*appifany* Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #721 Del Skrevet 23. februar 2010 Mange har vinterferie denne uken og Vi har måtte hatt bilen til EU kontroll, og det ble oppdaget et par småfeil. Vel tilsammen er det da 8000,- vi må ut med på det billigste(og faktisk beste) verkstedet. Det er sure penger det. I tillegg er årsavgiften rett rundt hjørnet pluss at sofaen kommer på en masse 1000 lapper. Hard mnd, og jeg som trodde at vi hadde masse penger som vi kunne legge av til ferie denne mnd. Ble skattet 15 000 denne mnd. Er så irritert på skatteetaten (er jo ellers egentlig ikke så veldig misfornøyd med å betale skatt, men akkurat nå kunne jeg trengt de pengene selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 24. februar 2010 #722 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg ser ikke slutten av setningene i innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #723 Del Skrevet 24. februar 2010 Sitter å lager et liksom budsjett nå. Må det. For første gang på lenge. Alle regningene kommer jo nå i mars. Hva er det med mars? Crap Trenger en ny Jeg tjener nemlig bedre enn min samboer, og jeg lurer litt på hvor mye av dette han skal betale. Han har jo en god inntekt han og, men som sagt jeg har bedre. Vi har ganske så like utgifter som vi deler på hver mnd, og den ene mnd kan han ta en "ekstraregning" og en annen mnd kan jeg ta en "ekstraregning", det er sånn vi fordeler dette og vi betaler ca like mye. Denne mnd er bare eksepsjonell da vi skal betale årsavgift på bilen, sofa og den dumme bilen. Vet ikke helt hvordan fordelingen blir denne gangen. Ah.. Nå må det jobbes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #724 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg ser ikke slutten av setningene i innlegget ditt. Scrolle nederst på siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. februar 2010 #725 Del Skrevet 24. februar 2010 Sitter å lager et liksom budsjett nå. Må det. For første gang på lenge. Alle regningene kommer jo nå i mars. Hva er det med mars? Crap Trenger en ny Jeg tjener nemlig bedre enn min samboer, og jeg lurer litt på hvor mye av dette han skal betale. Han har jo en god inntekt han og, men som sagt jeg har bedre. Vi har ganske så like utgifter som vi deler på hver mnd, og den ene mnd kan han ta en "ekstraregning" og en annen mnd kan jeg ta en "ekstraregning", det er sånn vi fordeler dette og vi betaler ca like mye. Denne mnd er bare eksepsjonell da vi skal betale årsavgift på bilen, sofa og den dumme bilen. Vet ikke helt hvordan fordelingen blir denne gangen. Ah.. Nå må det jobbes. Mars er en måned hvor det skjer masse. Da får man regninger, min far og farmor har bursdag, min bror kommer hjem på påskeferie, mine foreldre drar til London + + +. Vi bergensere har blitt oppfordret om å spare på vannet, for det har kommet veldig lite og det hjelper ikke at det har kommet masse :snø:. Fire liter :snø: gir en liter vann. Du og din samboer kommer nok til enighet om regningene denne gangen også. I et forhold synes jeg uansett det blir feil å regne på kroner og ører, men det er klart at hvis det blir en grov ubalanse at det må rettes opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 24. februar 2010 #726 Del Skrevet 24. februar 2010 Vi skal ha kake på jobb i dag. Det hjalp ikke å scrolle nederst, fordi det var en reklame på siden der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #727 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Vi skal ha kake på jobb i dag. Det hjalp ikke å scrolle nederst, fordi det var en reklame på siden der. Hva med nå da? Ser du enden av setn. mine nå? Kitten; Jeg er enig i at vi kommer nok til å finne en løsning. Inntil nå har vi fordelt dette ganske så likt og økonomi er aldri et ømt tema hos oss. Vi tar hver vår del. Enkelt og greit. Men så har jeg lest litt på det forumet her, og det har vært et par tråder om at den som tjener mest alltid skal ta mesteparten, og hos oss er det ikke sånn, men er det faktisk det som er det mest rettferdige? Nå er det jo ikke himla stor forskjell på inntektene våre heller da. Men 30 000 i utgifter( med de faste utgiftene vi har altså) på en mnd er ganske mye så derfor har jeg tenkt litt ekstra hardt på dette denne mnd Endret 24. februar 2010 av *appifany* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. februar 2010 #728 Del Skrevet 24. februar 2010 Vi har felles økonomi vi Han betaler alt av lån og det meste av regninger, så betaler jeg mat osv. Vi synes dette er en veldig grei ordning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #729 Del Skrevet 25. februar 2010 Vi har felles økonomi vi Han betaler alt av lån og det meste av regninger, så betaler jeg mat osv. Vi synes dette er en veldig grei ordning. Hadde jeg og sambo hatt den fordelingen så hadde jeg vært riiiiiiiiiiiiiiiik Vi har og felles økonomi, og det er ikke alltid like lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #730 Del Skrevet 26. februar 2010 7 timer og 17 minutter igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #731 Del Skrevet 26. februar 2010 5 t og 50 min igjen Tror denne dagen blir å gå fort! Er i boks med budsjettet på jobben og! Herlig å ta helg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #732 Del Skrevet 26. februar 2010 budsjett er kjedelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #733 Del Skrevet 26. februar 2010 budsjett er kjedelig!! Nja Er vant å jobbe med å ha budsjett, og konkurransemennesket i meg liker å jobbe s¨ånn I dag er det helg, trulta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #734 Del Skrevet 26. februar 2010 Det var ei fin linje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #735 Del Skrevet 26. februar 2010 3 timer igjen akkurat! Jei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #736 Del Skrevet 26. februar 2010 3 timer og 23 minutter igjen på meg... Gooooood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 26. februar 2010 #737 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg er ganske så sur i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #738 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg er ganske så sur i dag. Ikke bra, hvorfor er du sur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #739 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg er ganske så sur i dag. Jaha? Hva er det som er galt?` Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. februar 2010 #740 Del Skrevet 26. februar 2010 Svar da, Kristian! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå