Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 164 høy (lav) :) vekt er 71 kg, passert 30 og kroppen min er så dvask.

Mine problemområder er mage, rumpe og lår. :sukk:

Min last: potetgull, elsker det og spiser det hver kveld. Målet er og kutte det ned til fredag og lørdag. Noe jeg har klart hitill denne uka.

Skal begynne på trningsenter på tirsdag.Planlegger og trene 2 til 3 ganger i uka. Gleder meg :) Motivasjonen er på plass, men er ikke god i egentrening så det blir sal og spinning på meg. :)

Ellers rir jeg to tre ganger i uka.

Men det jeg syntes er vanskelig er og vite hva jeg kan spise og hvor mye.

Kan ikke noe om karbohydrater, kalorier osv, og fortår meg ikke på etikettene. Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_norah_*
Skrevet
Jeg er 164 høy (lav) :) vekt er 71 kg, passert 30 og kroppen min er så dvask.

Mine problemområder er mage, rumpe og lår. :sukk:

Min last: potetgull, elsker det og spiser det hver kveld. Målet er og kutte det ned til fredag og lørdag. Noe jeg har klart hitill denne uka.

Skal begynne på trningsenter på tirsdag.Planlegger og trene 2 til 3 ganger i uka. Gleder meg :) Motivasjonen er på plass, men er ikke god i egentrening så det blir sal og spinning på meg. :)

Ellers rir jeg to tre ganger i uka.

Men det jeg syntes er vanskelig er og vite hva jeg kan spise og hvor mye.

Kan ikke noe om karbohydrater, kalorier osv, og fortår meg ikke på etikettene. Hvordan gjør dere dette?

så bra:)

først ville jeg lagt opp et moderat løp - slik som nå i noen måneder.

jeg ville hatt fokus på det du sier: kutte ned på chips, og få inn en trenignsrytme fast.

jeg klarte lenge ikke å trene alene, og valgte alltid timer. du bruker litt tid på å finne dine favoritter:)

bakdelen med dette er at du ikke vil få veldig synlige resultater - men kroppen din vil likevel ha glede av det, i tillegg til at jeg tror du lettere kan få til en livsttilsendring enn om du kjører rett på et hardt løp.

men: etter dette ville jeg satt inn nye mål.

ta kontakt med treningssenteret og få et eget program satt opp for deg.

du må nok trene helst 4 ganger i uken for å kunne merke noe på vektnedgang. men jeg tror du får til dette når du har kommet inn i en rytme.

kombinasjon av styrke og kondis er viktig både for vekt og kropp.

jeg ville faktisk etter dette kuttet chipsen totalt - og byttet det ut med noe du ikke er så "avhengig" av.

man skal kunne kose seg, men det tar tid å lære kroppen og hjernen til å ikke måtte forsyne seg mer enn nødvendig.

hele perioden, spesielt i starten ville jeg lånt bøker på biblioteket som handler om kosthold og kropp.

styr unna diettbøker, og hold deg til de som fokuserer på livsstilsendringer.

jeg har ingen konkret bok å anbefale, men jeg vet kari jaquesson har skrevet mye matnyttig som har et fornuftig fokus.

husk at livsstileendringen skal vare resten av livet, så det må være et opplegg du kan leve med:)

ingen klarer å holde livet ut med slanking, så man kan droppe det først som sist.

Skrevet

Anbefaler også som over nevnt, ta en ting av gangen, at du nå har kuttet chips til helgekos er kjempebra og at du begynner å trene er en meget smart ting! Hva med å få deg en time med en treningsveileder? Kan dere sammmen sette opp treningen din og lage ett program til deg basert på dine mål!

Kostholdet ditt bør bestå av regelmessige og næringsrike måltider, du trenger ikke begynne telle kalorier osv. Bare husk at selv om en ønsker vektnedgang kan alt spises, det gjelder bare å holde seg til moderate mengder!

Skrevet

Hvorfor får man ikke resultat av sal timer??

Skrevet

Jeg har time med treningsveileder på tirsdag. Gleder meg..

Men hvorfor får man ikke så synlige resultater av saltrening og spinning?

Skrevet
Jeg har time med treningsveileder på tirsdag. Gleder meg..

Men hvorfor får man ikke så synlige resultater av saltrening og spinning?

Jeg regner med de de mener er at 2-3 timer trening i uka minus litt potetgull alene ikke er noe so vil få vekta til å rase. Men gå litt sakte ned kanskje. Skal man virkelig ned i vekt tror jeg det må litt mer til. Endre kostholdet, slutte med potetgull, trene så det av og til føles litt "vondt" og legge inn styrketrening i tillegg til spinning osv.

Saltrening er kjempeeffektivt det. Men man må gjøre det nok og riktig. Jeg tror mange som er nybegynnerer med trening ikke presser seg selv hardt nok. I begynnelsen føler man kanskje at det bare er kjipt å kjenne på pulstopper osv. Men etterhvert vil man merkelig nok kjenne at det er deilig når det river litt ;)

Variasjon er også viktig for å ikke bli lei, eller for å trene på seg feilbelastninger. Og det er for all del viktig å ikke overtrene. Kroppen trenger hvile og restitusjon også. Treningsveiledning som sagt over her er nok et utrolig smart tips. Da kan man ofte få kostholdstips og motivasjon på kjøpet. Men de vil nok også si at det kan være lurt å starte forsiktig så man blir vant til trening både fysisk og mentalt.

Nå på vinteren er jo ski et supert alternativ! Det er noe av den beste treningen du kan få og forbrenner MASSE! I tillegg har du fått en fin naturopplevelse.

Lykke til! Og gled deg til treningsgleden kommer og tar deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...