Gå til innhold

BLOMSTER

fru sp

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg akkurat kommet fra blomsterdekoratøren som skal være ansvarlig for blomstene i bryllupet: kirke, festen 80 gjester, bukett til meg og 2 brudepikebuketter, blomst til gutta (husker ikke hva det heter), blomst i håret til mine to forlovere. Var veldig fornøyd og tror det blir super fint. Sluttsummen blir på 9000 kroner.

Hva bruker dere?

Mulig jeg skal kutte ned litt, da blir det i kirken, må jo nødvendigvis ikke ha så mye blomster der?? Der er jo jeg blomsten, hi hi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har vi blomstene som skal på bordet og ellers i lokalet inkl i kuvertprisen der vi har leid inn hjelp.

Så den eneste kosten vi får på blomster utenom dette, som vi selv ser, er 2000. Det er buketten min og knapphullsblomstene.

Kan tenke meg at vi betaer 4000 kr ellers for blomster totaltsett,så tilsammen 6000 ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell
Mulig jeg skal kutte ned litt, da blir det i kirken, må jo nødvendigvis ikke ha så mye blomster der?? Der er jo jeg blomsten, hi hi :ler:

Bare som et lite tips: hvis det er flere brudepar i samme kirke denne dagen kan du kontakte de andre og høre om de også vil ha de flotte blomstene du har ordnet med til pynt. I så fall kan dere spleise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre utgifter til blomster:

Bukett til meg hos blomsterhandler: 1000

Blomst til brudgom og brudesvenn hos blomsterhandler: 500

Blomsteroppsatser på bordene (laget selv med roser fra blomsterhandler og eføy fra hagen): 600

Blomster i krukker utenfor selskapslokalet: 500

Blomster i kirken (laget selv med roser og eføy fra hagen): 400

Sum: 3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et lite tips: hvis det er flere brudepar i samme kirke denne dagen kan du kontakte de andre og høre om de også vil ha de flotte blomstene du har ordnet med til pynt. I så fall kan dere spleise. :)

Det håper jeg vi får til. Det er tid til tre brylluper på en dag i kirken vår, men vi var første par til å bestille, så vet ikke om de andre tidene er tatt enda. Vi har ihvertfall gitt beskjed til kirkekontoret om at de kan gi ut vår kontaktinformasjon til evt andre par som gifter seg den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Dere som lager blomster til bordene selv; står de fint fra dagen før? Noen spesielle blomster som egner seg bedre enn andre? Hvis man feks. har roser i små vaser, det burde vel gå fint at de står i vann over natta etter at de er skåret til/dandert? Er tidlig-september brud, litt usikker på hva som er sesongblomster da. Men ser fort for meg roser i brudebuketten hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som lager blomster til bordene selv; står de fint fra dagen før? Noen spesielle blomster som egner seg bedre enn andre? Hvis man feks. har roser i små vaser, det burde vel gå fint at de står i vann over natta etter at de er skåret til/dandert? Er tidlig-september brud, litt usikker på hva som er sesongblomster da. Men ser fort for meg roser i brudebuketten hvertfall..

hvis du setter blomstene kjøligt så skal det gå bra. Men alle blomster tåler ikke og stå kjølingt så du kan pm meg hvis du lurer på om de blomstene du skal ha tåler det, roser liker det best kaldt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke helt ennå hva den reelle prisen blir, skal ned å besøke blomsterforhandleren denne uken og få vite mer om bryllupspakken de har, pynt i kirke, brud, 6 brudepiker, 4 corsager(brudgommen, forloveren hans, min far og brudesvennen)

Pynte lokalet skal vi gjøre selv så jeg har regnet ut at vi trenger sånn ca 400 stk roser i tillegg..

Er veeeeeldig spent på hva dette vil koste :sjenert:

Endret av Christal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt alt jeg trenger til bryllupet, pris 5000,- og da får vi pyntet kirket i prisen :rødme:

Syns ikke det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Pynte lokalet skal vi gjøre selv så jeg har regnet ut at vi trenger sånn ca 400 stk roser i tillegg..

Ser du har bestillt, men har du et rosegartneri i nærheten kan du sikkert få en bra pakkepris på roser. skal du ha roser som du kutter stilken av kan du få 2-3 sorteringsroser til en pris som er mye lavere enn blomsterbutikk pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har bestillt, men har du et rosegartneri i nærheten kan du sikkert få en bra pakkepris på roser. skal du ha roser som du kutter stilken av kan du få 2-3 sorteringsroser til en pris som er mye lavere enn blomsterbutikk pris

Desverre så har vi ingen slike i nærområdet, har ringt til alle sammen og ingen hadde å selge til private og de fleste private gartneri i nærområdet har lagt ned roseproduksjon :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk nesten litt panikk jeg nå...

har ikke bestilt hverken det ene eller eller det andre når det gjelder blomster ennå...

Skyldes sikker at vi bor 80 mil unna der vi skal ha bryllupet.

Men ser for meg å bruke ca 3000kr totalt på blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bestilt noe enda jeg heller. Vi skal bare ha masse hvite roser! Har snakket med blomsterforretningen vi mest sannsynlig kommer til å bruke, og det var ingen hast siden vi ikke skal ha mange dekorasjoner.

Vi kommer til å ha hvite roser i vaser. Krever ikke all verdens teknikk bortsett fra å snitte riktig, så dette gjør vi selv :)

Brudebuketten blir også i hvite roser, litt hengende. Ser for meg litt sølvtråder innimellom rosene siden temaet vårt er sølv og hvitt.

Vet ikke hva vi må regne med i pris, men håper ikke det blir over 7-8 tusen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha brudebuktt, 4 stk corsage(sån det skrives??) pluss borddekorasjoner = ca 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og pratet med verdens hyggligste og dyktigste blomsterdekoratør i uken som var. (Sandra på Frisk og Frodig i Mjøndalen hvis noen lurer...)

Jeg vil ikke ha en sånn vanlig brudebukett... Men får en vakker en med "stamme" linjer og få blomster...

Valgte nelliker (undervurderte blomster)....(Ville nemlig ha vinrøde blomster, men ikke roser...)

Buketten ca. 750 kr

"Sånn-derre-til-mannen" x3 (mann, forlover, brudens far) ca.50-100 kr

Til bord: ca. 10 nelliker (som skal "rives istykker") = ca. 100 kr

Ergo: alt ca. under 1000kr :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tipper vi bruker 2-3000 (Jeg lager alt selv).

Kan jeg spørre hva slags design du går for? Vi skal ha røde roser med bjørk eller eføy, men jeg aner ikke hva slags design vi skal ha. Alle tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bryllupet utendørs på en gård så det blir enkelt og veldig hjemmelaget preg på alt. Jeg skal bruke syltetøyglass og norgesglass i ulike høyder som pyntes med bånd. Disse settes i grupper på tre og tre midt på bordene, med små syltetøyglass (tomatpureglass) med telys i rundt (runde bord). Blomstene skal være rosa og hvite, hvilke typer er jeg usikker på enda, men brudebuketten min skal i allefall ha rosa roser.

Søk på DIY wedding så får du massevis av tips! (Jeg har sett masse på stylemepretty.com, og thebridescafe.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er blomsterdekoratør, så alt jeg trenger å betale er innkjøpsprisen på blomstene. Jeg skal ha bukett med heng, blomster i mitt hår, blomster til mine to forlovere, corsage til brudgom, hans 2 forlovere, hans far, min far og min stefar. Pynt til under vielsen, bordpynt og gavebordpynt skal vi også ha. Blir mye blomster, skal ha to typer roser og kanskje noen orkideer. Blir under 2000kr. Butikken hun jobber i hadde laget noe lignende tidligere og da ble prisen over 20000, så vi er kjempeheldige. Kunne aldri fått dette hadde det ikke vært for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...