Lillemams Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 I det siste har klærne fått bittesmå hull etter å ha vært i vaksemaskinen. Har prøvd å kjenne etter inni trommelen for se om det er noe som stikker opp i hullene, men kjenner ingenting... Er det en eller annen måte å kunne åpne maskinen på for å sjekke eller må det en reparatør til?? (regner med det da nesten lønner seg å kjøpe ny maskin med de prisene de tar.. )
Gjest Spinell Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 (endret) Er du helt sikker på at det er vaskemaskinen som er skyld i hullene? Noen ganger er det gnisning mellom klesplaggene som gjør at de ødelegger hverandre, og det ville jo være synd å koste på mange penger på vaskemaskinen hvis det er noe annet. Det jeg tenker på er vask av klær uten å lukke glidelåser, klær med "skarpe" detaljer etc. Dette ble ikke helt svar på spørsmålet ditt, men det kan være verdt å sjekke. Endret 20. januar 2010 av Spinell
Gjest Marlo Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har små hull i mange av mine klær, altså da ofte topper som er veldig tynne i stoffet. Trodde først det kanskje kom av vaskemaskinen, men etter at jeg ble obs på det så ser jeg at det kommer av gnissing med andre klesplagg (t.ex jakke med "skarp" glidlås)
Lillemams Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar Det med glidelåser o.l var det første som slo meg også, men skjer akkurat det samme med ullklærne som bli vasket på ullprogram... Da består vasken kun av bodyer, stilongser o.l der det ikke finnes verken knapper eller glidelåser. Så det må være ett eller annet i maskinen, for hullene ser ut som de er spist av en mus - ganske skarpe på en måte.. Irriterende å måtte sitte å sy hver eneste ullplagg
Gjest Spinell Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Jeg mener ikke å motsi deg når det gjelder vaskemaskinen, men jeg leste forresten et sted at bruk av skyllemiddel kan gi "møllhull" i ulltøy.
hufsa! Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Heia,du har ikke mista ei bh spile i maskinen?For det gjorde jeg ei gang og den stakk litt ut fra det ene hullet og da hadde jeg hull i alt tøyet.
Gjest Gjest_stian_* Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 I det siste har klærne fått bittesmå hull etter å ha vært i vaksemaskinen. Har prøvd å kjenne etter inni trommelen for se om det er noe som stikker opp i hullene, men kjenner ingenting... Er det en eller annen måte å kunne åpne maskinen på for å sjekke eller må det en reparatør til?? (regner med det da nesten lønner seg å kjøpe ny maskin med de prisene de tar.. ) Ja, en sliten maskin kan spise klær. Det er hullene i trommelen som ett eller flere har fått en skade.. Dette er nok til å lage små hull i klærne..
LukaFrost Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Med en vaskemaskin med store hull i trommelen kan man risikere at klærne blir mer slitt siden klærne blir lit trekt ut av hullet under sentrifugering. Vi var obs på dette da vi kjøpte vaskemaskin og valgte en med små hull i trommelen. For å teste ut dette kan du fx vaske et håndkle. Da vil du se at håndkleet får mange "nupper" etter hullene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå