LaCoste Skrevet 1. september 2003 #1 Skrevet 1. september 2003 Hvor tidlig er det vanlig å spørre venninnen om hun vil være forlover? Så tidlig som mulig, altså rett etter frieriet? Eller senere? Har forloveren noen oppgaver utover det å være tilstede på selve dagen? Det er vel kans`kje vanlig at hun er med på litt av planleggingen eller?
cappocino Skrevet 1. september 2003 #2 Skrevet 1. september 2003 Jeg spurte min ved føste anledning.... kjekt å ha en å dele forberedelsene med.... utenom forloveden da.. Forloveren skal vel skrive under på forlovererklæringen og være med under vielsen, utover det er det vel du som bestemmer hvor mye du vil ha henne med...
Gjest Tex Skrevet 1. september 2003 #3 Skrevet 1. september 2003 Min beste venninde og jeg har vel har "forloveravtale" i årevis, for vi er alt for hverandre og det er ingen gode alternativer... Men jeg ringte henne en halv time etter frieriet og fastsatt dato for å gjøre det "offentlig". Dette var halvannet år før bryllupsdato.
Chiquita Skrevet 1. september 2003 #4 Skrevet 1. september 2003 Forloveren har vel ikke noen PLIKT til å være der selve dagen heller - sånn etter loven. Da er forloverens eneste oppgave å skrive under på forlovererklæringen. Men sånn "vanligvis" er det vel kanskje en del "småting" som Du ønsker at forloveren kan bli med på. Det får dere jo avklare dere i mellom. F.eks.: bli med og se på kjoler, holde tale på dagen, utdrikningslag...
Gjest MrsL Skrevet 1. september 2003 #5 Skrevet 1. september 2003 Jeg spurte min forlover i februar i år og skal gifte meg i juni til neste år. Det har vært klart i mange år at om jeg ble gift noen gang så skulle det bli henne som ble min forlover. Og hun svarte ja tvert Det hun gjør for meg er å være tilstede når jeg trenger noen å diskutere med ang. bryllupet. Hun var også med når jeg kjøpte kjole. Hun sier hun skal arrangere utdrikningslag selv om jeg har sagt jeg ikke trenger det og hun skal skrive under på forloverpapirer der hun bevitner at jeg ikke er gift fra før, ikke har vært gift og ikke er i slekt med min utkårede. Hun stiller opp når jeg trenger det, and thats it Lykke til
Gundel Gaukeley Skrevet 1. september 2003 #6 Skrevet 1. september 2003 (endret) . Endret 11. februar 2013 av Gundel Gaukeley
nessi Skrevet 1. september 2003 #7 Skrevet 1. september 2003 Jeg spurte forloveren min første gang jeg traff henne etter at datoen var satt. Ville at hun skulle være den første av venninnene som fikk vite det. Jeg har vært og tittet på kjoler en gang, og fant da en jeg likte veldig godt. Forloveren min var ikke med den gangen, og hun ble SÅ skuffet over at jeg gjorte sånnt uten at hun var med. Hun vil ha med seg alt. Jeg har lovt at hun skal få være med neste gang (vi skal på messen 27.09). Hun har også, på eget initiativ, sagt at hun kunne tenke seg å sy brudepikekjolene. Hennes datter er en av brudepikene. Jeg synes det er gøy å ha en forlover som engasjerer seg litt.
nessi Skrevet 1. september 2003 #8 Skrevet 1. september 2003 Jeg spurte forloveren min første gang jeg traff henne etter at datoen var satt. Ville at hun skulle være den første av venninnene som fikk vite det. Jeg har vært og tittet på kjoler en gang, og fant da en jeg likte veldig godt. Forloveren min var ikke med den gangen, og hun ble SÅ skuffet over at jeg gjorte sånnt uten at hun var med. Hun vil ha med seg alt. Jeg har lovt at hun skal få være med neste gang (vi skal på messen 27.09). Hun har også, på eget initiativ, sagt at hun kunne tenke seg å sy brudepikekjolene. Hennes datter er en av brudepikene. Jeg synes det er gøy å ha en forlover som engasjerer seg litt.
nessi Skrevet 1. september 2003 #9 Skrevet 1. september 2003 Jeg spurte forloveren min første gang jeg traff henne etter at datoen var satt. Ville at hun skulle være den første av venninnene som fikk vite det. Jeg har vært og tittet på kjoler en gang, og fant da en jeg likte veldig godt. Forloveren min var ikke med den gangen, og hun ble SÅ skuffet over at jeg gjorte sånnt uten at hun var med. Hun vil ha med seg alt. Jeg har lovt at hun skal få være med neste gang (vi skal på messen 27.09). Hun har også, på eget initiativ, sagt at hun kunne tenke seg å sy brudepikekjolene. Hennes datter er en av brudepikene. Jeg synes det er gøy å ha en forlover som engasjerer seg litt.
Pusekatt Skrevet 1. september 2003 #10 Skrevet 1. september 2003 Forloverens oppgave er i første rekke å være vitne til vielsen tror jeg? Nei, forloverens oppgave er første rekke å skrive under forlovererklæringen. Jeg giftet meg uten andre enn min mann tilstede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå