Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at det har blitt uvanlig mye klipping og liming av statuser på Facebook. Av typen "lim dette inn i din status og be alle andre gjøre det samme, og blabla." Hvorfor gjør så mange som de får "beskjed" om? Det er tilsynelatende ikke nødvendig at det er noe viktig. Var jo nylig en farsott hvor jenter fikk beskjed om å legge ut fargen på undertøyet sitt, og jamen haglet det ikke med farger fra både ung og gammel. Opphører evnen til å tenke selv på Facebook, eller hva? Hvor går grensen? Kan jeg regne med at alle på min liste legger ut nakenbilder av seg selv i protest mot nakenscannere på flyplassen hvis jeg ber om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sakte men sikkert gjort mitt FB-bruk til noe mer historisk, d.v.s. at jeg har kuttet ut å svare på applikasjonsbruk og annet.

Min status gjenspeiler min kreativitet til enhver tid og jeg har kun klippet inn en status, det var nå nylig med kreft og støtte til dette.

FB eier alt av innhold og de lagrer alt over tid ... så jeg er meget forsiktig nå. Er nesten ikke der lenger, bare når jeg vil dele noe humor etc.

Ikke NOE personlig eller noe i den duren går dit lenger.

Skrevet

Synes den verste jeg har sett hittil er denne:

Fem minutter uten at noe skjer på face fra kl 21.00 for de lidende på Haiti.

Hva hjelper det da?

Nå skal det sies at han som hadde det i statusen er en av de mest hjernedøde personene jeg kjenner.

Skrevet
Synes den verste jeg har sett hittil er denne:

Fem minutter uten at noe skjer på face fra kl 21.00 for de lidende på Haiti.

Hva hjelper det da?

Nå skal det sies at han som hadde det i statusen er en av de mest hjernedøde personene jeg kjenner.

Enig. Jeg tenkte det samme om det der. Hva hjelper det menneskene på Haiti at det er "fem minutters stillhet" på facebook? Ganske dustete.

Føler det blir litt sånn påtatt medfølelse. Om de virkelig brydde seg, hadde de vel heller gitt noen kr til nødhjelp. :filer:

Skrevet

Og akkurat nå er det "kopier denne statusen hvis du er glad i barna dine" som gjelder. Mange som ikke har turt å la være, ser jeg :gjeiper:

Hvorfor er det så populært å få folk flest til å kopiere statusen, egentlig? Bør den ikke si noe om akkurat deg, og ikke bare være lik for alle?

Skrevet
Har lagt merke til at det har blitt uvanlig mye klipping og liming av statuser på Facebook. Av typen "lim dette inn i din status og be alle andre gjøre det samme, og blabla." Hvorfor gjør så mange som de får "beskjed" om? Det er tilsynelatende ikke nødvendig at det er noe viktig. Var jo nylig en farsott hvor jenter fikk beskjed om å legge ut fargen på undertøyet sitt, og jamen haglet det ikke med farger fra både ung og gammel. Opphører evnen til å tenke selv på Facebook, eller hva? Hvor går grensen? Kan jeg regne med at alle på min liste legger ut nakenbilder av seg selv i protest mot nakenscannere på flyplassen hvis jeg ber om det?

Var det det alle fargene gikk ut på? Jeg skjønte aldri det, jeg. Tenke seg til, gikk verden glipp av å få vite fargen på undertøyet mitt! :hakeslepp:

Jeg hopper ikke på facebook, verken for Haiti eller for noe annet. På tross av at jeg er inne på facebook daglig. Så får folk heller tro hva de vil. :roll:

Skrevet

La nå folk skrive akkurat hva de vil i statusfeltet.

Skrevet
La nå folk skrive akkurat hva de vil i statusfeltet.

Isteden skriver folk det alle andre vil ;)

Hjerter i statusen betyr visst at man støtter kreftsaken, leste jeg noe om. Så vi som ikke har dem er bare noen hjerteløse bastarder :rødme: :fnise:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Isteden skriver folk det alle andre vil ;)

Hjerter i statusen betyr visst at man støtter kreftsaken, leste jeg noe om. Så vi som ikke har dem er bare noen hjerteløse bastarder :rødme: :fnise:

Herregud. Jeg irriterer meg som regel grønn over de som på død og liv MÅ putte inn det jævla hjertet, eller en blunkesmiley etter alt de skriver.

...skal se på film i kveld ;) <3

... skal på trening;) <3

.... har spist god midda ;)<3

SLUUUUUTTTTT, selv om det betyr at man støtter ditt eller datt!!!

Skrevet

Ja, det er nesten latterlig hvordan folk bruker fb. Trykk liker hvis du vil gi meg en klem, liker meg, elsker meg etc. Kopier denne teksten hvis du elsker mannen din, barnet ditt, moren din...

Folk er rare.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Det var ein eg valge kopiere og putte som status, og det var ein med "If you know (or are related to) someone who's an idiot, put this as your status.. 93% will not do this, as they are too stupid to know how to copy and paste" eller noe sånt... Husker ikkje heilt 100% hvordan den var, har sletta den. Den var morsom uansett. :skratte:

Men de andre gidder eg ikkje bry meg med. Syns det blir for mye, det er jo noe nytt hver dag ("om du syns mora di/bror din/søstera di/far din/hunden din er den beste i verden"... blablabla.. trykk liker om du er glad i meg/vil gi meg ein klem/syns eg er snill osv).

Skrevet

Jeg vurderer å skrive følgende i min status: Har du kopiert noe dilldall i din status havner du herved på min skjult-liste :gjeiper:

Har faktisk skjult flere og flere på lista mi etter hvert. Alle som spammer i vei med farmville og spill og applikasjoner og tester som viser at de er verdensmestre i senga o.l. blir satt på usynlig. Etter at jeg ryddet opp litt der går det igjen an å lese feeden. Da drukner ikke de som faktisk har noe fornuftig å meddele. Jeg føler vel egentlig at facebook blir litt for overfladisk, det er jo begrenset hvor mye fornuftig man kan si på en setning. Og skriver man mer så forsvinner det under "les mer", hvor jeg har en mistanke om at ingen gidder å lese noe som helst. Forstår ikke greia med at voksne folk legger ut masse festbilder heller.

Skrevet

Det mest dustete jeg har sett hittil på fjesboka er gruppen "Støtt jordskjelvofrene på Haiti - sett et lys i vinduet!"

Den har 2000 medlemmer :-(

Nøyaktig hvordan støtter man haitierne ved å sette et lys i vinduet?

Det skaffer ikke landet helsearbeidere, feltsykehus eller politifolk.

Hvis 2000 medlemmer svir av et stearinlys til 1 krone i vinduet, er det 2000 kroner som heller burde ha gått til Norsk Folkehjelp, Kirkens Nødhjelp eller Røde Kors.

Og i tillegg har vi jo disse stadige oppfordringene om at "Hvis du er i mot mord, så lim inn dette på profilen din" :-D

Skrevet
Det mest dustete jeg har sett hittil på fjesboka er gruppen "Støtt jordskjelvofrene på Haiti - sett et lys i vinduet!"

Det viser jo at man bryr seg. Og brenner man uansett kan lyset jo liksågodt stå i vinduet?

Skrevet
Det viser jo at man bryr seg. Og brenner man uansett kan lyset jo liksågodt stå i vinduet?

Og hvorfor er det så viktig å vise vennene sine på fb at man bryr seg? Det hjelper uansett ikke folka der nede på Haiti. Å vise at man bryr seg, uten å egentlig bry seg, blir mest for å vise alle vennene dine at du har den "rette" innstillingen.

Skrevet

Det skaffer ikke landet helsearbeidere, feltsykehus eller politifolk.

De oppnår vel helst å sette fyr på gardinene, tenker jeg. Levende lys bør jo ikke stå i vinduet der det er trekk.

Skrevet
De oppnår vel helst å sette fyr på gardinene, tenker jeg. Levende lys bør jo ikke stå i vinduet der det er trekk.

Nattens beste replikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...