Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hvor lenge pleier en minicolour vanligvis å sitte i håret?? Farget det, og synes det ble for mørkt. Skal spare ut til den naturlige fargen min, er lei ettervekst og styr... Burde jeg ta avfarging eller bare vente til fargen vaskes gradvis ut??? Tusen takk for gode tips og råd
Lilandry Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Det kommer helt an på håret, hvor ofte du vasker det, hvor sterk sjampo du har osv.! En minicolorasjon sitter ca. 8 uker. Jeg opplevde før at den satt ganske så bra, men det kan være fordi håret mitt var veldig slitt og da sugde den seg til fargen mye mer. Fargen falmer, oftest sitter de røde pigmentene igjen, for å så fosvinne enda mer. Det er veldig vanlig at fargen blir mye mørkere enn en tror, om en farger det hjemme. Så velg alltid en tone lysere enn det du vil ha. Prøv å unngå avfarging, det sliter på håret. Vær tålmodig, det pleier ikke å gå så lang tid før fargen begynner å gå ut.
DDuck Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 en minicolor sitter i ca to månder på ubehandlet hår Er håret behandlet fra før kan den sitte like godt som en vanlig farge i mange tilfeller og må omtrent vokse vekk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå