Gå til innhold

Sorte prikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Hei dere.

Jeg er veldig plaget med sorte prikker i ansiktet. eller heller mer presisert sagt på nesen og haken. Har ikke spesielt uren hud ellers i ansiktet, men blir ikke kvitt de sorte prikkene eller hudormene som det også heter. På hake og nese. Gode råd/produkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Gå på apotek og spør, de kan som oftest gi gode råd mot slikt.

Skrevet (endret)

Første først, før kjemikaliene kjøpes inn. Grunnlaget.

Vri ei vaskeklut i så varmt vann du greier å ta i, med litt ansiktsåpe i (vannet). Dekk problemområdene i ansiktet med den, og hold den tett, slik at varmen åpner porene. Gjenta noen ganger, og klapp den mot huden, ikke skrubb. Avslutt med kalst vann for å lukke porene, og hindre at urenheter kommer inn.

Om du bruker renseremedier, kan en slik forvarming gjøre kuren mer effektiv. Husk å lukke porene, før du går ut, eller sminker deg.

Endret av Kamikatze
Skrevet
Første først, før kjemikaliene kjøpes inn. Grunnlaget.

Vri ei vaskeklut i så varmt vann du greier å ta i, med litt ansiktsåpe i (vannet). Dekk problemområdene i ansiktet med den, og hold den tett, slik at varmen åpner porene. Gjenta noen ganger, og klapp den mot huden, ikke skrubb. Avslutt med kalst vann for å lukke porene, og hindre at urenheter kommer inn.

Om du bruker renseremedier, kan en slik forvarming gjøre kuren mer effektiv. Husk å lukke porene, før du går ut, eller sminker deg.

Dette skal ihvertfall jeg prøve, takk for tips! :smilyblomst:

Skrevet

Takk for tips, Kamikatze! Det hørtes mer fornuftig ut enn det brus-tipset som var i en annen tråd her :D

Skrevet

Må nesten bare advare litt også, siden det er vinter nå. Aldri gå ut med nyvaska ubeskyttet hud i sprengkulde. Vask når du kommer inn, ikke før du går ut, og sky vannbasert fuktighetskrem som pesten.

Skrevet
Gå på apotek og spør, de kan som oftest gi gode råd mot slikt.

Å spørre på Apoteket etter råd om hudpleie er som å spørre om råd ang. medisiner på en hudpleiesalong...de ansatte på apotekene vet som regel minimalt, og det meste av produktene de selger er temmelig dårlige.

Til ts: Gode hudpleierutiner er essensielt, at du renser godt og bruker produkter uten stoffer som tetter porene er veldig viktig. Produkter med glykolsyre, som rens og serum fra f.eks MD Formulations, kan nok hjelpe mye.

Skrevet

Jeg anbefaler en mild peeling-skrubb. Selv bruker jeg Simple Peeling for ansikt og hals, fra Sparkjøp til rundt 70 kr(?). De er uten farge og parfyme.

Prikkene er sorte pga forurensning/skitt øverst i porene(hvis du ser etter er det bare tuppen som er sort). Med en skrubb får du bort disse. Resten av talgen må du være forsiktig med å knipe bort, det fort gjort å lage stygge arr. Bruk i såfall litt fuktig bomull mellom fingrene. Husk å åpne porene før du gjør dette(som beskrevet av andre foran meg=.

Deretter må du alltid huske å lukke porene med en god toner. Selv bruker jeg clinique sin, som er ganske mild(men toner skal være litt sterke saker, pga de skal lukke porene, og virker exfolierende/peelende). Deretter en fuktighetskrem. Det viktigste er altså å være nøye på dette hver dag. Det er ikke sånn at bare man renser en gang så er problemet borte for alltid, dessverre:)

Skrevet
Prikkene er sorte pga forurensning/skitt øverst i porene(hvis du ser etter er det bare tuppen som er sort). Med en skrubb får du bort disse. Resten av talgen må du være forsiktig med å knipe bort, det fort gjort å lage stygge arr. Bruk i såfall litt fuktig bomull mellom fingrene. Husk å åpne porene før du gjør dette(som beskrevet av andre foran meg=.

Prikkene er sorte fordi de har oksidert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...