Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Måtte slutte i Opplysningen fordi han var for rask :gjeiper: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579460 Det forundrer meg ikke. Men hvorfor ringer noen opplysningen lenger i det hele tatt?
snusmumriken Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 ENIG! Perverst at de i det hele tatt blir oppfordret til å strekke ut tida, det er da dyrt nok å ringe sånne uansett? Og enda værre at han måtte slutte pga han ytet service. Hvorfor det er et så stort marked for slike opplysningstelefoner skjønner jeg heller ikke, selv med min temmelig gamle telefon med kun GPRS-wap er det enkelt og lite tidkrevende å skjekke et telefonnr. på internett!
Nadine Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jobbet på 1880 før og der gjorde vi ikke det i det hele tatt. Problemet var bare at annenhver kunde trodde det - fordi det tok noen sekunder lenger å finne riktig Erik Hansen i Oslo, enn innringer hadde sett for seg. Eller så lette de etter mobilnummeret til noen som hadde jobbtelefon som ikke stod oppført osv. Syntes synd på alle de som kommer til å bli skjelt ut på 1881 og 1880 fremover.. Stakkars folk.
Maxi Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har opplevd så og si akkurat det samme hos 1881.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Måtte slutte i Opplysningen fordi han var for rask :gjeiper: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579460 Det forundrer meg ikke. Men hvorfor ringer noen opplysningen lenger i det hele tatt? Jeg bruker opplysningen 1881 ofte jeg. Det er når jeg skal ha tak i nummer og ikke gidder slå på PC-en for å gå inn der. Hvis man får sparken der for å være for rask, burde hele kostebinderiet vært sparket. Raskt, effektivt og hyggelig er min oppfatning av 1881.
Gjest nja Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg støtter selvsagt ikke det, men den der reklamen til den andre på opplysningen på TV er bare slem. De kommer jeg ikke til å bruke, fordi de brukte 1881 for å vise hvor rask de selv er. Det er dårlig gjort syns jeg. Slik gjør man ikke.
Rosenrød Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes det er helt flott at de viser hvor trege de er på 1881 i forhold til den andre opplysningen!
Nadine Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes det er helt flott at de viser hvor trege de er på 1881 i forhold til den andre opplysningen! Det er i grunn ganske dumt å tro at en tjeneste er tregere enn en annen. Det er ikke tjenestene som er forskjellig, men kundebehandlerne. Om du ringer samme tjeneste og spør om den samme tingen - så tar det ikke nøyaktig samme tid å få svar.
Chiyo Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes det er helt flott at de viser hvor trege de er på 1881 i forhold til den andre opplysningen! Jo at de viser at 1881 er treg er en ting, men å gjøre det for at de skal selge seg selv er ikke riktig. Det er nesten en uskreven regel. Rema 1000 lager ikke reklamer der folk sier: "Ikke gå til Rimi, vi har bedre priser enn dem". Jeg vil ikke bruke den nye opplysningen heller. De skulle hatt en normal reklame som alle andre. Jeg vet ikke hvor rask de er, men jeg bryr meg virkelig ikke fordi reklamen deres hadde ikke noen positiv innvirkning på meg. De brukte en annen opplysning for å få seg selv til å se bedre ut og svekke populariteten til 1881. Det er ikke greit.
Rosenrød Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes fremdeles at det er helt greit:-) Er jo ikke bare det at 1881 tar lengre tid på akkurat det å finne nummeret, men de har også noen fraser som trekker ut tiden. Jeg bruker ikke 1881 mer i det hele tatt!
Chiyo Skrevet 22. januar 2010 #11 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes fremdeles at det er helt greit:-) Er jo ikke bare det at 1881 tar lengre tid på akkurat det å finne nummeret, men de har også noen fraser som trekker ut tiden. Jeg bruker ikke 1881 mer i det hele tatt! Nei jeg bruker ikke de heller. Men jeg velger å ikke bruke de nye heller fordi jeg mener at PR metodene deres er uetiske. Men selvfølgelig om en synst det er greit så får en lov til å synes det.
Gjest gjest5 Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Når jeg lurer på eks.vaffeloppskrift så ringer jeg 1881.De forklarer veeeeeldig detaljert..... forteller meg at egget skal knekkes ol. *ironiflagg*
Teriyaki Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Nei jeg bruker ikke de heller. Men jeg velger å ikke bruke de nye heller fordi jeg mener at PR metodene deres er uetiske. Men selvfølgelig om en synst det er greit så får en lov til å synes det. Enig med deg. Syntes ikke noe om den reklamen.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Synes det er kjempeflott at 1888 viser hvor trege 1881 er. Jeg har selv ringt 1881 og det er ingen tvil om at de haler ut tiden.
kaprifolen Skrevet 23. januar 2010 #15 Skrevet 23. januar 2010 Rema 1000 lager ikke reklamer der folk sier: "Ikke gå til Rimi, vi har bedre priser enn dem". Husker ikke hvilken kjede det var, men en av de store matvarekjedene hadde akkurat en slik reklame for noen år siden. Med to handlekurver fra dem selv og fra en konkurrent eller to. Det var ikke noe problem med det, siden de kun informerte om priser kunden kan sjekke selv uten problemer. Mener det ble enden på visa, hvertfall. Biltema har svære skilt utenfor hvor de ramser opp en haug med produkter i en tabell, og viser hva det koster hos dem selv, og hos konkurrenter. Sammme sort som f.eks VG bruker når de lager reportasjer i sjangeren "så mye kan du spare på å velge riktig". Jeg synes reklamen er helt okey, det skjerper konkurransen, og enhver bedrift har godt av konkurranse for å holde fokus på kunden, mål, og fremgangsmåte.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #16 Skrevet 23. januar 2010 Nå var det typen selv som hevdet at det var fordi han var for rask uten at det finns bevis for det. Jeg tviler litt på det.
Supramundane Skrevet 24. januar 2010 #17 Skrevet 24. januar 2010 Jeg syns det er veldig greit å sende sms med spørsmål til 1881 i alle fall. Hvis jeg er ute og handler, og lurer på om jeg har tid til å dra innom en butikk en annen plass, så kan jeg spørre om åpningstid f.eks.
Chiyo Skrevet 24. januar 2010 #18 Skrevet 24. januar 2010 En annen ting er jo at det er et rykte startet av en mann som fikk sparken. Det finnes ingen bevis på at det var fordi han var for rask at han fikk sparken. Ikke som jeg vet om i alle fall. Jeg aldri 1881 så jeg har ike noe formeninger om denne saken, men det kan faktisk være at alt dette er resultatet av en bitter mann som fikk fyken for en helt annen grunn. Det skjer det også.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #19 Skrevet 24. januar 2010 Synes det er kjempeflott at 1888 viser hvor trege 1881 er. Jeg har selv ringt 1881 og det er ingen tvil om at de haler ut tiden. De selger seg også på at man kan ringe og spørre om alt mulig annet enn tlf og adresser...det er kjipt!De bør holde seg til det folk ringer for.
mysan Skrevet 24. januar 2010 #20 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har aldri opplevd at de som svarer i telefonen hos 1881 trekker ut tiden. Det går som regel ikke mer enn få sekunder før jeg får beskjed om at jeg vil få nummeret opplest. Ellers synes jeg prisen deres er for høy, men det er en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå