Matvraket Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Lurer litt på hvor mye det er vanlig, eller hvor mye din katt sover i løpet av DAGEN,ikke døgnet?! Min blir eldre og jeg synes han sover mer nå enn før....hva er det normale?
Gjest Huffsa Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Nå har jeg veldig ung kattunge da, men han sover til 12.00 om morgningen, også er han våken kanskje 2 timer. Så sover han en 3-4 timer før han leker i en time, og sover 2 timer til. Også er han våken til vi legger oss. Hadde ei hu katt som blei 19år før. De siste årene så sov hun vel 21-22 av 24 timer om dagen.
Gjest H Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Har en 12 år gammel mannepus.Han er mye ute på morgen,formiddag og tidlig ettermiddag.Men etter at han har spist pleier å ta en middagslur fra ca. kl.15.30 til 19-20 tiden.
Gjest Frosk Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Min 2 1/2 år gamle pus sover gjerne til sånn 10-11, er våken (men inne) en times tid, og sover mer eller mindre til sånn omtrent klokken 16 - ut en time eller to, og inn igjen for mer søvn og sofakos Dette er vinterrutinen hennes, om sommeren er hun MYE mer ute. Selv om hun har tjukk, god skogkattpels syns hun tydeligvis det er kaldt å være ute for tiden.
Inger88 Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Han sover som regel viss han ikke er ute og springer eller spiser.
Heart7086 Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Vår pus på nå 5 år sover faktisk mindre denne vinteren enn tidligere. Nå kan hun godt være ute fra ca 12 til 14, inne en tur, for så å få ut til rundt 19. Etter dette er hun stort sett inne(liten tur ut på tissetur før vi går å legger oss). Tidligere vintere har hun sovet mellom 14-19 timer døgnet. Det er vel ganske normalt at katter sover mer når de blir eldre, det er bare å passe på at det ikke er noe galt med de, at de får nok drikke/mat.
Gjest Catwoman Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Vet ikke hvor mye han faktisk sover, men han ligger store deler av dagen. Spesielt da det var veldig kaldt ute. Katter sover vel ca 16 timer i døgnet mener jeg at jeg har lest.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Når han er inne sover eller hviler han nesten hele tiden, med unntak av noen turer til matskåla. Og når det er kaldt eller dårlig vær er han inne nesten hele døgnet... leker litt og mjauer litt og går fra rom til rom, ellers ligger han stille. Han er 5 år Utendørs ver jeg jo ikke hvor mye eller lite han sover, men så lenge været er fint nok er han gjerne ute på dagtid selv om det er vinter.
mee mee Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Min katt er ute fra morgenen, og kommer hjem ettermiddag/tidlig kveld. Da er det mat, sove et par tre timer, våken, sove litt mer, våken, så sover han igjennom hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå