Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74321 Dette synes jeg er dårlig gjort ovenfor de drøyt 1000 søkerne som fikk avslag. Hvis det er så viktig at hun deltar på sånne ting, kunne de vel ha laget et eget opplegg for henne, i steden for å ta opp en plass for de som virkelig er interesserte og kvalifiserte.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Mette Marit er virkelig et flott forbile og det er flott at hun interesserer seg for samfunnsspørsmål
loffen Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 (endret) Hvilket år er du i?? 2003 fremdeles? (Er det nå kommunevalgresultatene blir offentliggjort?) Endret 1. september 2006 av loffen
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Mette Marit er vårt lands kronprinsesse og er alltid like aktuell, både som vårt lands representant og som forbilde for unge mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Denne er fra 2003...what's the point?
Milo Minderbinder Skrevet 2. september 2006 #8 Skrevet 2. september 2006 Hmm....... Ja. NORAD, som arbeider med humanitær hjelp, trenger absolutt ingen ambassadører til å fronte sitt arbeid. At en kongelig bidrar til å sette ting på dagsordenen er helt forkastelig. Aller helst bør de kongelige settes helt bakerst i en hver kø, og ideellt sett bør de bo i jordgammer og ikke spise annet enn lunkne nudler. De bør også kun gå kledd i det som fretex har kastet. Men de må allikevel alltid fremstå som gloriøse. Milo
Lillesøster Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74321 Dette synes jeg er dårlig gjort ovenfor de drøyt 1000 søkerne som fikk avslag. Hvis det er så viktig at hun deltar på sånne ting, kunne de vel ha laget et eget opplegg for henne, i steden for å ta opp en plass for de som virkelig er interesserte og kvalifiserte. ← Jeg velger å tro at hun kanskje ikke hadde en sjans hvis hun måtte søke?? Jeg tror det er viktig at MM får seg en utdanning fort, ihvertfall virker det som noen andre tenker det.
Gjest gjest nr. fem Skrevet 2. september 2006 #10 Skrevet 2. september 2006 Hmm....... Ja. NORAD, som arbeider med humanitær hjelp, trenger absolutt ingen ambassadører til å fronte sitt arbeid. At en kongelig bidrar til å sette ting på dagsordenen er helt forkastelig. Aller helst bør de kongelige settes helt bakerst i en hver kø, og ideellt sett bør de bo i jordgammer og ikke spise annet enn lunkne nudler. De bør også kun gå kledd i det som fretex har kastet. Men de må allikevel alltid fremstå som gloriøse. Milo ← Ingen annen kommentar enn at det var veldig godt sagt.
razmatazz Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Mette Marit er virkelig et flott forbile og det er flott at hun interesserer seg for samfunnsspørsmål ← Unnskyld meg, men jeg ser av skrivestilen at dette er samme gjesten som i en annen tråd om MM har sittet i over et halvt år og drøssevis av innlegg og kommet med det samme oppgulpet om hvor fantastisk MM er! Må si det begynner å bli litt latterlig dette her! Litt fritidsproblemer, gjest? Tror MM hadde blitt litt redd selv hvis hun hadde lest hvor opphengt du er i henne!
Gjest Tweetypie Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Dette er jo ganske gammalt nytt da. En positiv ting er at hun fronter kampen mot AIDS og det er ingen tvil om at det er bra.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Det eneste aktuelle i denne saken er at Karrieresenteret ved UiO fortsatt venter på svar på sine mange henvendelser til NORAD om hva "undringskompetanse" er for noe. MM ble jo ansatt p.g.a. denne "kompetansen", og Karrieresenteret ville gjerne vite hva den går ut på, slik at andre også kan søke med denne kompetansen. Men de venter fortsatt på svar...
Milo Minderbinder Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Det som irriterer meg mest, er vel at man forlanger at kongelige skal stå på lik linje med alle i alt, samtidig som man legger inn krav om at de skal være i fremste rekke i plettfrihet og skinnende i opptredner i det å representere Norge. Vel er det bra at vi lever i et land der det egalitære er en gjennomført verdi, men det får nesten av og til være måte på. Det de kongelige får av frynsegoder har de ærlig talt fortjent, tatt i betraktning at de ikke kan ta et nys uten at det blir oppslag av det i pressen. De representerer landet på et ypperlig vis. Selv om monarkiet er en anakronisme, så fungerer vårt monarki veldig bra. "Magien", om vi kan tillate oss å kalle det det, som dette med konge, dronning, prinser og prinsesser til et visst monn innebærer - i tillegg til det faktiske arbeidet de kongelige gjør, tjener inn mer enn det det koster. Hva ER det som er så galt med at de har flere frynsegoder enn hvermannsen?? Det lukter veldig av "Det jeg ikke har, skal pokker ta meg ikke naboen min ha heller!" Må de kongelige, for å blidgjøre deg og dine meningsfeller, iføre seg utvaskede joggebukser og "felleskjøpet"- Tskjorter med tilhørende caps når de skal ta i mot statsbesøk? Er de nødt til å kjøre i utrangerte skranglete 70talls peugoter? Hvorfor KAN det ikke være forskjell på de kongelige og oss? Jeg skulle ha vært enig om de fyrte daglig i peisen med limosiner og pelskåper, men det gjør de altså ikke. De kjører faktisk et meget nøkternt kongehus. Selv om det hender jeg treffer mennesker som besitter noe mer karisma enn Mette Marit, synes jeg hun gjør det aldeles glimrende. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........altså!
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Det de kongelige får av frynsegoder har de ærlig talt fortjent, tatt i betraktning at de ikke kan ta et nys uten at det blir oppslag av det i pressen. Hva ER det som er så galt med at de har flere frynsegoder enn hvermannsen?? Det lukter veldig av "Det jeg ikke har, skal pokker ta meg ikke naboen min ha heller!" Hvorfor KAN det ikke være forskjell på de kongelige og oss? ← Nå var vel denne linken ment som et spark til NORAD som slapp inn en helt ukvalifisert person i en prestisjetung opplæring. Vil vi ha et slikt utdanningssystem?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Det som irriterer meg mest, er vel at man forlanger at kongelige skal stå på lik linje med alle i alt, samtidig som man legger inn krav om at de skal være i fremste rekke i plettfrihet og skinnende i opptredner i det å representere Norge. Vel er det bra at vi lever i et land der det egalitære er en gjennomført verdi, men det får nesten av og til være måte på. Det de kongelige får av frynsegoder har de ærlig talt fortjent, tatt i betraktning at de ikke kan ta et nys uten at det blir oppslag av det i pressen. De representerer landet på et ypperlig vis. Selv om monarkiet er en anakronisme, så fungerer vårt monarki veldig bra. "Magien", om vi kan tillate oss å kalle det det, som dette med konge, dronning, prinser og prinsesser til et visst monn innebærer - i tillegg til det faktiske arbeidet de kongelige gjør, tjener inn mer enn det det koster. Hva ER det som er så galt med at de har flere frynsegoder enn hvermannsen?? Det lukter veldig av "Det jeg ikke har, skal pokker ta meg ikke naboen min ha heller!" Må de kongelige, for å blidgjøre deg og dine meningsfeller, iføre seg utvaskede joggebukser og "felleskjøpet"- Tskjorter med tilhørende caps når de skal ta i mot statsbesøk? Er de nødt til å kjøre i utrangerte skranglete 70talls peugoter? Hvorfor KAN det ikke være forskjell på de kongelige og oss? Jeg skulle ha vært enig om de fyrte daglig i peisen med limosiner og pelskåper, men det gjør de altså ikke. De kjører faktisk et meget nøkternt kongehus. Selv om det hender jeg treffer mennesker som besitter noe mer karisma enn Mette Marit, synes jeg hun gjør det aldeles glimrende. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........altså! ← Milo; Du har min stemme. Bra skrevet, og jeg er helt enig med deg
Gjest gh Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Jeg fikk ikke lov til å bli prinsesse, så da skal jeg pokker meg skrive stygge innlegg om MM
T.S Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Jeg synes det er ok at MM får utdannelse i jobben hun gjør jeg.
Gjest Nicoline ii Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 Nå var vel denne linken ment som et spark til NORAD som slapp inn en helt ukvalifisert person i en prestisjetung opplæring. Vil vi ha et slikt utdanningssystem? ← Nei, sånn et utdanningssystem vil vi ikke ha - helt enig med deg. Det er korrupt og et hån mot alle de som jobber seg halvt ihjel uten å ha sjanse til å komme med.
Gjest Tweek Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Jeg syntes kongehuset er bortkastet, men likevel må jeg motsi meg selv litt. Jeg ville heller hatt kongehus en president. Kongehuset pusset opp slottet for en par år siden, for utrolige mange millioner. Greit nok at slottet skal se pent ut inne, men så utrolig mye trenger man ikke. Kongehuset representerer norge bra, og bryr seg om fattige barn i norge og utenfor, men likevel pusser de opp for mye mer en de trenger, istedet for å hjelpe de barnene som ligger under fattigdomsgrensa i norge. Men nå var denne tråden og NORAD, som slapp henne inn uten søknad. De laget en plass bare til henne. Uansett hvor godt hun måtte passen den jobben, og hvor flink hun er skulle hun også ha søkt. Ellers syntes jeg forsåvidt hun er OK. Vet ikke helt hvorfor jeg svarer på denne tråden siden den er fra 2003, men jeg gjør det likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå