Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 Jeg får besøk av min bror med kone og to gutter (13 og 10 år) en helg i midten av oktober, og vil gjerne ha tips til hva vi kan finne på i Oslo da. Jeg gjorde et søk her inne, men mange av tipsene passet best om sommeren (bading, båttur osv.). De er ikke særlig kulturinteresserte så Nasjonalgalleriet er nok utelukket! Jeg tenker jo først og fremst på Holmenkollen og Frognerparken, men er det noen som vet om noe mer spennende som kanskje ikke alle vet om? Alle tips mottas med takk! Hilsen Lille meg
valmue Skrevet 1. september 2003 #2 Skrevet 1. september 2003 Teknisk museum på Kjelsås er et artig sted for gutter i 10-13 års alderen! Bygdøy med viking skipene m.m. kan kanskje også være noe?
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #3 Skrevet 2. september 2003 Dersom det er i høstferien, så har Tusenfryd også åpent den uken. Enig i Teknisk museum, gull!
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #4 Skrevet 2. september 2003 Takk for svar så langt! Det er ikke i høstferien, dessuten frister det ikke meg i hvert fall å være på Tusenfryd i oktober! Tror de har vært på Teknisk museum før, men jeg kunne tenkt meg en tur dit så jeg kan jo foreslå det. Kom gjerne med flere forslag! Hilsen Lille meg
Gjest Poirot Skrevet 2. september 2003 #5 Skrevet 2. september 2003 Fin vikingutstilling på Historisk museum (barnevennlig og gratis!). Ellers er det jo kino/teater, da... Folkemuseet er også barnevennlig og koselig.
Gjest Étoile Skrevet 2. september 2003 #6 Skrevet 2. september 2003 Kino i storsalen på Colosseum og middag på Friday's er nok en vinner hos guttene. Du kan også prøve å søke på www.oslopuls.no på de aktuelle datoene og se hva som skjer av arrangementer etc. rundtomkring i byen.
aline Skrevet 2. september 2003 #7 Skrevet 2. september 2003 Oslo reptilpark må være spennende for alle vel? ihvertfall gutter på 10 og 13 år?
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #8 Skrevet 2. september 2003 Takk for flere tips! Aline; hvor ligger Oslo reptilpark? Kan jo gjøre et søk selv, men det er enklere å spørre her. Fikk et tips av en kollega om IMAX også, men er det noen som vet om den er åpen nå? Hilsen Lille meg
aline Skrevet 2. september 2003 #9 Skrevet 2. september 2003 oslo reptilpark ligger i storgata 26 4 etg. mener jeg det var, om jeg har skrevet rett. ellers finner du greit info om det ved å søke på reptilpark.
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #10 Skrevet 2. september 2003 Takk Aline. Det var rett adresse. Jeg fant nettsiden deres. Tror nok dette kan falle i smak hos guttene, men det spørs nok om moren vil være med... Hilsen Lille meg
aline Skrevet 2. september 2003 #11 Skrevet 2. september 2003 bare koselig å kunne bidra! og ho kan jo overraske!! så mange mødre som var med barna sine på edderkopputstilling for noen år siden. Jeg kunne helt klart tenkt meg en tur dit ihvertfall, så hvorfor ikke andre også? lykke til, og kos dere.
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Er det ingen av dere som vet om IMAX-kinoen på Aker Brygge er åpen nå? Hilsen Lille meg
elinia Skrevet 5. september 2003 #13 Skrevet 5. september 2003 Imax-kinoen er ikke åpen nå. Er ikke helt sikkert, men jeg tror den er lagt ned.
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #14 Skrevet 5. september 2003 Takk Elinia. Har hørt at den hadde stengt, men også at den muligens hadde åpnet igjen. Men da har den ikke det altså. Hilsen Lille meg
Tusenfryd Skrevet 6. september 2003 #15 Skrevet 6. september 2003 Dinosaurutstilling på tøyen - Østensjøvannet - Sjøfartsmuseet - Grønland - Høstutstillingen
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #16 Skrevet 17. september 2003 Flere tips! Takk skal du ha, Tusenfryd! Jeg kan sikkert finne det på nettet, men vet du om Sjøfartsmuseet er sånn hvor man kan delta litt selv? Ikke bare gå rundt og se på avstand, hvis du skjønner hva jeg mener. Tror nok ikke guttene har tålmodighet til bare å se! Når du nevner Grønland er det noe spesielt du tenkter på eller bare bylivet generelt? Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå