Gjest snart prøver Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Det er mulig det finnes noen liknende tråder, men prøver meg likevel. Jeg bruker Nuvaring, men planlegger å slutte til våren for å starte prøvingen. Jeg har et håp om at det vanligvis går lettere for de som har brukt nuvaring å komme raskt inn i en normal syklus, sammenlignet med p-pillebrukere. Dette fordi det er mindre hormoner i nuvaringen + lokal hormontilførsel. Hvilke erfaringer har dere som har brukt nuvaring? Tok det lang tid før dere fikk en regelmessig syklus? Og evt. hvor lang tid tok det før dere ble gravide?
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Hei Nå har jeg vært prøver i over to år, så kan ikke svare deg på det siste spm Men etter jeg sluttet på nuvaring var jeg RETT inn i vanlig syklus, ca 29 dager hver gang. Hadde ingen problemer what so ever.
Gjest ts Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 TS her. Takk for svar Ellinor. Det er med på å bekrefte mine mistanker om at en lettere kommer inn i normal syklus etter bruk av nuvaring. Noen flere som kan bekrefte/avkrefte dette??? Ellers en liten til deg Ellinor - håper det ordner seg for dere. Så den andre tråden din også - så krysser fingrene for at du kan teste to blå etter helga....
-Englefjes- Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg brukte Nuvaring før jeg ble gravid, og ble gravid i andre periode etter at jeg sluttet. Jeg vet ikke om man kommer kjappere inn i normal syklus etter Nuvaring ifht. annen hormonell prevensjon; jeg har kommet inn i normal syklus kjapt de gangene jeg har hatt pause fra p-piller også.
wahaj Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Det klaffet for oss på første pp etter at jeg sluttet på nuvaring. Så jeg rakk ikke å få tilbake syklusen min først, så det kan jeg ikke svare deg på. Men jeg regner også med at det går mye kjappere tilbake enn ved eventuelt p-piller, nettopp av de grunnene som du nevnte.
Gjest ts Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 takk for svar! Håper det går kjapt med oss også Mannen min vil nemlig ikke at jeg skal slutte på prevensjon før vi er klare til å starte... Så da håper jeg liksom at jeg slipper mye styr med tullete syklus og det å ikke ane når jeg har EL. Er vel lov å håpe iallfall.... Gleder meg så veldig til å starte
Chica Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Klaffet i PP 5 etter jeg sluttet med Nuvaringen. Før jeg startet på p-piller for 10 år siden hadde jeg ganske ustabil syklus. Når jeg sluttet på nuvaringen var de to første på 29 dager, så de to neste på 34 tror jeg. Så stabil var det ikke akkurat nå heller, men klaffet ganske kjapt likevel syns jeg. (Var veldig innstilt på at det kom til å ta år og dag å bli gravid, og styrte ikke med eggløsningstester, temping eller noe sånt)
Lourdes Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Relativ stabil syklus med en gang (varierer litt mellom 25-28 dager). Er i 8 syklus nå uten å ha blitt gravid
Pupsilure Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Fikk regelmessig syklus med en gang (tok el tester og hadde el også), og begynte å prøve etter ca 8 mnd. Klaffet etter ca 4-5 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå