Gå til innhold

Ekstremt tørre hender

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bente_*
Skrevet

Er fra før av plaget med svært tørre hender om vinteren, og jobben i helsevesenet gjør ikke saken bedre.

Bruker Biotherms Biomains håndkrem, den er bra, men ikke bra nok.

Trenger en annen vannfast håndkrem for svært tørre hender.

Videoannonse
Annonse
Gjest Renate-gjest
Skrevet
Er fra før av plaget med svært tørre hender om vinteren, og jobben i helsevesenet gjør ikke saken bedre.

Jeg bruker en krem som jeg kjøper på apoteket, den heter "SH". Den selges på pumpeflaske og finnes med eller uten parfyme. Den finnes også i en salve-variant på tube.

Synes kremen sitter godt selv om man vasker hendene, så jeg vil absolutt anbefale den :)

Pumpeflasken koster bare 150,- ca, og det er jo intet minus at den ikke er dyrere :)

Skrevet (endret)

Hemp Hand protector (eller Hemp Chanvre, eller evt body butter) fra Body shop tar mine nesten-flassende, kløende hender. Lukter litt sært, men ganske nøytralt sært. :) Skikkelig fet krem.

Endret av tineline
Skrevet

Jeg får veldig tørre hender i perioder og var på apoteket for å få noe til mine skjellete, sprukne hender. Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte få tak salve på resept fra lege, men jeg insisterte på å prøve en skikkelig håndkrem først. De anbefalte Eucerin repair håndkrem med 5% karbamid (uten parfyme). Ved hjelp av flittig smøring med den ble hendene mine som nye! Og best av alt, den er ikke klissete på hendene, så jeg slipper å måtte vaske hendene etter at jeg har brukt den før jeg kan ta på noe. Jeg bruker likevel håndkrem for det meste på utsiden av hendene på dagtid, da det er der jeg er mest tørr, og så smører jeg de gjerne grundigere når jeg har lagt meg om kvelden.

Skrevet

Avenè som man får kjøpt Apotek 1 er den beste jeg noen gang har prøvd. Har bare kjøpt den de to siste årene. Den er veldig holdbar, og mener den er vannfast også. Det er 50% på alle håndkremer på Apotek 1 for tida nå! :jepp:

Skrevet

Hempkremen fra Body Shop er veldig fin, ja.

Jeg bruker også mye av de håndkremene fra apoteket med 10% karbamid.

Det viktigste er å smøre seg så fort som mulig etter at man har vasket hendene, gjerne mens hendene er litt fuktige enda. Et annet triks jeg har brukt når jeg har hatt supertørre hender er å klisse på med fet krem om natten og sove med bomullshansker (fås kjøpt på bl.a. apoteket og Body Shop).

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Eneste som hjelper for meg er Neutrogenas håndkrem - nesten like fet som salve. Svir bare om jeg er SKIKKELIG tørr, og det blir jeg ikke så ofte lenger.

Bruker den om natten, i tjukt lag...

Kan kjøpes på Meny, f.eks. - koster 50 kr for en tube som varer lenge. Her har jeg brukt SÅ mye penger på kremer, også funker den billigste...

Før hadde jeg så tørre hender at huden sprakk når jeg beveget fingrene.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Dette er kanskje (forhåpentligvis ikke!) et totalt unyttig svar...Dette er ikke egentlig en håndkrem, men da jeg jobbet i ferskvareavdeling brukte vi "chem glove" ,en vannfast krem som skal beskytte hendene mot kjemikalier som såper, desinfiseringsmidler etc. Den funket også vanvittig bra mot uttørkning som følge av å vaske hendene hvert 5. minutt, stå med oppvask, bruke hansker... Jeg sliter med eksem pga tørr hud, og det var det eneste som hjalp. Virkelig! Dette er ikke noe man får tak i i vanlige butikker, men kanskje dere kan få tak i gjennom jobben?

Skrevet (endret)

Edit: dobbelpost. Bruker anledningen til å anbefale Helosan om du skulle trenge en god håndkrem som ikke er vannfast. Fåes på Europris til 30 kroner, den er helt knall :)

Ser nå at det er en gammel tråd. Håper kanskje du leser dette likevel, TS!

Endret av hikari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...