Murder Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Katten min har plutselig begynt å oppføre seg merkelig. Med en gang hun kommer inn etter å ha vært ute mjauer hun på en helt merkelig måte, veldig intenst, og det høres ut som om hun har en "boble" i halsen. Det er virkelig ikke likt henne å mjaue slik. Hun går også på en helt merkelig måte, og hun er blitt mye mer kosete/klengete. Hun legger seg på ryggen og ruller rundt på gulvet. Mamma tror det kanskje kan være orm. Er det noen som har noen erfaringer med det og vet hva slags adferd som er vanlig ved orm? Jeg så såvidt på baken hennes og det virker som om hun er fryktelig sår og det ser ut som om det væsker litt derfra. Må man ha resept for å få kjøpt ormemiddel? Er det farlig for katten dersom det skulle hende at det IKKE er orm og hun får kuren? Er det noen som har noen tips? Synes så synd på henne nå
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Er hun kastrert (eller sterilisert som mange sier, men som er feil)? Eller får hun p-piller? Høres mest ut som løpetid.
Shade Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 (endret) Er hun kastrert (eller sterilisert som mange sier, men som er feil)? Eller får hun p-piller? Høres mest ut som løpetid. Jeg syns og det høres ut som det Endret 19. januar 2010 av Shade
Murder Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2010 Hun går ikke på p-piller nå, men gjorde det før. Håper inderlig det bare er løpetid! Hun hadde løpetid for noen måneder siden også, jeg trodde de bare hadde det en gang i året (doh) :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 da håper jeg du er klar over at hun antagelig kommer til å komme hjem drektig en av dagene, og at du har tenkt å enten få henne kastert nå (de kan ta ut livmoren med fostre) eller kan ta deg av kattungene...
Gjest Huffsa Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Hvorfor har du pus ute når hun ikke er sterilisert?
Miss moneypenny Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Jeg syns også det høres ut som løpetid. Når det gjelder spørsmålene dine om orm: min katt tigga veldig da hun hadde det, prøvde å snike til seg mat fra kjøkkengulvet o.l., og kom bort til meg hele tiden når jeg spiste. Det er ikke farlig å gi kur selvom hun ikke har orm (såvidt jeg vet), såfremt man ikke gjør det ofte. Det er vel derfor det er reseptbelagt nå tror jeg. Men har hun ikke fått det på lenge bør det ikke være noe problem. Men det kan hende veterinær vil se på pus før de skriver ut resept. Lykke til!
inga:) Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Katter som går ute skal ha ormekur 4 ganger i året. (I følge dyrlegen vår) Dette fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Og steriliser for guds skyld katten om den går ute. Det er nok katter slik som det er, og å avlive katter fordi det ikke er plass til dem er uetisk... Bedre å forebygge.
Phaedra Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Katter som går ute skal ha ormekur 4 ganger i året. (I følge dyrlegen vår) Dette fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Og steriliser for guds skyld katten om den går ute. Det er nok katter slik som det er, og å avlive katter fordi det ikke er plass til dem er uetisk... Bedre å forebygge. Ormekur ble reseptbelagt fra og med 01.07.09. Se Statens legemiddelverk.
Murder Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2010 Skal begynne med p piler igjen nå. Hun var borte en lang stund, så det er grunnen til oppholdet Skal selvsagt ta ansvar for det. Høres veldig ut som løpetid, men skal forhøre meg med dyrlege tror jeg
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Du bør heller sterilisere henne. Katter som går lenge på p-piller har stor sjangs for å få kreft. Og ja, det høres ut som løpetid hun har.
Gjest Huffsa Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Skal begynne med p piler igjen nå. Hun var borte en lang stund, så det er grunnen til oppholdet Skal selvsagt ta ansvar for det. Høres veldig ut som løpetid, men skal forhøre meg med dyrlege tror jeg P-piller er kreftfremkallende, så anbefaler deg å sterilisere pusen Så slipper du kreft og tidlig død, eller et kull med kattunger.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 Hvis hun allerede er drektig får hun vel kattungene selv om hun går på p-piller, tror jeg. Anbefaler også sterilisering
Gjest Glør Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Hun går ikke på p-piller nå, men gjorde det før. Håper inderlig det bare er løpetid! Hun hadde løpetid for noen måneder siden også, jeg trodde de bare hadde det en gang i året (doh) :gjeiper: De får løpetid hele tida så lenge de ikke er kastrert. Og ikke gi henne p-piller, de er svært kreftfremkallende, i tilegg til at det er usikkert. Har hun vært borte i ukesvis før vil hun nok gjøre det igjen, og da er det best for både henne og deg at hun er kastrert.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 Hvis hun allerede er drektig får hun vel kattungene selv om hun går på p-piller, tror jeg. Anbefaler også sterilisering Sterilisering er den absolutt beste løsningen P-piller til gravid katt kan gi fosterskader, så vær oppmerksom på at misdannede kattunger kan bli resultatet. Lille-pus har desverre (og heldigvis for lenge siden, den gang Lille-pus var barn) sett halve kattunger bli født
Murder Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. januar 2010 Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å kastrere henne. Driver å overtaler sjefen (les Mamma). Huff Lille Pus, det hørtes grusomt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå