Gjest Gudinna Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har endelig begynt å få litt lengde på håret mitt, men det er så tørt! Til og med frisøren min kommenterte det. Jeg ba ho klippe av det verste, og jeg har kura og kura med alle slags hårkurer fra frisømerker, men likevel er det tørt og tuppene blir fort slitte og knekker. Jeg prøver jo å spare men det er ikke så lett når jeg må klippe det hele tiden. Jeg retter håret sjeldent, men bruker varmebeskyttelse hver gang. Jeg føler liksom jeg gjør alt "rett". Jeg har jo farget det, og det er veldig nordisk. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få skinnende, sunt og "utørt" hår? :gjeiper:
Gjest Gudinna Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Nå bruker jeg John Masters. Før det brukte jeg en rød shampo/balsam fra frisøren som var varmebeskyttende. Husker ikke hva de heter Har bestilt all soft-serien fra redken nå, og håper kanskje den skal gjøre en forskjell, men har liksom vært borti de fleste merkene som skal være bra, uten at jeg føler det gjør noe forskjell.. =/ Og jeg kurer det jo to-tre gangen i uken!
Gjest Heidie Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Huff da, høres litt kjipt ut. Noen har vel bare tørrere hår enn andre (litt lite oppmuntrende, sorry ). Håper All Soft hjelper litt da Jeg synes de er gode, har dem selv
Gjest Gudinna Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Godt å høre at du syns de er bra, da får jeg bare håpe de gjør susen for meg også
:-) anna Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Jeg bruker faktisk ofte fuktighetskrem i håret. Det høres forferdelig ut, men håret mitt kan være så tørt at fuktighetskrem vil trekke rett iinn og gjøre det mindre brusete
Pjukset Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Jojoba-olje! Jeg pleier å ta noen dråper og gni inn i håret hver kveld før jeg legger meg, det gjør virkelig underverker! Gjør underverker på tørr hud også. Fåes kjøpt på helsekost til under 200 kr, varer lenge.
Gjest Gjest_FastEnde_* Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Jojoba-olje! Jeg pleier å ta noen dråper og gni inn i håret hver kveld før jeg legger meg, det gjør virkelig underverker! Gjør underverker på tørr hud også. Fåes kjøpt på helsekost til under 200 kr, varer lenge. STØTTER DENNE!! JOJOBA OLJE ER GENIALT!
Humleblomst Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Har du tørr hodebunn også? Det kan være det hjelper å bytte til en sjampo uten såpestoffet sodium laureth sulfate. Det vasker bort den naturlige beskyttelsen, og det er ikke alle som tåler det like bra. Ellers har jeg også brukt olje i håret i perioder, og ser du bort i fra at det er litt klissete har det fungert bra på mitt hår. Jeg har gjerne tatt det som en grundig overnattenkur, sovet med dusjhette på og så vasket det ut igjen om morgenen. Jeg har sikkert sett hysterisk morsom ut da!
Gjest Gudinna Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Takk for tips! Jojoba-olje skal kjøpes! Blir håret veldig tungt av det eller? Nei jeg har heldigvis ikke tørr hodebunn
Pjukset Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Takk for tips! Jojoba-olje skal kjøpes! Blir håret veldig tungt av det eller? Nei jeg har heldigvis ikke tørr hodebunn Jeg får tungt/fett hår hvis jeg bruker for mye, men så har jeg også tynt hår som blir svært fort fett. Ta det i håret før du legger deg, også vasker du det morgenen etter hvis behov
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Jeg anbefaler å bruke Rasul Marokkansk Leirsåpe- den er genial
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 jeg bruker redken allsoft. syntes den var bra. men har du prøvd sånn kurer som du skal ligge med over natten? finnes også sånn olje eller balsam lignende produkter som man tar i tørt hår og har det i. spesiellt da i tuppene....kan lett bli litt fett i resten.
Gjest Gudinna Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 Balsam metoden er nok uaktuell, jeg kan ikke tenke meg et liv uten shampo Håret mitt blir såpass fort fett at jeg er avhengig av å vaske det for at det skal se bra ut og ikke minst for at jeg ska føle meg fresh Bra at flere liker all soft serien, håper virkelig den vil funke på meg også! Har også besilt balsam-spray og all soft hårkur. Har også hørt om å skylle kaldt vann i håret etter vask for at det skal se mer sunt og glansfullt ut, noen som har prøvd det? Frister ikke nå om vinteren akkuratt men
2010 Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 kjenner meg igjen. Har farget hår, men kurer det heletiden...Men for en ukes tid siden, begynte jeg å bruke "Strong sexy hair". Fikk beskjed av frisøren: først shampo, deretter kuren, og til slutt balsam. Håret ble silkemykt å "utørt"
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Balsam metoden er nok uaktuell, jeg kan ikke tenke meg et liv uten shampo Håret mitt blir såpass fort fett at jeg er avhengig av å vaske det for at det skal se bra ut og ikke minst for at jeg ska føle meg fresh FYI: Mitt hår blir også veldig fort fett, altså fett i hårrøttene etter en dag. Det blir faktisk mindre fett etter enn balsamvask enn etter de gangene jeg vasker med shampoo.
Ping! Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Har også hørt om å skylle kaldt vann i håret etter vask for at det skal se mer sunt og glansfullt ut, noen som har prøvd det? Frister ikke nå om vinteren akkuratt men Er avhengig! Håret mitt bruker lengre tid på å bli fett om jeg skyller det i kaldt vann samt mer glansfullt. Det lukker vel skjellene på håret på samme måte som kaldt vann gjør med porer, og nesten alt mulig annet.
Gjest Gudinna Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Er avhengig! Håret mitt bruker lengre tid på å bli fett om jeg skyller det i kaldt vann samt mer glansfullt. Det lukker vel skjellene på håret på samme måte som kaldt vann gjør med porer, og nesten alt mulig annet. Wow, funker det virkelig!! Det skal jeg jammen prøve!! :D
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har endelig begynt å få litt lengde på håret mitt, men det er så tørt! Til og med frisøren min kommenterte det. Jeg ba ho klippe av det verste, og jeg har kura og kura med alle slags hårkurer fra frisømerker, men likevel er det tørt og tuppene blir fort slitte og knekker. Jeg prøver jo å spare men det er ikke så lett når jeg må klippe det hele tiden. Jeg retter håret sjeldent, men bruker varmebeskyttelse hver gang. Jeg føler liksom jeg gjør alt "rett". Jeg har jo farget det, og det er veldig nordisk. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få skinnende, sunt og "utørt" hår? :gjeiper: Husk å bruke balsam etter kur! Dette for å lukke kjellagene på hårstråene. Ellers kan jeg anbefale shampoo og balsam fra Sebastian som heter laminates. Dette er meget gode og drøye produkter, men koster en del. For min del er de absolutt verdt pengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå