Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*

*appifany*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*bytte ut med varme kopper så Blondie slipper kald kaffe på morgenkvisten*

Du er så omtenksom!

:) *snikslurpe av den ytterste varme koppen....ahh...* :)

Bare snik i vei! ;)

Ha en fin dag i dag :)

:helen:

Du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere; jeg skal svare i min egen tråd på en annen viss tråd her inne som omhandler misunnelse. Grunnen forteller jeg etterpå.

Hvertfall, jeg har opplevd at en av mine beste venner vant 9 mill i lotto. På den tiden var han en fattig student, og jeg misunte han ikke de pengene i det hele tatt!!!

Det er merkelig at folk ikke forstår at man BEHØVER ikke føle misunnelse?? Eller er det bare jeg som er rar? :klø:

Hvertfall, han kompisen min er enda min venn, kanskje min beste guttevenn :hjerte:

Og når han kjøpte toppleiligheten så fikk jeg "leie" et rom, og når jeg hjalp han med å vaske og olje terrassen (var jo det jeg jobbet med før da) så fikk jeg en Norrønajakke til 4000kr osv. Så for meg var det fantastisk da at han vant de pengene :nigo:

Grunnen til at jeg svarer i min egen tråd er pga steinar, han brukte dette som et eksempel for å forklare misunnelse, altså om potten i lotto er 10 mill så må den egentlig være 20 mill for å dekke mitt og min venns behov eller ettelllerannet, steinar er uforståelig og av den grunn ønsker ikke jeg og forklare meg i den tråden, men i min egen hvor det er liten risiko for at han leser :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Helt enig Piffy! Ikke bry deg om han dumme Steinar. Han er bare ute etter å provosere folk han.

:klem:

Takk for forståelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen. :)

Jeg skjønner at det foregår "saker og ting" i utstrakt virksomhet helt andre steder enn her. Er skjelden i de trådene jeg. Styrer unna uro og krangel. Har fått med meg at "noen" er her for å piske opp stemningen, enten de vet det eller ei. Noen er bare ikke de skarpeste knivene i skuffen, og snakker deretter.

Misunnelse...jeg har aldri kjent noen som har vunnet noe som helst. Jeg leverer min Lotto-kupong, og har jo selvfølgelig levd meg en smule inn i situasjonen: HVA skjer, hvis jeg vinner stort?

I min familie ville det bli en del gribber som sirklet. Det hadde blitt merkbart, ettersom de ikke sirkler ellers. De tiltrekkes av penger på en helt annen måte enn jeg gjør.

En gang arvet jeg litt ekstra, øremerket med mitt navn i testamentet; og da kom den første henvendelsen pr. tlf ganske fort. De sirklet inn temaet, og spurte så direkte om jeg skulle ha alle de pengene selv? Jeg sa ja. De ble utrolig sure,- og misunnelige.

Penger kan nok være løsningen på enkelte økonomiske, praktiske og bekvemmelige "problemer", men de fører nok en del med seg også, av det slaget jeg godt kan klare meg uten.

Men... :sjenert: ...kan ikke si at jeg gir opp drømmen om den store gevinsten for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere; jeg skal svare i min egen tråd på en annen viss tråd her inne som omhandler misunnelse. Grunnen forteller jeg etterpå.

Hvertfall, jeg har opplevd at en av mine beste venner vant 9 mill i lotto. På den tiden var han en fattig student, og jeg misunte han ikke de pengene i det hele tatt!!!

Det er merkelig at folk ikke forstår at man BEHØVER ikke føle misunnelse?? Eller er det bare jeg som er rar? :klø:

Hvertfall, han kompisen min er enda min venn, kanskje min beste guttevenn :hjerte:

Og når han kjøpte toppleiligheten så fikk jeg "leie" et rom, og når jeg hjalp han med å vaske og olje terrassen (var jo det jeg jobbet med før da) så fikk jeg en Norrønajakke til 4000kr osv. Så for meg var det fantastisk da at han vant de pengene :nigo:

Grunnen til at jeg svarer i min egen tråd er pga steinar, han brukte dette som et eksempel for å forklare misunnelse, altså om potten i lotto er 10 mill så må den egentlig være 20 mill for å dekke mitt og min venns behov eller ettelllerannet, steinar er uforståelig og av den grunn ønsker ikke jeg og forklare meg i den tråden, men i min egen hvor det er liten risiko for at han leser :strix:

Han Steinar er jo en yber pesimist da. Han tillegger ikke akkurat folk gode egenskaper :dåne: Ikke bry deg om han Appi :klem: Jeg skjønner hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at du ikke skal bry deg om hva han skriver, for jeg vet ihvertfall at jeg gjør det selv. Og jeg svarer krasst tilbake. Jeg har til og med annonsert at 'dette blir min siste post i [navn på tråd]' pga all den faenskapen han klarer lire ut av seg.

Uansett, full forståelse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett så herlig i dagbokland, at jeg skal slutte å bevege meg andre steder :opplyser:

Dere er så flotte, forståelsesfulle og fantastiske :strix:

Goooooooooooood kveld til dere alle!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er best her inne blant kjentfolk ;) Slipper at folk blir sure uten grunn, og folk har godt humør! Det liker vi :jepp::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er best her inne blant kjentfolk ;) Slipper at folk blir sure uten grunn, og folk har godt humør! Det liker vi :jepp::hoppe:

Definitivt!!

Og her kan vi ha det høyt under taket, ingen som klikker i vinkel. I løv it!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett så herlig i dagbokland, at jeg skal slutte å bevege meg andre steder :opplyser:

Dere er så flotte, forståelsesfulle og fantastiske :strix:

Goooooooooooood kveld til dere alle!!! :blomst:

100% enig! :Nikke:

Blir bare :sur: jeg om jeg leser og svarer i andre tråder. :kjefte:

*k82 snapper til seg en blomst*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig! :Nikke:

Blir bare :sur: jeg om jeg leser og svarer i andre tråder. :kjefte:

*k82 snapper til seg en blomst*

:ler:

Det skal du bare, med gooood samvittighet :ler:

Ah, hva skulle jeg gjort uten dagbokverden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du bare, med gooood samvittighet :ler:

Ah, hva skulle jeg gjort uten dagbokverden :rødme:

Så fint, jeg liker best om jeg kan ha god samvittighet når jeg skal legge meg :strix:

Hmm..uten dagbokverden så hadde k82 vært samboer med sin utkårede butikkdame, han hadde vært pappa til 3 små søøøøte jenter, han hadde hatt en sniiiiiil dobermann, stoooort hus med eget treningsrom, og sett ut som en mix av christian bale, johny depp og Mark Wahlberg...så ja...thank God for at vi har dagbokverden :nigo:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...