Gå til innhold

Nikken

Bintou

Anbefalte innlegg

Ja, det var jo det jeg spurte om... men ganske fantastisk at kroppen/hjernen/psyken selv klarer å lage en slik reaksjon. Jeg står VIRKELIG ikke støtt selv om jeg tror jeg kan det..

Jeg har opplevd det samme under en sånn demonstrasjon, men der stod jeg på to såler med armene strukket ut foran meg. Utenfor sålene klarte damen og presse armene mine ned uten merkbar motstand i det hele tatt, mens på sålene stod jeg i mot.

Mulig det er placebo, men det er morsomt uansett.

Og hvis folk kan bli kvitt plager ved hjelp av placebo, så har de blitt plagene sine da. De ville antakelig ikke det uten den placebohjelpen. Derfor ser jeg ikke problemet. Det med placebo gjelder jo faktisk en del smertestillende også, så...

Du gjør ikke det. Du bare tror det selv. Det er nesten litt som selvhypnose. Også "mister" du balansen når du tar det av, ikke sant?

Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, men det er faktisk kun i hodet ditt dette skjer. Ikke stol på de folkene som forteller deg om magiske "energier" og lignende. Det er humbug fra ende til annen.

Din egen opplevelse er faktisk ikke gyldig bevis, for hodet vårt er ekspert i å lure oss selv.

VET du dette, eller antar du? Hvis du vet, fordi du har lest forskning på nikkens produkter og det er bevist, så vil jeg gjerne at du linker. Nikken har meg bekjent eksistert i førti år eller noe sånt, og har spredde seg omtrent verden over, og jeg vil anta at det ville vært motbevist og slaktet for lengst om det ikke var noe hold i produktene deres.

Nei, jeg er verken forhandler eller kunde. Jeg har ingen plager og synes produktene er svindyre og kommer aldri til å kjøpe så mye som en sikkerhetsnål.

Kom på en ting: Min mor brukte i mange år magnetarmbånd - det var jo så moderne på syttitallet eller åttitallet eller når det nå var, og hun trengte ikke blodtrykksmedisiner så lenge hun brukte armbåndet.

Armbåndet ble på ett eller annet vis brukt opp etter års bruk, og hun brydde seg kanskje ikke om å få tak i nytt, eller de fantes kanskje ikke lenger, hva husker vel jeg, men hun har i hvert fall vært avhengig av blodtrykksmedisinen igjen etter det.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...