Gå til innhold

Forandrer kvinner mening og følelser raskt?

Anbefalte innlegg

Gjest småforvirra mann
Skrevet

Tja, hva skal jeg si? Har et spørsmål som kanskje flere kan svare på. Er ikke så veldig alvorlig men her er det nå:

Har vært sammen med ei kjempekjekk dame nå i en 3 måneders tid. Vi kommuniserer svært bra. Vi har det begge travelt i hverdagen men vi møtes et par ganger i uka/helger. Vi har begge barn fra før, så det tar jo også en del tid. Vi har snakka om at vi nå har et forhold ( er kjærester :) ) og at vi er trygge på hverandre. Så til det jeg lurer på:

Hun sa for en uke siden at hun savnet meg så veldig, og det merket jeg på gjensynsgleden da vi møttes dagen etterpå! Veldig kjærlig og vi prata om oss - og litt om fremtiden, at vi begge ville fortsette. Så i går møttes vi igjen, og da var hun litt "kaldere". En god klem ble det jo og en liten suss før jeg gikk, men jeg følte det var et eller annet...

Er det slik med kvinner at de er litt opp og ned, uten å egentlig mene noe med det? Jeg vet hva jeg føler for henne, og jeg føler det HELE tiden: det er henne jeg vil ha! Er det slik at kvinner kan ha like sterke følelser, men at de viser det mere sånn "av og til"?

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne. Bare lurer - og prøver å forstå hva kvinner egentlig mener :)

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Bare lurer - og prøver å forstå hva kvinner egentlig mener :)

Velkommen til klubben, gi beskjed når du har løst koden! :)

Gjest Gjest_Quirky_*
Skrevet
Er det slik med kvinner at de er litt opp og ned, uten å egentlig mene noe med det?

Ja. Kan ihvertfall for min egen del si at følelser skifter fram og tilbake, alt etter dagsform og hvor jeg er i menstruasjonssyklusen osv. Så prøv å ikke legge for mye i det om hun virker mer distansert iblant, det trenger ikke være noe galt med deg eller forholdet deres av den grunn. :)

Skrevet

Har du penger og makt så blir kvinnen oss deg. Fordi du har penger og makt

Mister du pengene og makten så finner kvinnen seg en ny en

Kvinner elsker deg bare så lenge du har penger og makt.

Vel det er min efaring med kvinner.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet
Er det slik med kvinner at de er litt opp og ned, uten å egentlig mene noe med det? Jeg vet hva jeg føler for henne, og jeg føler det HELE tiden: det er henne jeg vil ha! Er det slik at kvinner kan ha like sterke følelser, men at de viser det mere sånn "av og til"?

Ja! Jeg kjenner meg igjen! Tror kjæresten min også blir litt forvirret innimellom av at jeg den ene dagen kan være veldig kosete og "varm", mens den neste er jeg "kald" og distansert. Det betyr ikke at jeg ikke er veldig glad i ham; det er bare det at jeg ikke føler for å vise det like sterkt hver dag, eheh :)

Skrevet

Jeg kan skifte på sekundet! Skulle ønske det ikke var slik, men er nok ganske så følsom i perioder. Noen ganger trenger jeg mer oppmerksomhet enn vanlig, og skjønner han ikke det så blir jeg lei meg og iskald.

*banke seg selv med noe hardt i hodet* :kjefte:

Skrevet
Jeg kan skifte på sekundet! Skulle ønske det ikke var slik, men er nok ganske så følsom i perioder. Noen ganger trenger jeg mer oppmerksomhet enn vanlig, og skjønner han ikke det så blir jeg lei meg og iskald.

*banke seg selv med noe hardt i hodet* :kjefte:

Det tok sin tid før jeg skjønte at mannen min ikke kunne lese tankene mine ja...

Skrevet

Det er nok ikke tilfeldig at vi menn har hatt et regelverk i flere tusen år om å ikke ta kvinner like seriøst hele tiden.

Kvinner kan komme med selvmotsigelser i samme setning!

Gjest småforvirra mann
Skrevet

Fine svar - takk! Det var godt å se at det faktisk kan være slik som jeg trodde :) Må si jeg kanskje er noe dårlig til å lese signalene riktig... jeg vil jo bare være den beste mannen for henne hele tiden, men jeg forstår jo at det går litt opp og ned alt etter dagsform etc. Jeg ønsker heller ikke å "kvele" henne hvis dere skjønner hva jeg mener. Prøver å gå rolig fram.

Tror vel egentlig ikke at det er noe galt, men det er bare en følelse jeg har. Kanskje hun er usikker på det hele? Vi får se de neste dagene... :)

Flere som har synspunkter?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Ja., det stemmer. Men jeg vet ikke hvorfor det er slik.

Skrevet

Jeg er av og til litt "borte" og kan virke litt kald til tider hvis det er vanskelige ting jeg tenker på... Dette merker selvfølgelig samboeren min, men han har vel i grunn knekt koden sier han :) Hehe...

Jeg er virkelig glad i han, og kunne ikke tenkt meg at han ikke hadde vært i livet mitt. Men noen ganger er vi kvinner litt i vår egen verden, og noen ganger er vi litt mer følsom enn andre ganger... :) Det er ikke alltid det er noe spesielt, og ikke egentlig noe galt med dere menn. Men vi lar det kanskje gå litt ut over dere... :fnise:

Så ikke fortvil! Det går nok bra mellom dere :)

Skrevet

hmm.. Bare hvis de ikke er seriøse:)

Samme med mannfolk..

Skrevet (endret)

Spurte du henne? Hvorfor ikke?

Følelser er per definisjon ikke konstante, ikke dine heller.

Møkklei hele kvinner-skifter-mening/humør-hele-tiden diskusjonen nå.

Hvis dere menn tror at dere er stabiliteten selv, tar dere grundig feil. Bare fordi dere kjenner deres eget følelsesliv, betyr ikke det at dere vet hvordan dere virker på andre, og dere kan gjøre andre minst like usikre som kvinner gjør dere.

Summa summarum: Lurer du på noe, SPØR den personen det gjelder! :filer:

Endret av stjernekyss
Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Jeg har samme problemet med han her hjemme. Gir alt, jeg, når jeg elsker noen. Han jeg har skjønner imidlertid ikke hva å elske er, og sier det er en "damegreie" (ellers hadde det heller ikke blitt kødda så mye med i sketsjer etc. mener han).

Gjest småforvirra mann
Skrevet
Spurte du henne? Hvorfor ikke?

Følelser er per definisjon ikke konstante, ikke dine heller.

Møkklei hele kvinner-skifter-mening/humør-hele-tiden diskusjonen nå.

Hvis dere menn tror at dere er stabiliteten selv, tar dere grundig feil. Bare fordi dere kjenner deres eget følelsesliv, betyr ikke det at dere vet hvordan dere virker på andre, og dere kan gjøre andre minst like usikre som kvinner gjør dere.

Summa summarum: Lurer du på noe, SPØR den personen det gjelder! :filer:

Gjorde det jeg vet du... hun hadde hatt et par PMS dager sa hun, og da gikk det litt opp og ned på humøret/tankene. Ikke verre enn det! Så det var ikke noe "feil" hverken på henne eller meg :)

Neida, tror ikke vi mannfolk er stabiliteten selv, og det var heller ikke meningen med mitt innlegg å få fram at vi er "bedre" enn damene, for det er vi ikke. Lurte bare på om jeg tolka signalene litt feil, og det gjorde jeg jo. Man lærer så lenge man lever :regn:

Skrevet
Gjorde det jeg vet du... hun hadde hatt et par PMS dager sa hun, og da gikk det litt opp og ned på humøret/tankene. Ikke verre enn det! Så det var ikke noe "feil" hverken på henne eller meg :)

Neida, tror ikke vi mannfolk er stabiliteten selv, og det var heller ikke meningen med mitt innlegg å få fram at vi er "bedre" enn damene, for det er vi ikke. Lurte bare på om jeg tolka signalene litt feil, og det gjorde jeg jo. Man lærer så lenge man lever :regn:

Skjønner :) Ikke meningen å bite av deg hodet heller, liker det bare best når klisjeene går begge veier ;)

Bra dere fant ut av det, lykke til videre :)

Skrevet

Vi kvinner har jo disse hormonsvingningene som påvirker humøret litt da, selv om ikke alle kvinner liker å innrømme det. Men noen blir også mer påvirket av det enn andre. Jeg vil ikke si at jeg er kjempevanskelig på mine dårlige dager, men at mannen merker det, det vet jeg. Men jeg gjør nå så godt jeg kan med å informere ham når jeg har en irritbel dag, slik at han ikke skal tro at det er ham det er noe i veien med. Det pleier ofte å hjelpe når man er åpen og snakker om det er min erfaring.

Skrevet

Hvis jeg er slik mot en mann, så er det fordi jeg er usikker på om jeg vil ha ham. Da blir jeg kosete og snill de gangene jeg ser at han er en flott kar. På alle vis. Og antakelig er han akkurat det jeg trenger.

Og så blir jeg avvisende når jeg savner alle de tingene han IKKE har...og som jeg har lyst på, men som kanskje ikke er helt i virkelighetens verden.. :sjenert:

Vingler til jeg vet at jeg satser helt selv om han "mangler" en ting eller to, fordi han er bra for meg! Eller avviser ham for godt fordi det han "mangler" blir for vanskelig å savne over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...