Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i et stort selskap om en stund og vil ha pene negler og hender.

Men jeg har så mye tørr hud rundt neglene, og det er umulig å få lagt neglelakk pent når alt under er så stygt. Neglbåndene er også tørre og stygge.

Finnes det en krem eller en anne vidunderkur som kan få disse neglene til å bli pene?

Alle råd tas imot med stor takk.

Skrevet

Ta deg en runde med manikyr http://www.hildechristina.com/how-to-manikyr-hjemme. Om du ikke har anelse hvordan du bør gjør noe, anbefaler jeg deg å ta manikyr hos proffesjonelle først, så du ser hvordan det gjøres. :) Spesielt om du ikke vet hvordan du bruker neglebåndklipper. En neglolje er virkelig cluet for å få huden rundt myk og god.

Også kanskje kjøpe NAILTIQUES NAIL PROTEIN FORMULA (1,2,3). Hver formula er for en type negler. Jeg feks bruker formula 3 som er for harde negler uten fleksibilitet. 1 er for "normale" myke og sterke negler, mens 2 er for svake negler.

Skrevet

Jeg hadde en stund veldig tørre negler som fliset seg mye opp. Problemet forsvant da jeg gned olivenolje på neglene/hendene og lot det virke i 10-15 min før jeg vasket det av igjen. Det er kanskje verdt å forsøke før du bruker masse penger på manikyr? :jepp:

Skrevet

Ja! Varm opp vann og ha det i en skål eller bolle. Hell 2 ss med olivenolje oppi og la fingrene være nedi i 15 min. Så er det bare å tørke av med et håndkle :)

Jeg gjør dette hver gang jeg legger ny neglelakk, så hver femte dag eller noe. Har også en negleolje jeg smører med nesten hver dag.

Gjest Raptuza
Skrevet

Har hørt av ei venninne at mandelolje fungerer bra mot tørre negler og negleband. Har ikkje forsøkt sjølv, men det er jo rimelig og enkelt å forsøka smøra med deg. Ho sa forresten at litt mandelolje i lengdane på håret gjer det blankt, og det var håret hennas...!!

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Jeg har fått kjempefine negler etter jeg begynte å bruke:

Sheasmør med E-Vitamin, kaldpresset økologisk olivenolje, Lavendel og Teatree

Uren hud

Hard hud

Sprekker

Hudskader

Neglesopp

Sprukne/flisete negler

Innhold

økologisk uraffinert sheasmør (fair trade shea butter), kaldpresset økologisk vegetabilsk olje av oliven, naturlig e-vitamin, 100% ekte eteriske oljer av lavendel og teatre.

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Enig med deg Kari. Sheasmør har virkelig hjulpet meg også. Kjøper den på www.urtekosmetikk.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...