Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Tidl Par i 30 årene.Jeg dytta kjæresten min under en krangel, og da sprakk han totalt og jeg endte opp med bristet ribben, snuslippe, og en kul i hodet. Er det ok når det var jeg som begynte? Jeg går i terapi for dette, men ikke han. Han har vært lei seg, men nå i ettertid så sier han at jeg slo først, og at det ikke skal skje igjen. Vi er jo farlige for hverandre og jeg vil ikke fortsette forholdet.Vi bor ikke sammen lengre, men nå er han desperat og vil ha meg tilbake. Jeg opplever at han ikke vil ta denne episoden seriøst. Det skal ikke skje igjen sier han. Er det nok? Bør ikke han også gå og få hjelp, eller det nok at han bestemmer seg for at det ikke skal skje mer? Noen med erfaring her...
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Hmm...jeg har ikke erfaring med dette selv, men jeg er i prinsippet av den oppfatning at det er feil å slå, uansett kjønn. Ankepunktet er jo at mannen ofte er fysisk overlegen, og kan forvolde større skade ved fysisk vold, men moralsk sett synes jeg som sagt at det er like galt samme hvem som slår.
stjernekyss Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Ikke ok at han slo, ikke ok at du dyttet. Det ene er ikke verre enn det andre, dere er like jævlige mot hverandre.
Momseguri Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Viss jeg kan få uttryke meg med smileys: Og for å si det i klartekst: NEI DET ER IKKE GREIT! Ærlig talt, dette burde vel han typen din lært i barnehagen: Bare at du begynte betyr ikke at han får ett frikort til å fortsette! Og fra innlegget ditt høres det ut som om han gav deg juling når du "bare" dyttet ham, og at han heller ikke tar det alvorlig. Dette høres virkelig ikke ut som noe du bør satse på!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Vi menn får det banket inn i hodene våre at vi ikke skal slå først uansett hva mens kvinner ofte er av den oppfatningen at de kan gjøre nøyaktig hva faen de vil uten konsekvenser, inkludert det og bruke vold. Men når du kommer over en viss grense vil ikke lengre mannen kunne holde tilbake med seg selv i behold og da skjer slike ting som dette.. helt jævlig Jeg hadde ei dame i flere år som slo gang på gang på gang, var helt jævlig i kjeften og det eneste jeg kunne gjøre var å sitte der og vente det ut. Men når hun først tråkket over grensen slo jeg tilbake på hånden hennes, det var da jeg skjønte at jeg bare måtte komme meg vekk fra det kvinnemennesket før jeg gjorde noe verre. For selv om hun hadde slått meg ett titalls ganger fra før av så viste jeg at om jeg først slo henne tilbake slik at hun fikk føle det på kroppen selv så ville det være det samme som å ta på seg all skyld for hele situasjonen... Ikke slå, ikke engang når det å slå er det eneste rette og gjøre. Kom deg vekk!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har selv knuffet og blitt knuffet. Vi mennesker er ikke perfekte, men et slag er tusen ganger værre enn knuffing, selv om knuffing heller ikke er positivt. Pass deg for denne mannen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Han kunne knuffet og dytta tilbake, gjerne også så hardt at du fallt etc. MEN det er ikke ok å eksalere til slag selv om du starta. Om han dytta deg hadde jeg reagert like negativt om du da eskalerte til slag. I mitt hode er det ikke ok å ta en krangel til et fysisk nivå, men det er enda mindre ok å ta det til et fysisk nivå hvor man skader den andre, særlig om man skader til de grader du beskriver her. Jeg hadde aldri tatt tilbake en mann som var i stand til å skade meg så hardt at jeg brakk ribbein. Han angrer nå men det vil skje igjen. Dette er andre tråden her inne på ikke så lenge som handler om det samme. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen mener det er ok å slå og virkelig skade en person fordi den andre personen starta med dytting. Man skader ikke partneren sin slik er det bare. Dytting etc er idioti, men det er likevel ikke i nærheten av å slå. Dette er to vidt forskjellige kategorier av voldsbruk og den ene legitimerer ikke den andre. Så enkel er den saken.
Oz- Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 På generell basis synes jeg forsåvidt det er helt greit at mannen slår tilbake. Dersom jeg hadde vært så dum at jeg hadde slått til kjæresten min, må jeg forvente at han slår meg tilbake, men ikke verre enn jeg slo han (hypotetisk sett, naturlig nok). I dette tilfellet hadde jeg nok tatt med meg sakene og sagt takk for meg, for det der høres ut som mishandling, ikke et tilfelle av et klaps på kinnet
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Jeg husker den tråden din, den ble evig lang og til slutt stengt av modde. Dere bør IKKE bo sammen eller være sammen. Uavhengig av hvordan dere eller andre fordeler skyld eller diskuterer hvem som starta hva, så har fyren kryssa grensa så langt at neste gang er du død.
Gjest Lunis Skrevet 19. januar 2010 #10 Skrevet 19. januar 2010 EKTE MENN SLÅR IKKE! Han er sterkere enn deg og bør derfor vite bedre! Med store krefter kommer stort ansvar! Han må kunne kontrollere armene sine. Hvis han tror han lærer deg noe konstruktivt ved å gi deg juling lurer han bare seg selv. Dessuten, å slå den man er aller mest glad i er helt, helt feil. Uansett om du begynte eller ikke. Han burde heller gitt deg en klem.
The Kitten Skrevet 19. januar 2010 #11 Skrevet 19. januar 2010 Jeg synes faktisk at når man er voldelig så bør man forvente at det kan komme en voldelig reaksjon tilbake. Når det er sagt synes jeg han overreagerte kraftig, og at han heller ikke viser noe tegn til anger bør du ta som et tegn på at dere ikke er bra for hverandre.
Gjest Gorgonzola Skrevet 19. januar 2010 #12 Skrevet 19. januar 2010 Gratulerer jenter. Bare fortsett med støtteinnlegg som starter med at "fy deg - du må ikke dytte", fortsetter med en kose/klemme smiley, så videre noe mer energi på "slemme mannen" som tross alt gjorde mye mer og verre ting enn TS, og det er selvsagt basert på TS' objektive innlegg. Til slutt ender tråden med drittsekken som slår/mishandler som skulle vært fengslet og gjerne krydret med "jeg kan aldri stole på menn igjen, bedre å leve uten" og bla bla bla. Alternativt stopper moderatorene tråden før vi kommer så langt.
Inger88 Skrevet 19. januar 2010 #13 Skrevet 19. januar 2010 Jeg synes ikke det er ok at du skal ende opp skadet etter en krangel. Nå vet ikke jeg hvor hardt du dyttet(om det bare var et litt dytt som han nesten ikke merket eller om det var så hardt at han falt), så jeg har ikke noe grunlag for å bedømme dette.Men menere at det ikke er noen unskyldning å si *hun startet* Men du sier du går til behandling for dette, mener du da sinnemestring? Eller at du går til behandling for skadene du fikk?
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 19. januar 2010 #14 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Tidl Par i 30 årene.Jeg dytta kjæresten min under en krangel, og da sprakk han totalt og jeg endte opp med bristet ribben, snuslippe, og en kul i hodet. Er det ok når det var jeg som begynte? Nei, ikke dersom han er fysisk sterkere enn deg. Da er det han som har den reelle makten i en kamp og derfor kan han aldri slå tilbake. Jeg har blitt slått av damer og har aldri følt det som noen trussel som det var nødvendig å beskytte seg mot. Mann, 39
Siiw Skrevet 19. januar 2010 #15 Skrevet 19. januar 2010 Kunne han ikke bare gitt et dytt tilbake- så du fikk smake på hvordan det føltes ? . det kunne jeg skjønt. men ga jo deg juling!. Så finn deg heller en annen som er bra for deg. Skal jo ikke være nødvendig med vold i et forhold... :-O
Siiw Skrevet 19. januar 2010 #16 Skrevet 19. januar 2010 Gratulerer jenter. Bare fortsett med støtteinnlegg som starter med at "fy deg - du må ikke dytte", fortsetter med en kose/klemme smiley, så videre noe mer energi på "slemme mannen" som tross alt gjorde mye mer og verre ting enn TS, og det er selvsagt basert på TS' objektive innlegg. Til slutt ender tråden med drittsekken som slår/mishandler som skulle vært fengslet og gjerne krydret med "jeg kan aldri stole på menn igjen, bedre å leve uten" og bla bla bla. Alternativt stopper moderatorene tråden før vi kommer så langt. Og så lever vi alle sammen lykkelig resten av livet!!!
lykkelig84 Skrevet 19. januar 2010 #17 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Tidl Par i 30 årene.Jeg dytta kjæresten min under en krangel, og da sprakk han totalt og jeg endte opp med bristet ribben, snuslippe, og en kul i hodet. Er det ok når det var jeg som begynte? Jeg går i terapi for dette, men ikke han. Han har vært lei seg, men nå i ettertid så sier han at jeg slo først, og at det ikke skal skje igjen. Vi er jo farlige for hverandre og jeg vil ikke fortsette forholdet.Vi bor ikke sammen lengre, men nå er han desperat og vil ha meg tilbake. Jeg opplever at han ikke vil ta denne episoden seriøst. Det skal ikke skje igjen sier han. Er det nok? Bør ikke han også gå og få hjelp, eller det nok at han bestemmer seg for at det ikke skal skje mer? Noen med erfaring her... "Er det OK at mannen slår tilbake"? Når du starter, så ja! Hva forventer du? Skal han bare godta at du oppfører deg sånn, fordi du er jente? Nei! Så ikke begynn å grin for at han reagerte, da burde ikke du starta!
stjernekyss Skrevet 19. januar 2010 #18 Skrevet 19. januar 2010 Gratulerer jenter. Bare fortsett med støtteinnlegg som starter med at "fy deg - du må ikke dytte", fortsetter med en kose/klemme smiley, så videre noe mer energi på "slemme mannen" som tross alt gjorde mye mer og verre ting enn TS, og det er selvsagt basert på TS' objektive innlegg. Til slutt ender tråden med drittsekken som slår/mishandler som skulle vært fengslet og gjerne krydret med "jeg kan aldri stole på menn igjen, bedre å leve uten" og bla bla bla. Alternativt stopper moderatorene tråden før vi kommer så langt. Hei, setter pris på at du ikke drar alle over en kam her. Jeg synes de er møkkafolk begge to.
Gutt87 Skrevet 19. januar 2010 #19 Skrevet 19. januar 2010 Tviler på at trådstarter bare knuffa som hun sier å fikk en slik reaksjon tilbake. Om det var saken så synes jeg kjæresten overreagerte i dette tilfellet. Men når ei jente slår synes jeg man skal ha lov til å slå tilbake, men det beste er selvfølgelig å roe ned sitasjonen å heve seg over det (og selvfølgelig dumpe dama 10min etterpå). Det kan også være tilfeller hvor det ikke er mulig å gå vekk eller man føler at det er eneste utvei.
Sequax Skrevet 19. januar 2010 #20 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Tidl Par i 30 årene.Jeg dytta kjæresten min under en krangel, og da sprakk han totalt og jeg endte opp med bristet ribben, snuslippe, og en kul i hodet. Er det ok når det var jeg som begynte? Jeg går i terapi for dette, men ikke han. Han har vært lei seg, men nå i ettertid så sier han at jeg slo først, og at det ikke skal skje igjen. Vi er jo farlige for hverandre og jeg vil ikke fortsette forholdet.Vi bor ikke sammen lengre, men nå er han desperat og vil ha meg tilbake. Jeg opplever at han ikke vil ta denne episoden seriøst. Det skal ikke skje igjen sier han. Er det nok? Bør ikke han også gå og få hjelp, eller det nok at han bestemmer seg for at det ikke skal skje mer? Noen med erfaring her... Syns nok mannens reaksjon på dytten din var litt vel voldsom...hadde han dyttet deg tilbake hadde det jo vært en annen sak. I stedet forvoldte han deg kraftige fysiske ( og kanskje psykiske ) skader...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå