Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne skolen?

Vurderer å ta mastergraden min der. Er det mulig å få tittelen siviløkonom etter å ha studert på CBS?

Skrevet

Hvis du har bachelor i øk.ad. blir du siviløkonom ved å ta master ved CBS ja.

Ellers kan jeg ikke si så mye om skolen, annet enn at det er en veldig god skole (mer "anerkjent" enn BI/NHH f.eks), og vurderer selv å gå der en dag.

Skrevet

Ellers kan jeg ikke si så mye om skolen, annet enn at det er en veldig god skole (mer "anerkjent" enn BI/NHH f.eks), og vurderer selv å gå der en dag.

Økonomisk Administrasjon gjør at en blir siviløkonom?

Inngår Bedriftsøkonomi 1 og 2?

Skrevet

Er jo ingen opptakskrav utover generell studiekompetanse da men koselig skole :)

Skrevet

Noen som vet ca hva man må ha i karaktersnitt for å komme inn på de forskjellige masterne?

Har veldig lyst til å reise ned. Men samtidig er jeg usikker på om jeg klarer meg, master i utlandet på en skole som går for å være "såpass god" virker litt skremmende :)

Skrevet
Økonomisk Administrasjon gjør at en blir siviløkonom?

Inngår Bedriftsøkonomi 1 og 2?

Bachelor i øk.adm + master i øk.adm gjør deg til siv.øk. ja. Hva du mener med bed.øk. 1 og 2 vet jeg ikke...

Skrevet
Er jo ingen opptakskrav utover generell studiekompetanse da

Har det noe å si? Du kan studere øk.adm. mange steder i Norge og med kun generell studiekompetanse.

Skrevet

Det er utrolig mange norske studenter ved CBS, og en god del av disse er også innvolverte i ANSA (foreningen for norske studenter i utlandet).

Jeg ville nok kontaktet ANSA og spurt om det du lurer på, og om de eventuelt hadde kontaktinformasjon til noen du kan spørre om spesifikke ting i forhold til skolen.

Ut i fra venner jeg har som har gått på CBS kan studiene der være relativt krevende, men samtidig så er det litt individuelt på hva man studerer og hvor mye man legger ned i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...