Gjest Trajan Skrevet 21. januar 2010 #1 Del Skrevet 21. januar 2010 Gud finnes ikke så Gud er ikke problemet. Problemet er mennesket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapetos Skrevet 21. januar 2010 #2 Del Skrevet 21. januar 2010 Hva mennesker gjør religion til er problemet. Gud er død, sier Nietszche. Nietszche er død, sier Gud. (Jeg er ikke religiøs, til opplysning ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. januar 2010 #3 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja uten menneskenes fantasiverden så hadde det ikke eksistert noen gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 21. januar 2010 #4 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja uten menneskenes fantasiverden så hadde det ikke eksistert noen gud. Ja men kanskje er Gud grei og ha for da har en en unnskydlig og noen å skylde på. Istenden for og ta ansvar for det som er onskapsfulle menneskelige handlinger Jeg synes mennesker skal innse at det er vi som er de sanne monstrene på denne kloden Ikke at alle mennsker er onde men vi har det alle i oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 21. januar 2010 #5 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja men kanskje er Gud grei og ha for da har en en unnskydlig og noen å skylde på. Istenden for og ta ansvar for det som er onskapsfulle menneskelige handlinger Jeg synes mennesker skal innse at det er vi som er de sanne monstrene på denne kloden Ikke at alle mennsker er onde men vi har det alle i oss Religion er et nyttig redskap for å styre mennesker, historien er full av eksempler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå