Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 2-åringen vår har i en uke nå ikke villet sove om kvelden til tross for at hun er stuptrøtt og øynene bare ruller rundt i hodet på henne. Når vi legger henne i sengen hyler og raser hun og roper "neeeeei". Hun våkner og fortsetter etter kort tid og noen ganger i løpet av natten. I tillegg våkner hun 5 istendefor 6 og vil ikke sove mer, men er lys våken. Dette resulterer i trøtt og sur unge og foreldre. Har prøvd å spørre om hun er redd for noe og hun sier hun er redd monster i sengen, men selv om vi og hun ble enige om at det ikke fantes der så fortsetter hun..naturligvis. En 2-åring kan ikke overbevises om at det ikke finnes så lett. Det nytter ikke å ha henne i sengen vår for det blir like lite søvn iom at hun snurrer og sparker om seg i søvne... Hva kan vi gjøre for at hun skal få sove trygt i sengen sin?
La Guapa Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Vi har hatt akkurat det samm med vår sønn som blir 2 år i juli. Han raste og det virket som om han var redd for noe- ville at vi skulle være på rommet hans og sånn. Han som alltid er så flink til å legge seg ellers. Den 4 kvelden oppdaget jeg spissene på to sylskarpe hjørnetenner i overkjeven! Han kjente at det var vondt straks vi la ham, selvfølgelig....stakar. Nå har tennene brutt igjennom tannkjøttet og han er like gald i å legge seg som før Kanksje prinsessa di får tenner!?
Sarhann Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 2-åringen vår har i en uke nå ikke villet sove om kvelden til tross for at hun er stuptrøtt og øynene bare ruller rundt i hodet på henne. Når vi legger henne i sengen hyler og raser hun og roper "neeeeei". Hun våkner og fortsetter etter kort tid og noen ganger i løpet av natten. I tillegg våkner hun 5 istendefor 6 og vil ikke sove mer, men er lys våken. Dette resulterer i trøtt og sur unge og foreldre. Har prøvd å spørre om hun er redd for noe og hun sier hun er redd monster i sengen, men selv om vi og hun ble enige om at det ikke fantes der så fortsetter hun..naturligvis. En 2-åring kan ikke overbevises om at det ikke finnes så lett. Det nytter ikke å ha henne i sengen vår for det blir like lite søvn iom at hun snurrer og sparker om seg i søvne... Hva kan vi gjøre for at hun skal få sove trygt i sengen sin? Vi har gitt opp å si at det ikke er noe monster, forstår det ikke eller vil ikke forstå. Så vi har begynt å si at bamsene passer på deg. Bildene på veggen passer på deg. Jeg passer på deg. Laget en regle som den ene bamsen liksom sa, om at vi er ikke redde, bare gå herfra. Barnet ble kjempe fornøyd. Bamse sente bort monsteret. Kanskje ikke helt pedagogisk, men det funka.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Om det er tenner er jeg litt usikker på. Hun har fått de hun skal ha til nå såvidt jeg vet. Det er muligens noen aller bakerst som skal frem?! Vi har også prøvd med at bamsen si senga passer på deg og vi er der og passer på henne, men kan kanskje prøve litt mer på det.
~white lady~ Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Sliter med det samme her, han kommer inn til oss på natta og gir oss dårlig nattesøvn, i tillegg til at han av og til våkner grytidlig. Vet ærlig talt ikke hva det kan være, men gjør ikke noen stor sak ut av det, regner med han vokser det av seg. Det er iallefall ikke tennene, han har fått de han skal ha for lengst. Inatt gikk jeg og la meg på sofaen tilslutt
Umuriel Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Vi er også inne i en slik periode med vår toåring. Men det funker alltid å ta seg tid til å prate etter han har lagt seg i senga si, og fortelle at mamma og pappa er rett utenfor døra og at han får lov å rope på oss.
Leanne Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 hva med å ha på et lite nattlys som jager bort monster?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 I natt gikk det faktisk litt bedre etter nøye forsikring om at mamma er her og passer på! Men var fortsatt oppe kl 5 Vi har prøvd med litt lys,men hun må ha det helt mørkt for å sove godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå