Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Enig i at det er bra at NORAD får mer oppmerksomhet pga MMs arbeid.

Men når jeg ser kongelige og kjendiser på TV som besøker fattige og aidsrammede i Afrika er det noe som skurrer. Det er selvfølgelig fantastisk at de gjør det de gjør. Men samtidig tenker jeg på den utrolige kontrasten mellom MMs og resten av de kongeliges livsstil og de fattige de hjelper.

De kongelige lever i en utrolig luksus. Det er ikke nok ressurser på jorda til at flertallet skal kunne leve sånn. Jeg synes det er feil og urettferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er for dumt å insinuere at man må være fattig for å kunne hjelpe fattige. Dette har ingen ting med hvem som er hva eller hvor i livet, det har med hvor mye den enkelte kan bidra. Og de kongelige er i en posisjon der de virkelig kan bidra. Uavhengig av hvordan de lever selv.

Jeg synes det er topp at man utdanner de som er i posisjoner til å kunne gjøre noe, slik at de gjør en enda bedre jobb.

Skrevet

Ja, jeg syntes å det er bra at de utdanner seg til å bli noe de bryr seg om.

For de kongelige kan mer en å holde taler og klippe snorer.

Men jeg måtte kommentere bare at mens kongelige pusser opp slottet for uffattelig mange millioner, så er det utrolig mange barn i norge som lever under fattigdomsgrensa. Og vi er et rikt land til at vi kan ungå det.

Kongehuset kan jo være fint, men man trenger ikke bruke så mye.

Gale prioriteringer.

Skrevet

Nå er det en brukte på slottet et lite spytt i havet da...

Skrevet

Spiller ingen rolle, det er andre som trenger det mer.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Enig. Jeg synes det er unødvendig å ha kongelige til pynt.

Skrevet

Vi bruker mye mer på busskur etc.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet (endret)
Jeg synes det er for dumt å insinuere at man må være fattig for å kunne hjelpe fattige. Dette har ingen ting med hvem som er hva eller hvor i livet, det har med hvor mye den enkelte kan bidra. Og de kongelige er i en posisjon der de virkelig kan bidra. Uavhengig av hvordan de lever selv.

Jeg synes det er topp at man utdanner de som er i posisjoner til å kunne gjøre noe, slik at de gjør en enda bedre jobb.

Jeg sier ikke at man må være fattig for å hjelpe fattoge, men derimot at MM gjør en bra jobb.

Men uavhenig av dette mener jeg at ingen burde leve slik de kongelige gjør. Rike burde pålegges mer skatt slik at fattige kan få det bedre.

Endret av Ylva Virvla
Skrevet
Vi bruker mye mer på busskur etc.

Busskur er litt mer nødvendig.

Jeg sier ikke at det er den viktigste tingen, men hvor mange liker å stå i snø og regn og vente på bussen?

Busskur er å gjøre noe for alle som bor her, ikke for at et par personer skal bo i et finere slott.

Skrevet
Busskur er litt mer nødvendig.

Jeg sier ikke at det er den viktigste tingen, men hvor mange liker å stå i snø og regn og vente på bussen?

Busskur er å gjøre noe for alle som bor her, ikke for at et par personer skal bo i et finere slott.

Busskur vs fattige... hmmmmmmmmmmmmmm

Skrevet

Jeg sa det blir brukt alfor mye på kongehuset, og du sa vi brukte mer på busskur.

Ja, de fattige trenger pengene mest.

I et rikt land osm norge er det for galt at mange er under fattigdomsgrensen.

Jeg sa bare at busskur er mer nødvendig en oppussing av kongehuset

Gjest Labellamia
Skrevet
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74321

Dette synes jeg er dårlig gjort ovenfor de drøyt 1000 søkerne som fikk avslag. Hvis det er så viktig at hun deltar på sånne ting, kunne de vel ha laget et eget opplegg for henne, i steden for å ta opp en plass for de som virkelig er interesserte og kvalifiserte.

:forvirret: Dette er jo gammelt da men, som du ser så fikk hun ikke en av de seks traniee stillingene, men hospitantplass. Og hun hadde da også bodd et år i London mens hun studerte utenlandssosiologi. Hun har en jobb å gjøre, den må hun få muligheter til å gjøre på beste måte, da må hun få det verktøyet hun trenger. Dette får hun gjenom læring, praksis og kompetanse.

Hvis ikke hun skal få muligheten til å hospitere rundt i bedrifter som jobber med fattigdom etc. Så vil hun ikke få den bakgrunnen hun trenger. Og vi trenger kongelige som kan sette hiv/aids etc. på dagsplannen.

Skrevet (endret)
Jeg sa det blir brukt alfor mye på kongehuset, og du sa vi brukte mer på busskur.

Ja, de fattige trenger pengene mest.

I et rikt land osm norge er det for galt at mange er under fattigdomsgrensen.

Jeg sa bare at busskur er mer nødvendig en oppussing av kongehuset

Og jeg lot det være tydelig at jeg er uenig.

Det er utopisk at at land ikke skal ha noen fattige forøvrig.

Endret av T.S
Skrevet
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74321

Dette synes jeg er dårlig gjort ovenfor de drøyt 1000 søkerne som fikk avslag. Hvis det er så viktig at hun deltar på sånne ting, kunne de vel ha laget et eget opplegg for henne, i steden for å ta opp en plass for de som virkelig er interesserte og kvalifiserte.

Gammel artikkel. Ikke har du lest datoen, og ikke har du lest teksten. De oppretten egen plass til henne. De andre var allerede besatt!

Skrevet

Jeg vet det var gammel artikkel, jeg måtte bare svare likevel :ler:

Jeg leste at de opprettet en egent plass til henne, det har jeg jo skrevet et sted, men jeg syntes det er teit, selv om det er bra at hun driver med det hun interreserer seg for, og at hun beviser hun kan mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...