærepenge. En skilsmisse er vanligvis en svært traumatisk prosess for alle involverte. Spesielt barna. Og et evt. neste forhold vil også inneholde tildels store utfordringer. For det gjør alle ekteskap. Hva skal hun gjøre da? Reise fra ham også? Så tenk deg litt mer om før du slenger ut av deg sånne råd.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Dump fyren... Du stoler ikke på han, kommer aldri til å stole på han. Det fortjener ingen av dere.
Havbris Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Skal hun reise fra mannen som hun elsker, og som elsker henne, og som hun har barn sammen med, fordi han har gjort en del dumme ting? Det er bare i eventyrene det er så enkelt å leve sammen med noen, og hvor det å forlate en ektefelle som man har barn med er uproblematisk for alle som ikke fortjener en lærepenge. En skilsmisse er vanligvis en svært traumatisk prosess for alle involverte. Spesielt barna. Og et evt. neste forhold vil også inneholde tildels store utfordringer. For det gjør alle ekteskap. Hva skal hun gjøre da? Reise fra ham også? Så tenk deg litt mer om før du slenger ut av deg sånne råd. Enig med deg. Det er bare i eventyrene at ting er sort eller hvitt i kjærlighetsforholdene. I det virkelige liv er det meste som regel mer komplekst enn som så. Det betyr at man også må tenke flere og mer komplekse tanker rundt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå