Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg og samboeren min har en leiekontrakt som sier at vi ikke kan si opp før det har gått ett år og etter det året er det tre måneders oppsigelsefrist. Dette gjør at vi er bundet til leiligheten i 15 måneder. Kan dette virkelig være lov, selv om vi har skrevet under på det?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg og samboeren min har en leiekontrakt som sier at vi ikke kan si opp før det har gått ett år og etter det året er det tre måneders oppsigelsefrist. Dette gjør at vi er bundet til leiligheten i 15 måneder. Kan dette virkelig være lov, selv om vi har skrevet under på det? Ja det er det. Har du lest husleieloven? Det burde du egentlig gjort FØR du skrev under. Lese kontrakten før man skriver under er også en lur ide.
Shade Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Ja det er det. Har du lest husleieloven? Det burde du egentlig gjort FØR du skrev under. Lese kontrakten før man skriver under er også en lur ide. Ingen grunn til å være så krass. Bor huseier i samme bygg som dere? Hvis ikke er det ikke lov med tidsbestemte leieavtaler under tre år Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år. Minstetiden kan likevel settes til ett år hvis avtalen gjelder lofts- eller sokkelbolig i enebolig eller bolig i tomannsbolig, og utleieren bor i samme hus. Og ut ifra dette En leieavtale som er inngått for bestemt tid, opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leietid. Ved utleie av bolig må utleieren skriftlig opplyse at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. Kan det virke som dere ikke trenger å forholde dere til oppsigelsestiden på 3 måneder. MEN dette er bare synsing fra min side ut ifra hvordan jeg tolker loven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå