Gå til innhold

Hva er forskjellen på stripe med hette og folie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier - hva er egentlig forskjellen på å stripe håret med plasthette og "heklenål" og å stripe håret med folie? Hva gir best resultat. Jeg skal til frisøren nemlig og skulle velge metode selv, jeg har jo ikke peiling. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, som tittelen sier - hva er egentlig forskjellen på å stripe håret med plasthette og "heklenål" og å stripe håret med folie? Hva gir best resultat. Jeg skal til frisøren nemlig og skulle velge metode selv, jeg har jo ikke peiling. :klø:

Når en striper gjennom plasthette får en tettere og tynnere striper. Ved å stripe med folie får en litt bredere og mer markerte striper.

Hvis du i utgangspunktet er veldig lys og vil fortsette å være det, anbefaler jeg hette. Men er du litt mørkere og vil ha litt "liv i håret, anbefaler jeg foliestriper :klemmer: Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! :strix:

Skrevet

Har du langt hår er det beste folie, for det river ikke like mye :P og for kort/halvlangt veldig greit med hette.

Husk at selv om du tar folie striper kan du variere tykkelse og tetthet på stripene da også=)

Gjest svanungen
Skrevet

Jeg har tatt begge deler, og har nok vært mest fornøyd med foliestripene. Du kan i stor grad bestemme bredden/tykkelsen på stripene selv, og som de nevner over, det sliter ikke like mye på håret. Med langt hår kan foliestriper føles ganske brutalt...

Lykke til hos frisøren!

Skrevet

Folie er ikke nødvendigvis det beste.. Det er lett å få av hetten på langt hår også om man bare bruker litt balsam i tuppene :Nikke:

Foliestripene kan lett bli litt for "oppstilte" bakover hodet hvis man ikke er til en frisør som kan det skikkelig.. Jeg plagdes veldig med å lage fine folie striper på langt hår før, men fikk god opplæring i en salong av ei som kunne det skikkelig bra og vil nå tørre å påstå at jeg kan det :Nikke: Men foretrekker helt klart hette på langt hår :)

Skrevet
Folie er ikke nødvendigvis det beste.. Det er lett å få av hetten på langt hår også om man bare bruker litt balsam i tuppene :Nikke:

Foliestripene kan lett bli litt for "oppstilte" bakover hodet hvis man ikke er til en frisør som kan det skikkelig.. Jeg plagdes veldig med å lage fine folie striper på langt hår før, men fikk god opplæring i en salong av ei som kunne det skikkelig bra og vil nå tørre å påstå at jeg kan det :Nikke: Men foretrekker helt klart hette på langt hår :)

Nå er det vel ikke akkurat nødvendigvis å få av hetten som er problemet ved hettestriping av langt hår. Det er jo selve prosessen med å dra ut håret med heklekroken som er relativt grusom :trist:

Jeg har langt hår og har prøvd begge deler og foretrekker definitivt foliestriper! Jeg er overhodet ikke hårsår til vanlig men hettestriping får tårene til å sprette :fnise:

Skrevet

Jepp, jeg synes også det er forferdelig å dra stripene ut av hetten! Foretreker likevel dette, fordi jeg føler resultatet ser mer naturlig ut.

Skrevet

Hvis dere har helt rent hår uten noen ting som helst annet enn balsam i når dere kommer til frisøren (samt at håret er 100% tørt) så skal det ikke lugge i det hele tatt uansett om håret er slitt fra før :)

Skrevet

med hette og heklenål får du tettere, men tynnere striper. med folie får du mer tykke striper. jeg liker best folie for de synes litt mer :D

Skrevet

Sverger til hette med mitt lyse hår som bare skal ha striper i etterveksten hver 3-4 måned. Det blander seg veldig greit med min egen farge.

Skrevet

Jeg er uenig med en del av dere andre. Jeg er nemlig mye mer fornøyd med folistriper, og syns det ser veldig naturlig ut (tror aldri man kunne gjettet at håret mitt er stripet, hvis man ikke vet det). Jeg får striper som er litt lysere enn min naturlige farge (vi snakker her om en mellomblond nyanse), og de legges helt tynt. Like tynne som de jeg fikk med hette, vil jeg si. Men frisøren sier hun har mer kontroll når hun bruker folie. Jeg husker også at jeg med hette kunne risikere å få mer ujevne striper sammenlignet med nå. Da jeg stripet med hette, var jeg også hos ulike frisører, så jeg regner med at det ikke var frisøren som gjorde at jeg var mindre fornøyd med hette.

Men det har sikkert med hvor godt frisøren kan det. Hun sier for øvrig at hun aldri bruker hettestriper lenger, og at det nesten alltid blir best og mest naturlig med folie (dette er en Adam og Eva-frisør).

Skrevet

Hver sin smak med hvordan man liker å jobbe :Nikke:

Og selv om man jobber på Adam&Eva så vil ikke det si at man er mye bedre frisør enn alle andre :)

Skrevet
Hver sin smak med hvordan man liker å jobbe :Nikke:

Og selv om man jobber på Adam&Eva så vil ikke det si at man er mye bedre frisør enn alle andre :)

Neida, tenkte bare det kunne ha relevans å nevne det. Ellers vil jeg si at jeg har vært utrolig mye mer fornøyd der enn hva jeg har vært alle andre steder jeg har vært. Det kan handle om at min faste frisør er veldig flink, men har også vært fornøyd med de andre jeg har vært hos der. Selv om jeg selvsagt ser at man ikke trenger å være blant eliten selv om man jobber akkurat der.

Skrevet

Jeg har ganske kort hår, øre-lengde vil jeg si. Har brukt hette to ganger, men så sa hun frisøren jeg skal til nå at hun foretrekker å bruke folie. Ble bare litt engstelig fordi jeg ikke har prøvd det før og lurer på om jeg får sånne tykke og stygge "klump"-striper. :ler:

Gjest Raptuza
Skrevet

Går det å lage striper i sitt eget hår uten å bruke hette? Noen som har forsøkt? Hvordan gjorde du det?

Skrevet

Jeg har aldri fått foliestriper, men jeg føler at hettestriper blir liggende som et lokk over håret og det synes jeg er lite pent. Kommer neppe til å stripe håret flere ganger.

Skrevet
Går det å lage striper i sitt eget hår uten å bruke hette? Noen som har forsøkt? Hvordan gjorde du det?

Jeg kjøpte et slikt hårfarge-kit som hadde striper og hårfarge. Loreal color experte (53). Var veldig enkelt å bruke, og fikk faktisk veldig bra resultat :)

Skrevet

Jeg liker definitivt forliestriper best. Får tynne fine kontrollerte striper og ofte legger frisøren litt ulike blonde nyanser inn og det blir perfekt. MEN det tar fryktelig lang tid og jeg mistenker at det er derfor enkelte frisører bruker hetta fordi tid er penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...