Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #1 Del Skrevet 1. september 2003 Hei. Jeg har et problem, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. I går kveld da jeg skulle legge meg oppdaget jeg hadde jeg hadde en stor kul utenfor endetarmsåpningen. Den var ca 2-2,5 cm stor. Den var vond når jeg tok på den, men ikke for vond. Jeg oppdaget det ganske sent og tenkte at jeg fikk sove på det og så fikk jeg se hva jeg skulle gjøre neste morgen. Da jeg våknet i dag, var det gått hull på den, men jeg kunne kjenne at det fremdeles var noe igjen av den... Hva kan dette være? Kan det være hermorider eller? Jeg har ikke hatt noe sånt før, så for meg er det helt ukjent. Er det andre som har hatt noe lignende og som kanskje kan svare meg på det? Hvis ikke jeg blir bedre så får jeg ta en prat med legen. Men dette er jo ikke akkurat av der mest gøyale tingene en går til legen for. Så jeg tenkt at jeg først ville spørre noen av dere her inne om dere kunne hjelpe meg. Dere vet jo så mye, så jeg hiver dette ut i håp om at noen kan svare meg. Håper på svar fra dere. Hilsen en fortvilt jente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. september 2003 #2 Del Skrevet 1. september 2003 Høres ut som du kan ha hemorroider http://www.doktoronline.no/lex/hemorroider.shtml eller en så kalt tvilling http://www.uib.no/isf/eyr/2001q4/007315.html Lykke til! Suz :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #3 Del Skrevet 1. september 2003 Tusen takk for et så raskt svar Suzy. Min fast lege skal ringe meg nå snart ang noe svar på noen prøver jeg tok forrige uke. Så kanskje jeg skal spørre han med det samme om hva han tror om det. Jeg hadde bare håpet at det skulle gå over av seg selv. Fra før av er jeg litt plaget med blod ved avføring, og det har jeg vært plaget med en stund. Men det er ikke noe som er hver gang, det hender av og til. Jeg leste det med tvilling, og det at det kunne komme hvis en var veldig hårete der. Det er noe jeg ikke er, men det oppstår vel kanskje likevel...Æsj, jeg liker ikke slike ting, jeg er ikke akkurat så veldig glad i å gå til lege i utgangspunktet, og værre blir det når det gjelder slike ting. Men får en ikke kjøpe produkter mot hermorider som ikke er reseptbelagt? Er det neon som, vet noe om dette? Hilsen meg igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 1. september 2003 #4 Del Skrevet 1. september 2003 Små mengder salve mot hemoroider er ikke reseptbelagt. Gå på apoteket og be om f.eks. Scheriproct . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. september 2003 #5 Del Skrevet 2. september 2003 Du kan lindre hemorroider med Alcos anal-salve også. Den får du reseptfritt på apoteket. Suz :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 2. september 2003 #6 Del Skrevet 2. september 2003 Ganske så sikker på at det er hemorider ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #7 Del Skrevet 2. september 2003 Hei igjen. Tusen takk alle sammen for svarene. Jeg er nå begynt på behandlingen. Jeg bruker Alcos-anal stikkpiller og Sheriproct salven. Jeg føler meg litt bedre allerede, selv om det er litt vondt når jeg er på toalettet, men det går nok over det også snart. Har lest på pakningsvedlegget at det er viktig at en fortsetter behandlingen i en uke etter at symptomene er borte, slik at en er helt sikker på at det ikke kommer igjen med det samme. Er godt å komme i gang med behandlingen, ikke særlig gøy å ha dette her, men men.... Jeg takker der enda en gang, dere er til stor hjelp alle sammen! Ha en fortreffelig dag alle sammen. Hilsen en mye gladere jente nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå