Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet

Vet ikke om dette er rette forumet, men jeg prøver.

1.Jeg er sammen med en mann. Han er omtenksom og grei, men sier aldri noe pent til meg..(Vi bor ikke sammen) Jeg vil så gjerne høre at jeg er noe, verdifull, pen,,snill, eller ett eller annet. Er det dumt å spørre om slikt. Jeg føler at, spør jeg er det pålagt å si slikt...

2. Hvor lenge er normalt å være kjærester før samboer...

Høres ut som jeg er helt på jordet med mine spørsmål, men jeg MÅ bare ha svar fra noen jeg ikke kjenner...

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre ikke alle som er like gode til å gi komplimenter. Jeg tror ikke du kan regne med at han skal bli kjempeflink til det over natten i alle fall, særlig ikke hvis du ikke sier noe.

Jeg tror ikke det finnes noen fasit på hvor lenge man er kjærester før man flytter sammen. I mitt første samboerskap flyttet vi sammen etter 2 år mer eller mindre, og i mitt nåværende samboerskap (som bli ekteskap til våren) flyttet vi sammen etter 2 måneder. Så det varierer!

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet

Til nr 1

Jeg ER flink å si noe. Jeg sier jeg er glad i han, at han er pen osv,, når jeg sier det sier han det er skummelt å høre...(Vi har vert sammen i 7 mnd),,eller sender jeg sms med noen fine ord får jeg ikke svar..

Skrevet

Det er ikke alle som føler for å gi ut komplimenter og tanker hele tiden. Kanskje han viser det på andre måter?

Men skjønner godt at det er noe du savner. Du kan jo ta det opp med han, og spørre om det er en grunn til at han ikke sier fine ting. Som du sier er ikke dette noe du kan tvinge han til å gjøre, for da vet du jo at han gjør det på oppfordring.

I et tidligere forhold var kjæresten skikkelig opptatt av å si fine ting til meg hele tiden, og for meg ble det helt rart siden jeg ikke var vant til å høre fine ting om meg selv. Jeg trodde ikke på det han sa, og så virket det skikkelig overdrevet når jeg fikk høre hvor fantastisk, pen og søt jeg var 20 ganger hver dag. Så overdrivelse er ikke bra det heller.

Bare gled deg til de dagene han faktisk sier noe fint, da er det verd det at han ikke sier ting så alt for ofte :)

Skrevet
Til nr 1

Jeg ER flink å si noe. Jeg sier jeg er glad i han, at han er pen osv,, når jeg sier det sier han det er skummelt å høre...(Vi har vert sammen i 7 mnd),,eller sender jeg sms med noen fine ord får jeg ikke svar..

Ser at ordleggingen min var dårlig. Det jeg mente var at du ikke kan regne med han skal bli flinkere hvis du ikke forteller han at det er noe du savner.

Skrevet

Å gi komplimenter faller ikke like lett og naturlig for alle, men å ikke kunne innrømme at han er glad i deg etter 7 mnd sammen høres litt rart ut. Noe av det beste med et forhold er for meg å ha noen å gi komplimenter til, men dette er tydeligvis en mann som er mer forsiktig. Synes det er veldig sært å aldri gi komplimenter om man er forelsket i en person, og den personen tydelig viser sin begeistring for deg.

Kanskje et dumt spørsmål, men er du sikker på at dere har samme forventninger til forholdet?

Hvor lenge det tar før man blir samboere er selvfølgelig veldig variabelt og avhengig av mange faktorer, men etter et år bør man vel kanskje snakke om det om det ellers er praktisk naturlig.

Skrevet

Hvor lenge er det naturlig å være kjærester før man blir samboere?

Så lenge som det tar å bli trygg på hveranre, føle seg elsket og spesiell. Så lenge det tar for å bli trygg at man kan si at man er glad i hverande og at man ønsker å sattse på en fremtid sammen, så lenge det tar for at man kan ha en åpen kommunikasjon om hvilke behov man har og at man ikke skremmer hverandre med behovene og følelsene sine.

For noen tar dette kort tid, for andre tar dette lang tid. Dere er på langt nær der enda så å være klare for å flytte sammen det er dere ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...