Gjest Gjest_helle_* Skrevet 21. januar 2010 #1 Del Skrevet 21. januar 2010 JEg har ikke bilde da men jeg har sett sånne poser...hvordan syr man dem da? :-) Noen som kan tipse meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 22. januar 2010 #2 Del Skrevet 22. januar 2010 JEg har ikke bilde da men jeg har sett sånne poser...hvordan syr man dem da? :-) Noen som kan tipse meg? Jeg kan kanskje hjelpe deg, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forsto hva du mente. Men hvis du mener en helt enkel stoffpose med en form for brettekant/løpegang oppe kan jeg prøve å forklare. Velg størrelsen du vil ha på posen. Posen blir penest om den er brettet nede, men du kan også sy en søm der om det passer bedre i forhold til det stoffet du skal bruke. Men skal du ha brett nede bretter du stoffet du skal bruke i to, måler opp så stor som du vil ha posen, legger litt ekstra oppe (så bred du vil ha brettekanten + 1 cm) og legger til litt sømrom på sidene. Klipp ut og kast rundt hele (f.eks. med sikksakksøm). Sy begge sidene på vrangen, slik at den blir en pose. Finn frem strykejern, stryk først en 1 cm kant ned (fortsatt på vrangen), brett så inn en gang til og stryk den bredden du vil ha på brettekanten. På denne måten slipper du frynset stoff like innenfor kanten på posen. Sy fast brettekanten/løpegangen. Vil du ha snor i løpegangen oppe må du huske å ha en liten åpning som du kan tre snoren igjennom. Fest isåfall snoren på en sikkerhetsnår og tre sikkerhetsnålen gjennom løpegangen til tråden har kommet rundt. Vreng posen og den er ferdig! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå