Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvem jeg kan kontakte med spørsmål ang regler ang alkoholinnførsel til tunisia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som vet hvem jeg kan kontakte med spørsmål ang regler ang alkoholinnførsel til tunisia?

Er dette samme person som lurte på om det gikk an og gå lettkledd i Tunisia?

Er det virkelig nødvendig for deg og ta med alkohol til et muslimsk land?

Skrevet

Ja, det er samme person. Og leste jeg ikke feil i en annen tråd, så har hun vært i Tunisia to ganger i desember og har sin kjæreste boende der, men like fullt har hun ingen andre steder å henvende seg for sine spørsmål enn her.

Og du Maxi: Kan du ikke lære deg å google?

Skrevet

Du kan fint kjøpe alkohol i taxfree'en i Norge og ta med deg.

Du har vel ikke tenkt å ta med deg kassevis.... :ler:

Selv tok jeg med en flaske konjakk og en flaske hvitvin da jeg reiste til Egypt for litt siden. Det er også et muslimsk land.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Selv om det er et muslimsk land er det ikke forbudt med alkohol der.

De brygger eget øl i Tunisia og de har også vinproduksjon.

Du får kjøpt alkohol på egne butikker og får det servert på restauranter. Men ikke overalt.

Å kjøpe med seg fra taxfree fra Gardermoen nedover er ikke noe problem.

Gjest Gjest_ann_*
Skrevet

Hvor mye skal du ha med?

Hvis du skal importere større mengder til en restaurant eller noe sånn må du nok ha spesialtillatelse (må nok kontakte ambassaden kanksje da). Men er det kun en flaske eller to til deg selv så er det ikke noe som må godkjennes. Da er det akkurat som å reise til andre land.

Skrevet
Selv om det er et muslimsk land er det ikke forbudt med alkohol der.

De brygger eget øl i Tunisia og de har også vinproduksjon.

Du får kjøpt alkohol på egne butikker og får det servert på restauranter. Men ikke overalt.

Å kjøpe med seg fra taxfree fra Gardermoen nedover er ikke noe problem.

Noen land har forbud, andre har ikke, men fellesnevneren er vel at det ikke blir satt særlig pris på. Så spørsmålet er igjen, med mindre du skal ta med deg norsk aquavit, er det nødvendig?

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Noen land har forbud, andre har ikke, men fellesnevneren er vel at det ikke blir satt særlig pris på. Så spørsmålet er igjen, med mindre du skal ta med deg norsk aquavit, er det nødvendig?

At noen land har forbud er noe helt annet.

TS spør spesifikt angående Tunisia og der er det ikke forbud. Og om du har med en flaske hvitvin, Baileys eller Fernet Branca (sistnevnte pleier jeg selv å ha med fordi det hjelper på feriemage :) ikke fordi det er spesielt godt) så er det ingen på flyplassen eller hotellet som sier noe på det.

...og hvorfor sier du "med mindre det er en flaske aquavit"?

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Det er ikke sikkert det er nødvendig nei - all den tid man får kjøpt alkohol i Tunisia. Til og med i tax-free butikken på flyplassen.

Det er forskjell på muslimske land! I Tunisia, Egypt og Marokko hvor det i mange mange år har vært mye utlendinger og turisme har de ikke så streng alkohol-politikk som f.eks. i Afganistan og Irak.

Muslimene drikker ikke selv - men i f.eks. Tunisia ellr Egypt ser de ikke noe galt i å tjener penger på å selge alkohol. Og det å ha med seg en flaske eller to fra Norge er det ikke noe regel imot.

Det blir jo rimelig tåpelig om de på hotellet skal se stygt på deg fordi du har en tax-free pose med en flaske i. Når det samtidig er minibar på hotelrommet med alkohol og de serverer alkohol i baren og i restauranten!

Skrevet

Jeg har prøvd å google, men fant ikke ut av hvem jeg kan kontakte. Jeg tror det er lov å ta med bare 1 liter sprit inn, men dette er jeg ikke sikker på, derfor vil jeg undersøke dette.

Det er Bacardi det er snakk om, og dette finner jeg ikke i Tunisia.

Kjæresten min elsker også dette etter han fikk smake av meg. Derfor lurte jeg på om det er mulig å ta med mer enn en flaske. Lurte også på om det evt er lov å ta med noe med mindre alkoholprosent f.eks om det ikke er lov å ta med mer enn en flaske.

Skrevet

Se på denne siden så finner du reglene som bl.a. sier at du kan ta med:

1 litre of spirits or 2 litres of alcoholic beverage

Skrevet
Se på denne siden så finner du reglene som bl.a. sier at du kan ta med:

1 litre of spirits or 2 litres of alcoholic beverage

Tusen takk. :D

Skrevet

"levde" nesten på bacardi og cola da jeg var i Tunisia, for mange år siden. Ikke problem å få på restauranger/nattklubber i alle fall

Skrevet (endret)

Da samboer og jeg var i Tunisia i sommer hadde vi oss med en flaske sprit gjennom tollen i Tunisia (flasken ble kjøpt på tax free). Ikke noe problem, de er ganske liberale slik jeg ser det, og de aller fleste stedene vi besøkte var det lett å få tak i alkohol, både utenlandsk og tunisisk øl, vin osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Ja, jeg har hatt med tax-free sprit til tunisia før, men lurte på hvor mye som egentlig var lov, men da vet jeg det. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...