Gå til innhold

kollektivtrafikk og priser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er vel ingen andre (kanskje utenom bønder) som har så mye støtte i hue og r### som alenemødre! Dere får barnetrygd for en unge ekstra, en unge dere ikke har, barnebidrag fra barnets far, skattelettelser osv osv! Slutt å klage for det i hvert fall!

Er for øvrig enig i at å reise kollektivt er dyrt, men jeg har ikke noe i mot at skoleelever/studenter skal få rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Til deg som mener at vi alenemødre får så mye støtte - vet du egentlig hva vi lever av og hva denne støtten kompenserer for? Har du sett mange alenemødre i godt betalte stillinger i det siste? Ikke det nei? Det er fordi de ikke KAN jobbe i disse - fordi de tar seg av barna til MENNENE som ofrer alt for jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Eg er ei jente som jobbar aktivt i ei kollektivgruppe for aksjonen "ja til rabatt" sjekk ut sidane "jatilrabatt.no"! Mykje snadder............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stakkars alenemor! Jeg er kvinne selv, men kjenner både alenemødre og fedre som må betale bidrag. Så vidt jeg vet må mannen betale nesten 1/5 av lønnen sin i bidrag, dersom han har to barn som bor hos mor. Dette er sykt mye penger for en som har en middels høy lønning. Han sitter igjen med 4/5 av lønnen sin, som skal dekke alt av boutgifter og livsopphold. I tillegg skal han "varte opp" ungene når de kommer på besøk. Det verste er likevel at han kun får se ungene annenhver helg. Den "stakkars" alenemoren, som kanskje også jobber i full stilling med middels lønn, får mange tusen i tillegg i måneden i form av bidrag fra far og baretrygd for EN UNGE MER ENN HUN HAR. Attpå til får hun være sammen med ungene nesten hver dag med ferie annenhver helg. Hvem andre kan sende ungene vekk av og til? Vi som er gift har ikke på langt nær så store utgifter på ungene som alle bidragene og støtteordningene dere alenemødre får tilsier. Faren skal jo ikke dekke alle utgiftene ved å ha barn, bare halvparten. Synes alenemødre er noen snyltedyr som lever på samfunnet og barnefaren. Hvorfor kan ikke alenemødre jobbe i godt betalte stillinger? Fordi de ikke har guts nok til å skaffe seg en utdannelse eller fordi de frivillig velger å arbeide deltid? Hvis man vil ha en brukbar lønn, må man i det minste forvente å måtte jobbe fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til siste anonym:

Alenemødre får ikke jobb i godt betalte stillinger nettopp pga av de har barn!

Arbeidsgiveren tenker da på at de kan ikke jobbe overtid, mye borte pga syke barn, må reise fra jobben midt på dagen hvis barnet blir sykt osv osv.

Og hva så om de får barnetrygd for et barn ekstra? De har RETT PÅ DET!

190 000 er ikke så jævla mye penger.

Vi er en familie på 4. Vi har en inntekt på ca 300 000,- i året + det jeg får, men vi sitter jammen meg ikke igjen med mye etter faste utgifter.

Og vi må ha bil. Buss er for dyrt. Bensin til bil koster oss 500,- pr mnd, busskort koster oss 600/700,- pr mnd....

Da er det bilen som er billigst.

Det er ikke alle alenemødre som snylter, det må du huske på. De får overgangsstønad, barnetrygd for et barn ekstra, barnebidrag.....og de har RETT på det.

Men det betyr ikke at alenemødre er så jævla rikere enn oss og snylter. Mange av dem sliter på lik linje som alle oss andre.

Slutt og sitt alle alenemødre i en bås. Still deg i deres sko og se det fra deres side enn å bare slenge dritt! Tror du de blir alenemødre pga pengene? Nei!

Og kollektivtrafikk er dyrt. Enten får de gi alle rabatt eller sette ned prisen på billetter og busskort. Det koster 150,- t/r med buss til byen fra der mine foreldre bor.

Det er svindyrt og det er ikke mange som kan avse så masse penger til bussen.

De øker prisen på bussbilletten hvert år. Hva med å sette den ned litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å diskutere om det er den ene eller andre gruppen mennesker det er mest synd på jeg, kanskje både studenter, alene mødre, familier som lever under fattigdomsgrensen og eldre skulle hatt rabatter.

Det som irriterer meg mest ved kollektivtilbudet vårt, er at når man først betaler "i dyre dommer" for å kjøre kollektivt til og fra jobb etc., så kunne i det minste tilbudet vært bedre!

Når jeg må presse meg inn i enn stappfull t-banevogn, bli dyttet frem og tilbake under hele turen og godt mulig ikke komme av på rett plass.. for innen du når frem til døra, så har banen kjørt videre!

Det er skittent og ødelagt, man blir selv skitten i klærne.

Og forsinkelsene... det er utrolig hvor irriterende det er når fremkomstmiddelet til stadighet er forsinket eller innstilt! Og når endelig man kommer seg av gårde, så stopper hele skiten midt inne i tunnelen. enten blir man stående der i stummende mørke i lang tid, ellers må man hoppe av midt i tunnelen og traske seg en tur inni der! og dette skjer gjerne etter at du allerede har stått der å ventet i en halvtime.

Nei, dersom vi skal betale som vi gjør, og dersom prisene skal fortsette å stige, så bør tilbudet bli bedre!

At de som har bil heller velger å kjøre, det skjønner jeg 100%12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er en myte at Norge ønsker at folk skal kjøre kollektivt for å spare miljøet. Politikken er at alle skal kjøpe bil, for det blir det avgifter og skatter av (75% av bilkostnadene er skatter og avgifter). Men i tillegg skal man måtte bruke kollektivtransport, fordi det er umulig å få tak i parkeringsplass eller fordi kollektivtilbudet er for dårlig.

Jeg bor litt "uti distriktet" (40 minutters kjøring fra sentrum med bil). For oss som bor der er det viktigere at det i det hele tatt går buss enn at billetten er billig og bussen ren & pen. Til opplysning bruker jeg 1200 kr / mnd på busskort, og siste bussen hjem fra sentrum om lørdagen går kl. 1830.

Men billettprisene i seg selv er ikke for stive, synes jeg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...