Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 19 år som ønsker å gå fort ned i vekt. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og prøver å spise sunt. Likevel går jeg ikke ned så mye som jeg vil. Ønsker å ta va 5-10 kg fortest mulig og før sommeren, men samtidlig holde meg der. Er det noen som har noen gode råd? Eventuelt om noen har noen bra erfaringer med slankekurer/slanketabletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er en jente på 19 år som ønsker å gå fort ned i vekt. Jeg trener 4-5 ganger i uka, og prøver å spise sunt. Likevel går jeg ikke ned så mye som jeg vil. Ønsker å ta va 5-10 kg fortest mulig og før sommeren, men samtidlig holde meg der. Er det noen som har noen gode råd? Eventuelt om noen har noen bra erfaringer med slankekurer/slanketabletter?

Raskt ned = raskt opp, hørt det før? Det skyldes at det er vanskelig, ja bortimot umulig for folk flest å miste mer enn ca. 0,5 kg fett i uka. Har du energiunderskudd utover det vil kroppen ta av muskelmassen, dvs. bryte ned proteiner for å omdanne dem til energi.

Dermed mister du muskelmasse, og siden muskelcellene er de som forbrenner mest energi, også i hviletilstand, så går forbrennigen ned. Dermed vil du få lett for å legge på deg igjen, men da i form av fett.

Skrevet

Du må endre tankegangen radikalt, og slutte å tenke så konkret på antall kilo og vekt. Enkelte kan tolke en slik desperat holdning til vektnedgang som sykelig. Hvorfor MÅ du så fort ned i vekt, når enhver metode som lover raske løsninger er penger ut av vinduet, humbug og kan i verste fall skade helsa di? Tenk helse, styrke og overskudd. Du er i en sårbar alder der det er et enormt fokus på bimbolooks, X-faktor-hypokondri og trening kun for utseende. Noe som aldri har gagnet noen, men ødelagt selvtilliten og selvbildet for uhyre mange. Og det er aldri verdt det. Livet er jaggu verdt mer enn som så.

Piller, pulver og dietter er laget for å tjene penger, ikke for å tjene menneskeheten. Samtlige av dem strider dessuten imot fysiologiske prinisipper og ingen av dem har langvarige effekter. En god del dietter er dessuten kontraindisert for personer som allerede lider av metabolske syndromer (påvist impaired glucose tolerance, dia type II), samt at de store mengdene protein som flere sier er gullveien (?!) kan potensielt skade nyrer og aksellerere osteoporose.

Tren og vær glad, spis fornuftig og sunt til hverdags, og splæsj ut på lørdagskveldene, i påska, på tur og nyt maten.

Skrevet

Om du trener 4-5 ganger i uka og allerede er i god form så har du jo mulighet til å se etter om Børge Fagerli vil jobbe med deg, en av de desidert beste personlige trenerene i Norge og han jobber veldig mye over nett. Samt at han er rimelig! Ekstremt god på både kosthold og trening

Sjekk ut http://www.myrevolution.no/content.php?cID=4

Om du følger trenings og kostholdsprogrammene du får av ham skikkelig så er du garantert fantastiske resultater! Kommer til å koste en 3-4000 frem til sommeren men er verdt det ti ganger over.

Skrevet (endret)

Slanketabletter og kurer er bortkastet penger og tid.

Du trener mer enn gjennomsnittet og om du i tillegg til dette spiser regelmessige og næringsrike måltider så vil du klare å gå ned endel før sommeren. Om du ved å ta en body-analyse(dette kan du ta på de fleste treningssentrene, evt. finnes det kalkulatorer på nettet som regner dette ut for deg, men de er mindre nøyaktige da, som denne feks: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 ) finner ditt daglige energibehov og trekker fra ca 500 kalorier fra dette så vil dette gi deg en rolig nedgang på ca 0,5 kilo per uke og dette er mer fornuftig enn å rase ned og rett opp igjen, da ofte med mer på slep desverre.

Hvordag spiser du i løpet av en dag og hva trener du i løpet av en uke?

Endret av Lotte28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...