Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg vil bestille noe i en nettbutikk som koster 21.60 £. I følge valutakalkulatoren på Toll.no blir dette 196 kr (i følge Aftenposten sin blir det over 200). Hva om kursene på Toll.no forandrer seg før jeg får pakken? At de øker slik at verdien på pakken, i følge deres kurser, blir over 200 kr?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Tollvesenet sine kurser endres hver mandag, og varer hele uken. Det kommer an på når pakken fortolles inn. Hvis kursen har gått opp, så må du betale 25 moms av vareverdi og frakt, er det under, så er det jo greit. Vil vel egentlig tro at du ikke skal være bekymret for høyere kurser. Den norske kronen er vel ganske grei for tiden, og blir vel ikke særlig svakere. Tror du kan bestille helt fint uten å måtte betale avgifter, men er jo en sjanse der:)
Solknapp Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg ville tro at dersom det blir fortollet, kan du i det minste forsøke å sende kvittering på beløpet som er trukket fra kontoen din...
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Jeg ville tro at dersom det blir fortollet, kan du i det minste forsøke å sende kvittering på beløpet som er trukket fra kontoen din... Hjelper ikke, tollens satser gjelder!
zuperduper Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg vil bestille noe i en nettbutikk som koster 21.60 £. I følge valutakalkulatoren på Toll.no blir dette 196 kr (i følge Aftenposten sin blir det over 200). Hva om kursene på Toll.no forandrer seg før jeg får pakken? At de øker slik at verdien på pakken, i følge deres kurser, blir over 200 kr? Går kursen opp, så går kursen opp - det er en risiko man tar når man handler i valuta.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 har skjedd meg ett par ganger at den har blitt stoppet både pga at det imellomtiden har blitt over 200kr og at selger har skrevet verdi inkl porto. da har jeg bare mailet over kvitteringen og pakken har sluppet igjennom tollen uten problemer. noen ganger kan det jo ta flere uker fra du bestiller til du mottar varen. ene gangen var fra en sminke butikk hvor jeg hadde blitt trukket 180,- tror jeg. en annen gang hadde avsender skrevet noe som totalt ble 220 norske, med porto, dente da bevis på at jeg hadde bestilt for 150 kr og resten var porto. vet ikke om dette er noe de har lov til å godta eller ikke, men de har iallefall vært greie med meg. jeg sa at han kunne jo åpne pakken og se at det som var inni på invoicen stemte med datoen på kvitteringen min og det som sto der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå