Gjest gjest 0 Skrevet 25. februar 2002 #1 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg blir litt skeptisk til noe av det jeg leser her inne: hvorfor ialledager er det alltid bruden som skal være fornøyd??? Nå snakker jeg ikke om hennes utseende (noe som jeg også mener at brudgommen også bør være fornøyd over), men det virker litt som at mange her inne henger seg opp i at det er bruden som skal være hundre prosent fornøyd. Hvis andre ikke liker det er det synd for dem... Syns dette er totalt galt! Det er viktig at man har et bryllup man selv er fornøyd med, men er det det viktigere enn at andre skal ha det bra også? Jeg sier ikke at folk vil mistrives i deres bryllup, men innimellom kan det nesten virke som at noen ikke bryr seg om det i det hele tatt: Så lenge bruden er fornøyd! Jeg vil gjerne høre hva dere egentlig tenker for jeg tror mange nesten glemmer at dette også er en dag for venner, familie og selvfølgelig brudgommen (ikke bare bruden!!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 25. februar 2002 #2 Del Skrevet 25. februar 2002 For min del synes jeg det viktigste er at brudeparet er fornøyd, dette er jo begges dag ikke bare brudens! I tillegg synes jeg man jo skal ta hensyn til at gjestene også skal ha en fin dag. Det er mye å passe på, men i bunn og grunn så planlegges jo alt ut i fra brudeparets egne ønsker om hvordan bryllupet skal være!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junibrud Skrevet 25. februar 2002 #3 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg er for så veidt enig i det du skriver, men jeg mener også at det er viktigst at bruden OG brudgomen er fornøyde. Det er jo tross alt deres dag. Selvfølgelig skal alle være mest mulig fornøyde, men når alt kommer til alt så er det brudeparets store dag 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #4 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg tenker veldig mye på at andre også skal ha det bra i vårt bryllup. Jeg er livredd for at folk skal kjede seg, at musikken er så dårlig at ingen gidder å danse. Jeg tenker egentlig mer på det enn meg selv, for hvis jeg merker at gjestene ikke har det bra, har ikke jeg det bra. Selvom jeg er aldri så vakker, nybarbert, vokset, sminket, frisert osv.osv. Er det noen som har noen tips som gjør at kvelden blir bra for alle????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #5 Del Skrevet 25. februar 2002 Dagen er for: Brudeparet og familiene og vennene. Denne dagen er spesiell for alle. Vi har begge prøvd å innvolvere våre nærmeste i forberedelsene og vi har tatt mange hensyn når vi har forberedt bryllupet VÅRT. Det er kan hende mange som sier jeg jeg jeg her inne, men jeg tror heller det er litt ubevisst. Jeg har nok flere ganger sagt jeg her inne selv om jeg mener vi. Husk dette er en dag ikke bare brudeparet skal huske, men også våre familier som blir til en stor famile sammen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 25. februar 2002 #6 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har vel ingen direkte tips, men det som sikkert er litt stas er å finne på noe som får hver og en gjest til å føle seg litt ekstra spesiell... kanskje noe dere skriver på bordkortet, har en tale, gir en gave.. jeg vet ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 25. februar 2002 #7 Del Skrevet 25. februar 2002 Helt enig at dette skal være en dag for alle i brudefølget. I den forrige diskusjonen (den som omhandlet brudens utseende) brukte jeg nok termen "bare bruden blir fornøyd", men når det gjelder selve arrangementet er det jo viktig at både gjester og arrangører (brudepar og deres foreldre) blir fornøyde. Må nok si at et vellykket arrangement er avhenig av gjestene også -man må sørge for å ha noe for enhver smak og generasjon, og det er jo vår oppgave som arrangører å få til. Det hjelper gjerne med å ha noen som er glade og viser sin entusiasme (feks gjennom dans) -da følger ofte resten etter! Man må selv lage moroa... Mitt beste tips er å vurdere bordplasseringen nøye, og spre humørsprederene rundt om kring -det er en sikker vinner! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 25. februar 2002 #8 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei! Jeg var veldig obs på at denne dagen ikke skulle være fantastisk for meg og mannen min men også for forloverer, foreldre, søsken, venner og resten av gjestene. Jeg var supernervøs før bryllupet, jeg var så redd for at festen skulle bli kjedelig og at ingen skulle ha det gøy. Men bryllupet ble helt fantastsik bra!! Etter 1/2 år snakker vennene våre om det ennå. Og mamma blir blank i øynene når vi snakker om dagen. Så jeg tenkte da at jeg skulle dele noen ting vi gjorde for å gjøre det hele vellykket. - Både jeg og mannen min var utvilte, hadde ikke stressa hele natten for å få ting på plass. Planlegg og gjør innkjøp lang tid i forveien. Kjøp f.eks. et par potetgull poser neste gang du er ute å handler, og legg de i kottet. Slike småting er lett å vente med helt til siste dag, for det er jo så fort gjordt. Men nå det blir mange slike ting så blir det tilslutt en stor ting. Vi dro sammen med forloverne våre sånn rundt 8 på kvelden, og kosa oss med vin og mat. - Ha nok drikke!! Skal f.eks. gjestene vente på dere mens dere er hos fotografen. Kanskje det blir 2 timer venting i alt før middagen starter. Da er det lenge å vente med bare en velkomstdrink. Gjestene må også ha et sted å sitte mens de venter. En annen ide er å bestille fruktfat fra en frukt og grønt butikk. Så kan gjestene få litt å tygge på mens de venter. En annen ting som er lurt er å ha karaffler med vin på bordene under middagen så gjestene kan forsyne seg selv. Da kan dere for det første kjøpe kartonger med vin, som er mye billigere + at det er ingen som sitter med tomme glass under middagen. -For guds skyld; ikke lei et enmansorkester. Nå har jeg vært i 2 bryllup med det og det var helt forferdelig. Har dere ikke råd til band, brenn Cder. Du kan få leid cder på bibloteket helt gratis, hvis du mangler litt musikk. - Ha nok serveringshjelp, er ikke noe særlig å få maten servert når brudeparet er ferdig med å spise. Jeg var i et bryllup der bruden tilslutt gikk rundt å ryddet og samlet inn glass. Ikkeno særlig å gjøre dette på din spesielle dag. -Er stemingen og praten i full gang, så ikke bryt av med div. leker. Leker kan ofte være en festdreper. Men hvis du vet at gjestene dine elsker selskapsleker så er det jo greit. - Hvis dere har mulighet så blir det veldig lett stemming med småbord istendenfor hestesko. Bordplasseringen blir da som en slags stjerne det hovedbordet blir plassert midt i stjernen. La også folk som har noe å snakke om sitte sammen. Er ikke noe moro å være 25 år å bli plassert på samme bord som gamle tanter og besteforeldre. Vel, dette var noen av mine tips. Håper noen kan bruke noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 26. februar 2002 #9 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg kan bare slutte meg til det prinsessa skriver. Pass gjerne på gjestene dine, kos deg, legg ting til rette, men det er viktigere at folk hygger seg og at det er en avslappet stemning, enn om fargen på serviettene har feil nyanse. Dette har jeg vært inne på før her, man ønsker at ting skal være så perfekt. Men som jeg selv har erfart, og prinsessa også, når folk fortsatt snakker om det herlige bryllupet ditt om noen måneder så er det stemningen du har klart å skape de husker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå