Leanne Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Et av mine barn skal inn på sykehus om noen måneder for å operere, og skal være på sykehuset 2 dager. Legene regner med at barnet også må være hjemme en ukes tid i etterkant... Er det slik at jeg da skal bruke av de vanlige "sykebarn dager" som man har 10 stk av? For da har jeg jo ingen igjen til resten av året...
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Få med bekreftelse fra sykehuset evt lege på hvor lenge barnet MÅ være hjemme, så skal dette normalt sett gå av de 12 dagene med velferdspermisjon. Dette gjøres i alle fall ved akutt sykdom med kronisk sykt barn, men det kan være at det er annerledes med operasjon og da kan det være mulig at du må ta av sykt barn dagene. Hør med arbeidsgiveren din, det er egentlig den beste løsningen
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Fra 8.dagen kan du få pleiepenger: http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Pleiepenger
Gjest Gjest_caroline_* Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Hør med arbeidsgiveren din, det er egentlig den beste løsningen Eller fagforening/tillitsvalgt. Og husk at det er 10 dager pr. forelder, eller 20 dager om du har omsorg alene!
Leanne Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2010 takk for svar alle sammen Jeg får ta en prat med sjefen og høre hvordan vi skal løse det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå