Gå til innhold

Nintendo Wii/DS

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg liker tV-spill, har PS3 i dag men det er så få spill til den som passer til meg. Alt er så "guttete", men action og skyting og blod og sportsspill. Jeg liker eventyrspill, og tror Nintendo har mer å velge i. Noen forslag til gode spill og ekstra stæsj man bør ha? Og hva er forskjellen på wii og DS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DS er en håndholdt konsoll, en liten sak du kan ta med deg i lommen/vesken. Den er naturlig nok batteridrevet, men batteriene overlever f.eks. en nokså drøy togtur før de må lades. Wii fungerer på samme måte som PS3-en din, den har ingen innebygget skjerm, og fungerer da naturlig nok best hvis du har den stående sammen med TV-en i stuen. Spill til Wii fungerer ikke på DS, og omvendt. Man kan gjerne ha DS i tillegg til Wii (eller andre konsoller), siden den har et eget utvalg med eksklusive og ofte interessante titler.

Kommer du på noen titler på spill du kan huske å likt tidligere? Det gjør det litt lettere å komme med anbefalinger. Jeg tror imidlertid alle liker Super Mario Galaxy, så få det med om du kjøper deg en Wii. Jeg kommer egentlig ikke på så mange PS3-titler utenom LittleBigPlanet som kan passe smaken din.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

takk for svar!

Av PS2-spill digget jeg Rayman og Crash Bandicoot. Og Super Mario og Zelda er rett i min gate. Så det heller mot Wii! Er det noe tilbehør til konsollen som er et "must"? Er det samme type tilkobling til TV og stereo som PS3 har? Hdmi ++?

Skrevet

Wii har så vidt meg bekjent ikke noen mulighet for HDMI-tilkobling, siden den heller ikke utnytter HD-TV-er i noen særlig grad. Bortsett fra en vanlig SCART/Rød-gul-hvit-tilkobling, kan du få opp i 480p ved å bruke en komponent-tilkobling. Naturlig tilbehør vil da kanskje være en ekstra Wiimote, en Classic Controller og eventuelt en komponentkabel.

Skrevet

Jeg spiller bare på Nintendo-konsoller, fordi jeg, som deg, elsker eventyrspill. I tillegg til ZELDA, ZELDA OG ZELDA (det er et helt univers du kan utforske, foreløpig ett spill til wii og to til DS), liker jeg veldig godt Paper Mario, en slags RPG med Mario. Noe lignende dette er "Bowser's inside story" med Mario og Luigi. I tillegg fins jo masse andre morsomme spill; Final Fantasy har såvidt meg bekjent også kommet til Wii.

Jeg kan anbefale Wii, definitivt. DS er også veldig bra - jeg har foreløpig bare spilt Mario 64 og Zelda Phantom Hourglass på denne, men trives godt med det. Zeldaspillet fungerte svært bra på DS, men det var ikke et veldig stort spill - litt spilling hver dag gjorde at jeg runda det på en mnd. Da er det bedre å kjøpe Wii med Zelda Twilight Princess, som er et forholdsvis stort og innholdsrikt spill. Det er stadig bra tilbud på Wii, hold øye med reklamen! Jeg fikk kjøpt min til 1399,- da Elkjøp åpnet ny butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...