Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg skal snart begynne på hormonsprøyter og har begynt å tenke litt på tidspunkt for når jeg skal sette dem. Det står på skjemaet fra Riksen at den skal settes på samme tidspunkt hver dag (+/- 2 timer) mellom kl 15 og 21. Betyr dette at hvis jeg velger meg kl 19 som tidspunkt, kan jeg sette den 19 en dag, 17 en annen og 21 den tredje? Og må slingringsmonnet være innenfor 15 og 21? At jeg ikke kan velge 20 som fast kl.slett (for da blir jo slingringsmonnet 18-22). Er ikke så lett å finne et kl.slett som jeg garantert er hjemme hver dag, så bekymrer meg litt for hvordan det skal gå...
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Du kan vel ta med sprøytene dit du skal? Jeg var veldig nøye med å sette de til samme tidspunkt hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg skal snart begynne på hormonsprøyter og har begynt å tenke litt på tidspunkt for når jeg skal sette dem. Det står på skjemaet fra Riksen at den skal settes på samme tidspunkt hver dag (+/- 2 timer) mellom kl 15 og 21. Betyr dette at hvis jeg velger meg kl 19 som tidspunkt, kan jeg sette den 19 en dag, 17 en annen og 21 den tredje? Og må slingringsmonnet være innenfor 15 og 21? At jeg ikke kan velge 20 som fast kl.slett (for da blir jo slingringsmonnet 18-22). Er ikke så lett å finne et kl.slett som jeg garantert er hjemme hver dag, så bekymrer meg litt for hvordan det skal gå... Blir som du har skrevet over her ja. Ta de med deg da. Jeg jobbet flere kvelder som jeg måtte ta sprøtene, og det gikk helt fint.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Kan man gjøre ferdig sprøyta på forhånd da eller? Er ikke så lett å ta pause midt i feks trening eller kamp for å begynne med de små glassene og sprøytene..
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Dersom du gjør det under et toalettbesøk tar det ikke lang tid å blande og sette sprøyten. Og dersom du ønsker barn og har betalt såpass mye for sprøytene har du vel tid til et toalettbesøk under treningen?
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg gjør jo selvfølgelig dette for moro skyld, og synes det er ok å kaste penger ut av vinduet..... SELVFØLGELIG tar jeg dette seriøst - var mer det at jeg synes det hadde vært mest praktisk å kunne gjøre det hjemme i ro og mak uten å måtte droppe "livet" den perioden den gjelder.. Så hvis noen kan svare meg i forhold til tidspunktene (det som står om +/- 2 timer) eller om jeg kan ha med meg ferdigblanda sprøyte ut, blir jeg glad..
Prada Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Jeg hadde ikke blandet sprøyta på forhånd. Ta heller sprøyta før eller etter trening. Hvis du velger kl 19, så kan du sette sprøyta mellom kl 17-21. Om du velger kl 20, så kan du sette mellom kl 18-21, sånn har hvertfall jeg forstått det. Men aldri etter kl 21. Tror det er fordi el-sprøyta settes kl 23.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå