Gjest Snart Prøver Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hei! Vi tenker på å bliprøvere sommeren 2011. Vi synes det er litt skummelt, men gleder oss veldig! Jeg lurer på hva man kan gjøre i forkant for åeventuelt bedre sjansen for å bli gravid, eller vitamin behandling av noe slag for å sikre at barnet får det grunnlaget det trenger? Jeg er normalvektig 27år Gått på P-pille (Mercilon nå) de siste 10 årene. Kjæresten bruker medisiner som han må slutte på 6 mnd før unnfangelse jeg har ikke peiling på hvordan min naturlige syklus er, og kan ikke dette om EL og når den kommer i frhold til mens. Vi vurderte å slutte på medisiner og P-pille til vinter, da er det ca 6 mnd til vi vil begynne å prøve (våren)! Noen som har noen tips til hvordan vi skal forbrede oss? Har hørt at bare 20% sjanse for å bli gravid om man har sex ved EL? Det er jo LIIITE! sukk! Hvor lett er det å bli gravid innen 6 mnd? Mange spm her og mye kommentarer...men vi vet ikke helt hvor vi skal begynne. Har en del venner som har barn i alle aldre, men vi ønsker å holde dette hemmelig inntil da og vil derfor ikke spørre de. takker!
Camilla :) Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 *dumpe* Hadde tenkt å lage en slik tråd selv
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er normalvektig 27år Gått på P-pille (Mercilon nå) de siste 10 årene. Kjæresten bruker medisiner som han må slutte på 6 mnd før unnfangelse jeg har ikke peiling på hvordan min naturlige syklus er, og kan ikke dette om EL og når den kommer i frhold til mens. Vi vurderte å slutte på medisiner og P-pille til vinter, da er det ca 6 mnd til vi vil begynne å prøve (våren)! Da gir du kroppen tid til å komme i normal syklus til når dere ønsker å prøve Noen som har noen tips til hvordan vi skal forbrede oss? La mannen ta c-vitaminer (som gjør svømmerne mer levedyktige i deg), og ta folat selv. Spis sunt, beveg dere og lev som dere pleier ellers (stump røyken hvis dere røyker) Har hørt at bare 20% sjanse for å bli gravid om man har sex ved EL? Det er jo LIIITE! sukk! Hvor lett er det å bli gravid innen 6 mnd? De aller fleste er blitt gravide i løpet av det første året som prøvere, og en ganske stor andel er blitt gravide i løpet av de første 6 månedene. Det er veldig individuelt - så lenge du har eggløsning og dere har sex annenhver/tredjehver dag, er sjansen stor for at dere er et av de parene. Det er ikke nødvendig å prøve å finne el osv osv til å begynne med, det er ganske mye stress å være så engasjert prøver. Hm, savner tiden da vi bare hadde sex og koste oss og jeg ikke tenkte så mye på det... Mitt råd er regelmessig sengekos. Hvis du har lyst til å ha full kontroll på hva som skjer i kroppen din, så kan du f.eks. ta tempen hver morgen, til samme tid, før du står opp, med digitalt termomteter med to desimaler - skriv opp alle temperaturene dine; når tempen øker litt og holder seg stabilt høyere enn tidligere, har du sannsynligvis hatt el. Med stabile sykluser kan man da forutsi når el er... Det er mange sånne ting man kan gjøre... Du kan lese om det her : http://pernille.info/ Men mitt beste råd er altså: Ta vitaminene deres, spis og lev sunt, kos dere sammen og ha sex ca annenhver/tredjehver dag. Da må dere treffe el, og har stor sjanse for å få det til raskt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå