Gå til innhold

Brudens sang/tale

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Som brud, skal du holde en tale til din kjære eller blir det en sang...........eller noe helt annet?

Hvordan tenker du deg det?

Synes det er skummelt jeg med alle som skal høre på og dessuten er jeg ei "sippe" når det kommer til sånt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke for mannen min kan ikke fordra taler så jeg slipper....

(men jeg skal nok hviske ham et par ord i løpet av kvelden allikevel... :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har småplaner om å si noe, men noen lang tale blir det ikke.

Blir bare å fortelle han hvor glad jeg er i han så alle hører det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt tale til min tilkommende og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Begynte å grine når jeg kom til "...jeg er aldri mere lykkelig enn når du ser på meg og smiler..." Da var det enda to setninger igjen, men jeg måtte bare sette meg. Jeg var ikke den eneste som gråt, så det gjorde absolutt ingenting med en skåle-pause der.

Mitt poeng er: ikke vær redd for å sippe - det ER en følelsesladet dag, og tårer er tillatt for alle, spesielt hovedpersonene.

Og til dere som er redde for å snakke i større forsamlinger (inkl. meg selv):

Dagen er helt "sinnsyk" og ut-av-kroppen uansett, så det å holde tale er ikke noe big-deal i den store sammenhengen. (det er i allefall min erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt tale. Det er hva jeg følte for og jeg hater å synge. For meg blir det mer personlig å holde tale - hvor man får sagt noe på en mer seriøs måte enn med sang.

Dersom du vil se den, kan du sende meg en pm, så skal jeg sende den til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at bruden fikk slippe jeg, men da var det mer enn én mor som satte ned foten. Skal han, skal du var omkvedet. Ingen av oss liker å stå foran større forsamlinger, men kvinne/manne oss opp skal vi - gleder meg faktisk litt når jeg tenker på det. Har ikke bestemt meg for hva det blir, men er jo litt i mot sanger, så det blir nok en tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var naturlig at mannen min også skulle få tale eller sang i vårt bryllup, så jeg endte opp med begge deler jeg...

Først holdt jeg en tale som var til forloveren min, moren min, min svigerfamilie og så min mann. Etterpå hadde jeg en sang som var bare til min mann.

Mannen min synes det var en flott måte å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde tale jeg også. Vet at jeg trenger ikke men jeg har lyst! Vil takke mine foreldre og hans familie og venner etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å holde tale, vil ikke skrive sang.

Men her om dagen sa han at jeg ikke fikk lov, skulle bare sitte å smile, for han blir så brydd av mange taler.

Det er ikke sikkert han får viljen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal holde tale, siden jeg er av den meeget sentimentale sorten og VET at stemmen ikke kommer til å holde ut første setning en gang.. :roll: Men har veldig lyst til å skrive en sang til min kjære, eventuelt skrive et dikt som jeg leser opp (lettere det, enn tale syns jeg).

Men jeg lurer på - i brudens tale/ sang, er det forventet at man har med noen ord til foreldre/ svigerforeldre? Eller kan man velge å bare skrive til sin kjære? Finnes det "regler" for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg blir helt rystet av enkelte forenværende bruder, som har "offentliggjort"bryllupet sitt så mye att hun til og med legger ut talen til sin mann på nettet til alles skue!!!!!!!!Er det mulig??Skal ingen ting holdes privat lenger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir helt rystet av enkelte forenværende bruder' date=' som har "offentliggjort"bryllupet sitt så mye att hun til og med legger ut talen til sin mann på nettet til alles skue!!!!!!!!Er det mulig??Skal ingen ting holdes privat lenger???[/quote']

Tja, i mine øyne er ikke en sang eller tale lenger privat når man offentliggjør den i bryllupet heller så.... Hver sin mening! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir helt rystet av enkelte forenværende bruder' date=' som har "offentliggjort"bryllupet sitt så mye att hun til og med legger ut talen til sin mann på nettet til alles skue!!!!!!!!Er det mulig??Skal ingen ting holdes privat lenger???[/quote']

Skal vel du gi beng i! Er ikke din sak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi' date=' noen i dårlig humør idag!!!!Kan det være troble in paradis hjemme hos Tex??[/quote']

Ehhh...

Ikke akkurat.

Synes bare at tilfeldige gjester skal labbli å slenge negative kommentarer til folk som opptrer seriøst her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...