Gå til innhold

Har ei "venninne" som er ei dårlig mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun har nettopp fått sitt tredje barn med tredje barnefar. De to eldste bor ikke hos henne. Hun viser lite eller ingen omsorg for den nye babyen. I tillegg bor hun aldri lenge på ett sted, flytter mye rundt. Nå har hun funnet seg enda en ny kjæreste og planlegger å flytte inn til han.

Hva burde jeg gjøre når jeg vet at hun har nær familie som kan passe på babyen mye bedre enn henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melde bekymring til barnevernet er alt du kan gjøre.

Skrevet

Da får jeg gjøre det da. Har snakket med ei annen venninne og hun skal også gjøre det samme. Men hva kan barnevernet gjøre? Jeg har hørt at de ikke alltid tar tak i bekymringsmeldinger.

Skrevet

De plikter i alle fall å følge opp meldingen, særlig om den kommer fra flere hold. Så blir det avgjort videre hva som skal skje etter intervju, hjemmebesøk og slikt. Noe mer kan dere ikke gjøre.

Skrevet

Jeg ville pratet med henne hvis jeg var bekymret for henne eller barna hennes. Tre barn med tre menn, er ikke grunnlag til å uroe seg selv om jeg ikke synes det er perfekt.

Skrevet
Jeg ville pratet med henne hvis jeg var bekymret for henne eller barna hennes. Tre barn med tre menn, er ikke grunnlag til å uroe seg selv om jeg ikke synes det er perfekt.

Det er ikke pga at hun har tre barn med tre forskjellige. Det er det at det er ustabilt med mye flytting. Hun prioriterer heller kjærestene enn barna. Hun viser liten morskjærlighet og ømhet overfor babyen. Hun roper og skriker i sinne til de andre barna, mens babyen ligger og gråter. Det har vært barnevern inne i bilde før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...