Gå til innhold

Hvordan best ta vare på barneklær?


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Skal vaske og pakke ned klær som barna til sambo har vokst fra.

Spørsmålet er: hvordan oppbevares de lurest? Vi satser på å starte på en "runde til" om et år eller to, altså lage en til (for ham, det blir min første "egne").

Det skal altså ligge en stund. Hva er lurest? Luft-tett pose? Papp-eske? Det skal enten stables på et loft (kryploft) eller i en bod ute (tett, men uten varme osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma har mine babyklær liggende i en kommode (uten plast) på kvisten. De er helt fine, lukter fortsatt litt gulp av dem, etter 27 år.. Annet barnetøy ligger i plast, og er også like fint. Alt er oppbevart tørt, tror det er hovedpoenget. Hvis de får litt støv på seg, så er det da bare å vaske dem. Fukt derimot, ødelegger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket mitt babytøy mellom nummer en og nummer to i pappkasser. Funker kjempefint. Nå ligger det pakket igjen, klare til sambis ombestemmer seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du pakker de, så oppbevar de på ett rom du vet sjansen for fukt og lekkasje er liten!

Min mor tok vare på alle barne-klærne mine, men pga en veldig våt vår ble klærne ødelagt av fukt. (Vatn kom inn i kjelleren, men ble ikke oppdaget før lenge etterpå....) :cry:

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gjemte alle klærne i en pappeske i noen år, før de pakket i plastbokser med lokk.

Da den mellomste ble født skulle jeg finne frem klær jeg kunne få bruk for, men det blir automatisk at man får en del, og en kjøper en del nye, slik at de gamle ikke blir brukt.

Bodyer, nattdrakter og slike klær blir brukt igjen, men vanlige klær blir som oftes ikke brukt da det finnes så myyyye fint i butikken...... :wink:

Klærne har holdt seg kjempfine de, foruten at noen har små flekker som ikke går av i vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...