Mona32 Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hei Jeg er ny bruker på ebay, og håper og tror at en ny verden, et "shoppingeldorado", har åpnet seg Men hva kjøper dere der inne? Ønsker eksempel på hva som er gode og lønnsomme kjøp. Har dere dårlige kjøp/erfaringer, så kom gjerne med dem og...
Henkie Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Hei Jeg er ny bruker på ebay, og håper og tror at en ny verden, et "shoppingeldorado", har åpnet seg Men hva kjøper dere der inne? Ønsker eksempel på hva som er gode og lønnsomme kjøp. Har dere dårlige kjøp/erfaringer, så kom gjerne med dem og... Amerikanske varer/merker er som regel gunstig å kjøpe på ebay.com
aluminium Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Elektronikk/tekniske ting er som regel gunstige. Kjøpte selv Beyerdynamic hodetelefoner derfra for en tusenlapp som i Norge ikke selges for særlig mindre enn 1700-1800,-. Ellers har jeg funnet ut at en del bildeler er rimelige. Kjøpte ny lykt til bilen i sommer til en pris som jeg bare kunne drømt om i Norge. Klokker er også mange gode kjøp å gjøre på, men her er det viktig å være på vakt. Det er ufattelig mye fake ute og går.
Mona32 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2010 Klokker er også mange gode kjøp å gjøre på, men her er det viktig å være på vakt. Det er ufattelig mye fake ute og går. Så selv med toll og moms blir slikt billigere enn å kjøpe i Norge? Hvordan vet du at det er fake eller ekte?
orchid1988 Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har kjøpt sminke der. En start kit med: Bare minerals. Er så dyrt i Norge. Sparer mange lapper ved å kjøpe over ebay. Kjøpe Iphone der for min søster, sparte masse penger, selvom vi måtte konvertere den i norge så ble det billigere. Masse man kan spare på i grunn. Kommer ann på selvfølegelig hva man skal ha.
Gjest Gjest_Litago_* Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har kjøpt mye forskjellig på ebay, og det jeg vet jeg har spart en del penger på er bl.a: - blekk til fargeskriver (alle 7 til ca. 120,- kr.) - 2-pk. loreal maskara til ca. 75,- kr. - foundation fra Rimmel (min yndling) til ca. 60,- kr. - div. øyeskygger + neglelakker - ekstremt billig! - løsvipper - 4 pk. m/60 punktvipper for ca. 90,- kr. (I norge koster 1 pk. ca 80,- kr.) - Piercingpynt til navle - ekstremt billig i forhold til her - Ørepynt av div. slag - f.eks 24 par perleøredobber til 40,- kr. (8 par svarte/koksgrå, 8 par hvite, 8 par lys rosa) - Bh'er + annet undertøy (LaSenza bh'er til ca. 100,- kr) - Støvletter, 2 par for tilsammen 600,- kr. Kanskje ikke såå billig, men de var driitfine!) Kommer ikke på mer i farta..! Det er litt kaos å finne frem i starten, men det går seg til. Ps: prisene jeg har listet opp her er alle inkl. frakt! 1
aluminium Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 (endret) Så selv med toll og moms blir slikt billigere enn å kjøpe i Norge? Hvordan vet du at det er fake eller ekte? Akkurat med toll kan jeg ikke svare på, jeg har aldri fått tollkrav på noen av pakkene mine fra eBay. Jeg kjøpte meg selv en Casio Edifice 527, en klokke som i Norge koster ca 2000,- for jeg mener rett i underkant av 1000,- i Singapore eller noe sånt. Med moms mener jeg den kom på ca 1100,- eller deromkring. Når det gjelder fake. Er et tilbud for godt til å være sant, så er det som regel det. Sjekk ut hva selgeren heter, sjekk feedbacken og se om noen har lagt igjen noe om at det er fake. Mange legger også ut bilder av garantibevis osv. som kan være med på å sikre inntrykket av at det er ekte. Selgere som har liten historikk er jeg også generelt skeptisk til. Jeg handler sjeldent store beløp eller ting som kan være fake med selgere med få feedbacks. Edit: Mobiltelefoner er mye å spare på, selv om man som regel kun får 110V lader. Jeg kommer selv til å hente meg en BlackBerry 8900 om ikke så veldig lenge. Mener den koster rundt 5000,-, om ikke mer, i Norge. I USA får man kjøpt hos en seriøs selger for under 2500,- inkludert frakt... Endret 20. januar 2010 av aluminium
Mona32 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har kjøpt mye forskjellig på ebay, og det jeg vet jeg har spart en del penger på er bl.a: - blekk til fargeskriver (alle 7 til ca. 120,- kr.) - 2-pk. loreal maskara til ca. 75,- kr. - foundation fra Rimmel (min yndling) til ca. 60,- kr. - div. øyeskygger + neglelakker - ekstremt billig! - løsvipper - 4 pk. m/60 punktvipper for ca. 90,- kr. (I norge koster 1 pk. ca 80,- kr.) - Piercingpynt til navle - ekstremt billig i forhold til her - Ørepynt av div. slag - f.eks 24 par perleøredobber til 40,- kr. (8 par svarte/koksgrå, 8 par hvite, 8 par lys rosa) - Bh'er + annet undertøy (LaSenza bh'er til ca. 100,- kr) - Støvletter, 2 par for tilsammen 600,- kr. Kanskje ikke såå billig, men de var driitfine!) Kommer ikke på mer i farta..! Det er litt kaos å finne frem i starten, men det går seg til. Ps: prisene jeg har listet opp her er alle inkl. frakt! Takker!!! Perfekt, med pris og alt INKLUDERT frakt??? Det er jo helt utolig!!!
Mona32 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2010 Edit: Mobiltelefoner er mye å spare på, selv om man som regel kun får 110V lader. Jeg kommer selv til å hente meg en BlackBerry 8900 om ikke så veldig lenge. Mener den koster rundt 5000,-, om ikke mer, i Norge. I USA får man kjøpt hos en seriøs selger for under 2500,- inkludert frakt... Skal kjøpe mobil selv, men da er vel alt av menyer på engelsk? Hvordan gjør du det hvis du får problemer med telefonen?
aluminium Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Får du problemer er du stuck er jeg redd. Det er ett år garanti som regel fra produsent i USA. Hvor ofte har du hatt problemer med mobilen, egentlig? Jeg har enda ikke hatt mobiler som har streiket. Menyer og slikt er på engelsk ja. Dette kan selvsagt fikses ved å få installert norsk software...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 I går kjøpte jeg 2 maskara'er fra Loreal til 90,- kr inkl. frakt + 3 stk foundation fra Rimel til 120,- kr inkl frakt. BILLIG!!
Anglofil Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 * Cd'er * Dvd'er * Brudeutstyr (alt fra burdekjolen til duker) * Kjoler og klær * Sko * Buttons, kopper, autografer, t-skjorter og andre samlegjenstander med div. slogans, artister osv. * Klokker * Smykker * Hello Kitty-ting. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 20. mars 2010 #13 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har ikke kjøpt så mye på ebay men jeg er innom av og til. Hittil har jeg kjøpt en kjole og en lommebok. Fornøyd med dem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #14 Skrevet 20. mars 2010 DVD'er som er vanskelige å få tak i i vanlige butikker. Klær Make up Godteri(Mmmm...Jelly Beans) Smykker Vesker/lommebøker I det siste har jeg og fått dilla på solbriller.
Gjest Agurkolat Skrevet 21. mars 2010 #15 Skrevet 21. mars 2010 Har kjøpt: Falske øyevipper, 100 stykker til 100 kr. Skritteller 6 kr. Petticoats 100 kr. for 2 stk. Diverse kamerautstyr, filter, enkle linser osv. Bøker kjøper jeg gjerne, som er vanskelige og få tak i. Lebestift til 50kr. Sparte vel ein hundrings der. Og ein god del fleire småting som eg ikkje kjem på i farta.. Liker og kjøpe billige ting, som eg egentlig ikkje har brukt for, slik som skrittelleren, lommelykt, hodemassageting, nuppefjerner.. Det er mykje som lønenr seg, og noko ein bør vera forsiktig med.. Hvis du skal kjøpe merkevarer som Chanel, Dior osv. Er omtrent 9 av 10 nye varer fake. Lettere og finna fine brukte vintage vesker, frå dei same merkene, som er ekte. Når eg kjøper ting som koster over 200 norske kr. så ber eg selgaren merka pakken som gave med verdi på 20 dollar eller lignende. Pass på og sjekk kor mykje frakten kjem på, den er som oftast DYRERE enn varer, nokon ganger..
Tristhin Skrevet 25. mars 2010 #16 Skrevet 25. mars 2010 I dag kjøpte jeg superfit sko til tassen min for 175 kr, inkl frakt. Tror de koster ca 600 kr her, så var endel å spare på det! Ellers har jeg handlet endel fra ebay: Broderier er veldig billig, sånne pakker som man får med tråd, stoff og alt og skal sy selv. ligger på godt under halve prisen. Handler endel klær til tassen der. både merkeklær og vanlige klær. Hårstyling er i hvertfall halve prisen fra hva frisørene tar. Kommer ikke på mer nå i farta, men tar gjerne i mot tips fra hva dere andre og shopper! Kommer nok til å kjøpe meg litt sminke og undertøy snart tenker jeg!
Fortunatus Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 Har kjøpt: -smykker (ringer o.l til 10-50 kr) -kamerautstyr. fjernkontroll til kameraet for 20 kr og reflektor-skjerm til 40 kr. - andre tekniske duppeditter. - ladere til ipod (1 dollar pr stk inkludert frakt) - sminkekoster
Lapetos Skrevet 25. mars 2010 #18 Skrevet 25. mars 2010 Kjøper en del filmer som er vanskelige å oppdrive her til lands, eller som er altfor dyre å kjøpe her til lands. Spaner etter litt sjeldne bøker, men har ikke funnet så mange jeg kunne tenkt meg, annet enn første utgave av LOTR, alle tre bøkene, mint-condition. Husker ikke hva de koster, men var litt over mitt budsjett ja.... Spillkonsoller og elektronikk generelt ser jeg etter. Og spill. Klær er det flust av, takk og lov. Ellers er gassmasker og andre verdenskrigs duppeditter ganske artig (Har sett meg ut en del Sovjetunion-æresmedaljer jeg skal investere it :D)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #19 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har kjøpt smykker, klokker, solbriller, underskjørt til brudekjole, kaketopp, tøfler til barna osv. Har hittil kun kjøpt små, lette ting med rimelig frakt, ellers går ofte vinninga opp i spinninga, iallefall på de varene jeg leter etter. Smykker, klokker og solbriller er det jeg handler mest, Ray Ban Aviator til 150,-, Nike-klokke til 200 i en farge jeg ikke har sett i Norge, billige smykker/perler. Skulle gjerne handlet mer, spesielt klær, men jeg synes det er så overveldende mye der inne, så jeg blir litt apatisk! Vanskelig å kjøpe klær når en ikke helt vet hva en ønsker!
Lola89 Skrevet 25. mars 2010 #20 Skrevet 25. mars 2010 Dette er litt OT, men jeg synes ebay har blitt så andeledes. Værtfall .no. Skjønner ingen ting av det lenger :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå