Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er litt giret her, sitter å ser på ferier i sommer, og lurer på om noen USA-bereiste mennesker har mulighet til å vurdere ferien min?

Jeg vurderer å ta fly fra Oslo til San Francisco(bli der 5 dager), leiebil fra SF til LV(via Grand Canyon: vet ikke hvor lang tid man bruker på bilturen. Noen som vet?)(bli i LV i rundt 5 dager). Deretter ta buss fra LV til LA og bli der 5 dager, før vi tar fly til NY og blir der et par dager(har vært der før), også ta fly tilbake til Oslo.

Høres det gjennomførbart ut? Eller bør vi korte ned på antall steder vi vil besøke for å få tid til å se det meste under den 3/4 uker lange ferien? Hvordan er gode hotell i LA, SF og LV? Dyrt? Og jeg er jente, samboeren min har ikke lappen - bare jeg, tror dere jeg tør å kjøre helt til Las Vegas? Jeg er litt bekymret, men har hørt veiene er fine:P

Jeg har null peiling, men håper noen har noen egne erfaringer de vil dele;) Det er jo alltid morsomt å prate om ferier!:D

Videoannonse
Annonse
Gjest Spirelill
Skrevet

Hei,

Ruten høres helt grei ut den. Det skal absolutt være gjennomførbart!

Jeg har hørt at det er billigst å kjøpe tur-retur billett til og fra samme by. Så om dere finner tur-retur New York til en billig penge, kan du finne en grei pris på fly videre til SF og fra LA

Når du kjører fra SF til LV kjører du gjennom Death Valley, men du ser ikke hele Gran canyon - da bør du kjøre litt videre forbi LV. En utrolig opplevelse. Det tar en hel dag å kjøre fra SF til LV, så det kan være et alternativ å dele opp ruten i to, kanskje.

Det kan fort gå en del penger i Las Vegas, så greit å ha litt ekstra på konto der.

Hoteller kan du finne i alle prisklasser. Har brukt hotels.com mye selv, og der kan du finne gode tilbud. Men vær kritisk til ett- og tostjerners hoteller. De kan være litt under din standard!

Håper dette hjalp litt!

Skrevet

Vanligvis når en skal kjøre fra SF til LV kjører en på I-5 til Bakersfield og mot vest på I-40 gjennom Mojaveørkenen. Denne turen er nok 8-900km. Er du en erfaren sjåfør kan dette gjennomføres på en dag, men det kan nok være verdt å dele det opp i to dager.

Veien fra SF til Bakersfield kan være litt kaotisk og det kan virke som litt aggresiv kjørestil fra enkelte hvis duikke er vant til å kjøre i utlandet. Det største problemet er nok ut av SF og inn til LA som begge deler kan virke litt kaotisk og forvirrende.

Skrevet

Hei og takk for svar!

Ja, jeg så det rett etterpå at det er Death Valley først, så tenker å ta en dagstur heller når vi er i LV.

Leste det tok rundt 11 timer fra SF til LV, og dette vil vi dele opp i to, for så å overnatte på et motell eller liknende ca halvveis. Er ikke supererfaren, men har hatt lappen i 4 år. Flybillettene kom på ca 3800 kr pr person fra OSLO-SF, NY-OSLO, så det var ikke så gale. Var minimale forskjeller på på ta samme returen:)

Vanligvis når en skal kjøre fra SF til LV kjører en på I-5 til Bakersfield og mot vest på I-40 gjennom Mojaveørkenen. Denne turen er nok 8-900km. Er du en erfaren sjåfør kan dette gjennomføres på en dag, men det kan nok være verdt å dele det opp i to dager.

Veien fra SF til Bakersfield kan være litt kaotisk og det kan virke som litt aggresiv kjørestil fra enkelte hvis duikke er vant til å kjøre i utlandet. Det største problemet er nok ut av SF og inn til LA som begge deler kan virke litt kaotisk og forvirrende.

Det er nettopp det jeg gruer meg litt til! Akkurat inn og ut av byene. Tenkte å ta taxi eller noe til et utleiefirma litt utenfor San Francisco. Noen i familien var i USA i fjor, og de fikk låne GPS med leiebilen, så jeg håper på det også. Sånn til jeg skal levere bilen tilbake.

Gleder meg skikkelig nå! Hørte veiene var fine og rette, så jeg krysser fingrene for det da:P haha

Skrevet

Inn og ut av storbyene i USA kan virke litt skremmende første gangene, men veiene der borte er MYE bedre merket enn rundt om i Europa :)

Skrevet
Hei og takk for svar!

Ja, jeg så det rett etterpå at det er Death Valley først, så tenker å ta en dagstur heller når vi er i LV.

Leste det tok rundt 11 timer fra SF til LV, og dette vil vi dele opp i to, for så å overnatte på et motell eller liknende ca halvveis. Er ikke supererfaren, men har hatt lappen i 4 år. Flybillettene kom på ca 3800 kr pr person fra OSLO-SF, NY-OSLO, så det var ikke så gale. Var minimale forskjeller på på ta samme returen:)

Det er nettopp det jeg gruer meg litt til! Akkurat inn og ut av byene. Tenkte å ta taxi eller noe til et utleiefirma litt utenfor San Francisco. Noen i familien var i USA i fjor, og de fikk låne GPS med leiebilen, så jeg håper på det også. Sånn til jeg skal levere bilen tilbake.

Gleder meg skikkelig nå! Hørte veiene var fine og rette, så jeg krysser fingrene for det da:P haha

Hvor fikk du tak i disse rimelige billettene?

LV til Grand Canyon t/r er i utgangspunktet ikke en dagstur, jeg foreslår dere legger inn ei natt i grand canyon, det finnes en rekke ok hoteller, men en bør gjerne bestille god ti på forhånd.

Veien gjennom mojaveørkenen består av 5 timer rett frem....

Skrevet

Jeg syns reiseruten din høres greit ut, jeg. Har kjørt mye i USA (på tvers, vest-øst, to ganger, og har gode erfaringer med veiene der. MEN - Vi var to som fulgte godt med. Mannen tok seg av kjøringa, og jeg var kartleser. Det hadde ikke fungert like godt hvis en av oss skulle gjøre alt. Men veisystemet i USA er mye bedre og mer tilrettelagt enn i Norge. Hvis du går på mapquest.com eller lign. får du gode veibeskrivelser med alle nødvendige avkjørsler. (noen ganger har jeg fått feil, gammel info, men stort sett går det bra).

Ha en kjempefin tur, og stopp masse, både for å handle og spise god mat. Det er mange gode restauranter å velge mellom. God tur!

Skrevet
Hvor fikk du tak i disse rimelige billettene?

LV til Grand Canyon t/r er i utgangspunktet ikke en dagstur, jeg foreslår dere legger inn ei natt i grand canyon, det finnes en rekke ok hoteller, men en bør gjerne bestille god ti på forhånd.

Veien gjennom mojaveørkenen består av 5 timer rett frem....

Kilroy har kampanje! Og nå er billettene bestilt;)

Vi skal ta fly fra LV til Grand Canyon tenkte vi, tar 1,5 time hver vei, og fikk det anbefalt:)

Jeg syns reiseruten din høres greit ut, jeg. Har kjørt mye i USA (på tvers, vest-øst, to ganger, og har gode erfaringer med veiene der. MEN - Vi var to som fulgte godt med. Mannen tok seg av kjøringa, og jeg var kartleser. Det hadde ikke fungert like godt hvis en av oss skulle gjøre alt. Men veisystemet i USA er mye bedre og mer tilrettelagt enn i Norge. Hvis du går på mapquest.com eller lign. får du gode veibeskrivelser med alle nødvendige avkjørsler. (noen ganger har jeg fått feil, gammel info, men stort sett går det bra).

Ha en kjempefin tur, og stopp masse, både for å handle og spise god mat. Det er mange gode restauranter å velge mellom. God tur!

Huff, jeg har en samboer uten førerkort og retningssans, men håper at det vil gå greit med en GPS i tillegg til kartbok:P hehe

Jeg gleder meg vilt til å reise nå! Samboer skal og prøve å lokke med noen kollegaer, og de har lappen, så med fire personer skal det nok gå greit forhåpentligvis:)

Virker forresten 500 kr natten på hotell/motell realistisk uten å måtte dele rom med diverse kakelakker? Sist vi var i NY brukte vi 1600 kr natten på et fantastisk luksushotell, men regner med å bo litt billigere når vi skal være borte tre uker:P

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_silly_*
Skrevet

Vi skal ta fly fra LV til Grand Canyon tenkte vi, tar 1,5 time hver vei, og fikk det anbefalt:)

Huff, jeg har en samboer uten førerkort og retningssans, men håper at det vil gå greit med en GPS i tillegg til kartbok:P hehe

Jeg gleder meg vilt til å reise nå! Samboer skal og prøve å lokke med noen kollegaer, og de har lappen, så med fire personer skal det nok gå greit forhåpentligvis:)

Virker forresten 500 kr natten på hotell/motell realistisk uten å måtte dele rom med diverse kakelakker? Sist vi var i NY brukte vi 1600 kr natten på et fantastisk luksushotell, men regner med å bo litt billigere når vi skal være borte tre uker:P

Jeg reiste rundt i Pennsylvania, Delaware og New Jersey i fjor sommer med tre andre uten å ha forhåndsbooket noen som helst overnatting, og det ordnet seg alltid med et rom på et motel. Man kommer langt med 80 dollars per natt. Det eneste rommet jeg var redd for kakerlakker var i Atlantic City, og det kostet 50 dollar natten:)

Skrevet

Vestkysten er betydelig billigere enn NY, med unntak av San Francisco. Spesielt i området LA og LV kan dere finne mye bra og billig. Et tips i LA er og bo i Hollywood, sentralt og billig.

Men jeg er nysgjerrig på hvilket luksushotell dere lå på i NY til 1600kr natten?

Skrevet

Jeg ville kortet ned Las Vegas et par dager, veldig stilig å ha vært der og se de ville bygningene - men inni er det stort sett akkurat det samme.

Skal selv til Las Vegas i sommer, og blir i to dager - dette inkluderer utflukten vi tar til GC.

Var der for 2 år siden, og da var vi der et knapt døgn - rakk veldig mye på kort tid!

Skrevet

Har ikke les alle svarene du har fått, men kan jo fortelle om den turen vi hadde til USA for et par år siden: Vi tok fly til SF og kjørte ned til LA. Brukte to dager på den turen, men kjørte da stortsett langs kysten og der er det delvis veldig kronglete veier. Fra LA kjørte vi via Palm Springs til Las Vegas. Fra Palm Springs til LV brukte vi vel en 4-5 timer såvidt jeg husker. Veiene der er flotte. Fra LV til Grand Canyon brukte vi 4 timer (da til området rundt Flaggstaff), og det ver virkelig verdt hvert eneste minutt! GC var helt vanvittig opg må bare oppleves!!!!! Vi tok fly hjem fra LV. I LV bodde vi på to ulike hoteller, nemlig Luxor og Mirage. Luxor var finere utenfra enn innvendig. Litt slitt igrunnen. Mirage var bra -og billig- og med en helt syk frokostbuffet. I LA bodde vi i Santa Monica på Holiday Inn og det var sentralt samt at det var lett å hive seg på div turer til Universal Studios etc. Nær stranda var det også og det opplevdes som et trygt område. I SF bodde vi på et koselig hotell som het Queen Anne. Fin atmosfære og koselig betjening, men ikke den mest sentrale beliggenheten. Vi hadde en helt fantastisk tur, og jeg kan anbefale Vestkysten på det varmeste!! Vi var forresten borte i to uker. Vi hadde planlagt det meste godt på forhånd, og alt gikk etter planen, så sånn sett gikk det bra, men vi hadde relativt hesblesende tempo, og det var ikke mye rom for sykdom eller uforutsette hendelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...