Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :)

Min mann og jeg har veldig lyst til å dra på en vårferie nå i mars, muligens i påsketider. Vi vurderer New York og Roma, men muligens også varmere strøk.

Er det noen som har noen forslag på sentrale, men forholdsvis rimelige hotell i NY og Roma? Vi har aldri vært i Roma (så veldig vanskelig ift områder vi bør bo ift severdigheter etc), men jeg har vært i NY for nesten 10 år siden.

Vi har kun 4-5 dager til rådighet og et budsjett på maks 15,000 kroner, ekskluderende lommepenger.

På forhånd tusen takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare si at jeg syns Roma er ett veldig kjekt sted! Og for 15000 burde det jo overhodet ikke være ett problem å finne noe fint :) Jeg tror vi brukte 10 000 (inkl. lommepenger) på hele vår 2 ukers ferie i Italia :fnise:

Skrevet

Må nok legge til at 15,000 budsjett gjelder hovedsakelig for NY... Summen faller litt når det er snakk om Roma.. Og vi har jo mest lyst til å dra til NY...

Skrevet

Etter det andre har sagt til meg, så høres 5 dager litt lite ut når det er snakk om NY, siden flyturen er veldig lang. Men jeg skal ikke uttale meg om hvordan det er selv, siden jeg ikke har reist dit selv.

Selv drømmer jeg om begge byene. Blir nok en fin ferie uansett :)

Skrevet

Vi hadde 5 dager i NY da vi var der høsten 2006. Skulle gjerne hatt lenger, men det var helt greit. Men jeg ville ikke hatt kortere, 4 er nok for lite. Vi reiste torsdag, kom frem på ettermiddagen, reiste igjen mandag kveld, og kom da frem tirsdag morgen.

Dere må nok stort sett ut med en tusenlapp per natt for hotell sentralt i NY - har ikke noen spesielle forslag dessverre. Vi bodde på Herald Square Hotel. Det var sentralt, og helt greit, men ikke noe spesielt. Rommene var fine nok, men hotellet ellers var litt slitent. Ikke frokost inkludert, men vi spiste frokost på en frokostkafé i nærheten, og det var veldig greit.

Skrevet

Kanskje vi til og med kan forsøke oss på 1 uke i NY.. Da jeg var der for nesten 10 år siden, så var jeg der fra torsdag formiddag lokal tid, til tirsdag morgen norsk tid. Hmmm..

Tusen takk for anbefaling av et konkret hotell lilleGrethe, skal sjekke det ut :) Var det langt til Times Square, Empire State Building etc?

Skrevet

Kan anbefale Park central, ligger nært Central Park (som man jo hører på navnet)

Bra beliggenhet i forhold til subway etc!

Skrevet
Kanskje vi til og med kan forsøke oss på 1 uke i NY.. Da jeg var der for nesten 10 år siden, så var jeg der fra torsdag formiddag lokal tid, til tirsdag morgen norsk tid. Hmmm..

Tusen takk for anbefaling av et konkret hotell lilleGrethe, skal sjekke det ut :) Var det langt til Times Square, Empire State Building etc?

Det er rett rundt hjørnet fra Empire State Building og Macy's, så beliggenheten er perfekt. Rommene er greie, men resepsjonen er litt mer som på hostell, men det kan man vel leve med til en gjennomsnittlig pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...