Bintou Skrevet 21. januar 2010 #1 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Har en "Nikken-selger" på kontoret mitt nå.. Veldig merkelig - jeg prøvde både såler, armbånd og vann og merket STOR forksjell (balanse, bakkekontakt osv).. noen som vet noe om dette? Edit: se http://www.nikken-erfaringer.no/ Endret 21. januar 2010 av Bintou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. januar 2010 #2 Del Skrevet 21. januar 2010 Har en "Nikken-selger" på kontoret mitt nå.. Veldig merkelig - jeg prøvde både såler, armbånd og vann og merket STOR forksjell (balanse, bakkekontakt osv).. noen som vet noe om dette? Edit: se http://www.nikken-erfaringer.no/ Den bedrede balansen skriver seg antakelig fra at lommeboken din nå er betraktelig lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 21. januar 2010 Den bedrede balansen skriver seg antakelig fra at lommeboken din nå er betraktelig lettere. Haha..nei, jeg har jo ikke kjøpt noe som helst! Han var en venn av sjefen min, som fortalte hva han jobbet med og vi prøvde noe ekspirimenter.. Jeg står med ryggen til ham og folder hendene bak ryggen, han legger sin vekt i hendene mine og selvfølgelig detter jeg bakover, ved at tærne mine første løfter seg og jeg deretter mister balansen. (Har forresten ikke så god balanse, blir stadig jernmangelanemisk og er ekstremt plattfot.) Så får jeg på magnetbåndet rundt armen og vi gjør det samme en gang til - jeg står som en påle i gulvet! Hva er dette for noe?? Ble jo supernysgjerrig.. det skal visstnok påvirke energier og mineraler i kroppen! Men jeg vet jo ingen ting om slikt, bare at det funket (også med en slurk av "filtrert" vann, og med magnetsåler). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #4 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, jeg har hørt om Nikken. Hemmeligheten ligger i det enormt kraftige virkestoffet, Placebo, som opptas i kroppen og gjennom lymfesystemet arbeider seg frem til der i kroppen det trengs lindring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Ja, jeg har hørt om Nikken. Hemmeligheten ligger i det enormt kraftige virkestoffet, Placebo, som opptas i kroppen og gjennom lymfesystemet arbeider seg frem til der i kroppen det trengs lindring. Ja, det var jo det jeg spurte om... men ganske fantastisk at kroppen/hjernen/psyken selv klarer å lage en slik reaksjon. Jeg står VIRKELIG ikke støtt selv om jeg tror jeg kan det.. Endret 21. januar 2010 av Bintou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #6 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg bruker Nikken vannrenser, men har ikke noen erfaring med de andre produktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg bruker Nikken vannrenser, men har ikke noen erfaring med de andre produktene. Og hva sier du om vannrenseren? Har det noen effekt på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #8 Del Skrevet 21. januar 2010 Og hva sier du om vannrenseren? Har det noen effekt på deg? Om det har noen effekt på meg vet jeg ikke, men den har iallefall effekt på vannet Vannet smaker helt klart mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. januar 2010 #9 Del Skrevet 21. januar 2010 Virkestoff "Placebo"? Ok, sier ikke det nok.. Tror det er PLACEBO-effekten dere kjenner her.. Sier litt om hvor reelle plagene er..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #10 Del Skrevet 21. januar 2010 Virkestoff "Placebo"? Ok, sier ikke det nok.. Tror det er PLACEBO-effekten dere kjenner her.. Sier litt om hvor reelle plagene er..... Så en vannrenser er placebo, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 21. januar 2010 Virkestoff "Placebo"? Ok, sier ikke det nok.. Tror det er PLACEBO-effekten dere kjenner her.. Sier litt om hvor reelle plagene er..... Det er ingen "plager".. bare litt interessant Jeg ble ikke fortalt på forhånd hva som skulle skje og var derfor ganske morsomt å se at forskjellen ble så drastisk av ingenting! Jeg tenkte kaaaanskje det var noe mer enn bare placebo - vi er da ikke helt upåvirkelige av ytre energier som mennesker! Men du mener altså at det kun var placebo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #12 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg mener det er helt klart placebo, ja. Dette gjelder også vannrenseren. Hjemme gjorde vi faktisk et lite eksperiment: Min far ba meg hente to glass med vann, ett fra vannrenser og ett med vanlig kranvann. Jeg valgte da å ha det vanlige vannet i et klart glass mens vannrenservannet ble helt i et farget glass. Vannet ser da mye klarere og mer appetittlig ut i et klart glass, ikke sant? Min far var nemlig overbevist om at det var vannet i det klare glasset som var renset mens vannet i det fargede glasset var vanlig kranvann, men det var altså motsatt. De aller fleste husstander i Norge har svært godt vann i kranen; det er ikke nødvendig med vannrenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #13 Del Skrevet 21. januar 2010 Har også testet; To like (rene) glass, urenset kontra renset. Smaksprøver både av meg og andre. Ikke minst ser man at filteret etterhvert blir skittent. Kjenner enorm forskjell på smaken hos meg og nabo'n, hos henne smaker vannet et snev av klor, hos meg gjør det ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 21. januar 2010 #14 Del Skrevet 21. januar 2010 Kjenner enorm forskjell på smaken hos meg og nabo'n, hos henne smaker vannet et snev av klor, hos meg gjør det ikke det. Selvfølgelig kjenner du det. Fordi du vet hvilket vann du drikker. Be naboen din hjelpe deg å ta en blindtest. Sett frem to glass, ett med vann fra plasebo-renseren din, og ett glass med "urenset" vann. Kanskje du blir overrasket over hvor mye hjernen din lurer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #15 Del Skrevet 21. januar 2010 Selvfølgelig kjenner du det. Fordi du vet hvilket vann du drikker. Be naboen din hjelpe deg å ta en blindtest. Sett frem to glass, ett med vann fra plasebo-renseren din, og ett glass med "urenset" vann. Kanskje du blir overrasket over hvor mye hjernen din lurer deg. Hvis du gidder å lese innlegget mitt ordentlig, så kan du lese "jeg og andre". Nabo'n drakk vann hos meg og kommenterte at det smakte bedre, hu ante ikke at det var rensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 21. januar 2010 #16 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvis du gidder å lese innlegget mitt ordentlig, så kan du lese "jeg og andre". Nabo'n drakk vann hos meg og kommenterte at det smakte bedre, hu ante ikke at det var rensa. Spiller ingen rolle. Gjør en skikkelig blindtest. Det er så mange andre faktorer som spiller inn når du spør folk hva de synes om vannet ditt. Hvis du f.eks spør: "Synes du vannet mitt smakte spesielt bra?" Så er det ett ledende spørsmål som folk nesten alltid vil svare ja på. Og når tilleggspørsmålet ditt er om de kanskje også synes vannet ditt smakte bedre enn hos naboen, så er folk gjerne så høflige at de svarer positivt på det også, selv om de egentlig ikke kjente forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 21. januar 2010 Spiller ingen rolle. Gjør en skikkelig blindtest. Det er så mange andre faktorer som spiller inn når du spør folk hva de synes om vannet ditt. Hvis du f.eks spør: "Synes du vannet mitt smakte spesielt bra?" Så er det ett ledende spørsmål som folk nesten alltid vil svare ja på. Og når tilleggspørsmålet ditt er om de kanskje også synes vannet ditt smakte bedre enn hos naboen, så er folk gjerne så høflige at de svarer positivt på det også, selv om de egentlig ikke kjente forskjell. Haha, ja det er lett å føle seg både ledet og forpliktet til å skryte av naboens VANN.. Det var egentlig ikke filtervannet som var så spennende i utgangspunktet. Det er vel ikke så rart om det smaker bedre hvis man filtrerer ut litt dritt og møkk? Men altså, hvorfor står jeg planta i bakken når jeg får ett magnetarmbånd på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #18 Del Skrevet 21. januar 2010 Spiller ingen rolle. Gjør en skikkelig blindtest. Det er så mange andre faktorer som spiller inn når du spør folk hva de synes om vannet ditt. Hvis du f.eks spør: "Synes du vannet mitt smakte spesielt bra?" Så er det ett ledende spørsmål som folk nesten alltid vil svare ja på. Og når tilleggspørsmålet ditt er om de kanskje også synes vannet ditt smakte bedre enn hos naboen, så er folk gjerne så høflige at de svarer positivt på det også, selv om de egentlig ikke kjente forskjell. Nå antar jo da bare at jeg spurte, ikke sant? Jeg spurte ikke hva hun syntes om vannet mitt, det ble kommentert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 21. januar 2010 #19 Del Skrevet 21. januar 2010 Men altså, hvorfor står jeg planta i bakken når jeg får ett magnetarmbånd på meg? Du gjør ikke det. Du bare tror det selv. Det er nesten litt som selvhypnose. Også "mister" du balansen når du tar det av, ikke sant? Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, men det er faktisk kun i hodet ditt dette skjer. Ikke stol på de folkene som forteller deg om magiske "energier" og lignende. Det er humbug fra ende til annen. Din egen opplevelse er faktisk ikke gyldig bevis, for hodet vårt er ekspert i å lure oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 22. januar 2010 #20 Del Skrevet 22. januar 2010 Haha, ja det er lett å føle seg både ledet og forpliktet til å skryte av naboens VANN.. Det var egentlig ikke filtervannet som var så spennende i utgangspunktet. Det er vel ikke så rart om det smaker bedre hvis man filtrerer ut litt dritt og møkk? Men altså, hvorfor står jeg planta i bakken når jeg får ett magnetarmbånd på meg? Det finnes ingen gode grunner til at et magnetarmbånd skulle ha noen som helst effekt på organismen. De magnetene som brukes, er i klasse "kjøleskapsmagnet" og feltet de produserer, har ikke noen virkning på kroppen what so ever. Vannfiltrering er en sak for seg. Å kjøre vannet gjennom et kullfilter og et partikkelfilter er sikkert ikke så dumt. De fleste steder er vannkvaliteten helt ok, men noen kan jo profitere på filtrering. Men å kjøpe seg en maskin som "magnetiserer og tilføre ioner" og så videre, er bare tull. Det er ren og skjær svindel. Hvis vannet er dårlig, får du billige karbonfiltre på Claes Ohlson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå