Gjest Dating guru Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg er 22 år og skal på date med denne gutten for første gang. Jeg skal liksom finne på hva vi skal gjøre, tolker jeg det som. Men hva skal jeg??? Han er eldre enn de tidligere kjærestene mine (25 år) og han er liksom litt alternativ og cool. Så jeg tenker at kino og restaurant kanskje blir litt kjedelig, selv om vi begge er veldig opptatt av film. Men jeg orker ikke noe stort styr hvor vi skal stå på snowboard eller klatre eller et annet stort prosjekt. Er forresten ikke særlig opptatt av disco. Har dere noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Hva med bare å gå en tur, og så drikke varm kakao eller noe etterpå? Det enkle er ofte det beste på 1. date.
I Grosny Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Jeg er 22 år og skal på date med denne gutten for første gang. Jeg skal liksom finne på hva vi skal gjøre, tolker jeg det som. Men hva skal jeg??? Han er eldre enn de tidligere kjærestene mine (25 år) og han er liksom litt alternativ og cool. Så jeg tenker at kino og restaurant kanskje blir litt kjedelig, selv om vi begge er veldig opptatt av film. Men jeg orker ikke noe stort styr hvor vi skal stå på snowboard eller klatre eller et annet stort prosjekt. Er forresten ikke særlig opptatt av disco. Har dere noen råd? Avatar er visstnok en bra film, og det er ikke dumt å starte med det for å ha en felles opplevelse å snakke om på restauranten. I den gamle verden var det forresten kavaleren som skulle ta initiativ og finne på ting, og samtidig spandere. Jeg håper det er litt tak i gutten din, at han ikke er en slik slapp likestillingsmann som overlater alt initiativ og halve regninga til dama. Hvis dere går på restaurant, så forsøk å finne et sted der dere kan få et hjørne. da er det lettere å få litt kroppskontakt. Er det ditt initiativ, så er det naturlig å dra han med på noe du er interessert i . Jeg vet ikke hva det er. Håndballkamp? Kunstutstilling? Ballett?
I Grosny Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Hva med bare å gå en tur, og så drikke varm kakao eller noe etterpå? Det enkle er ofte det beste på 1. date. Jeg hadde en fin date som var litt motsatt en gang. Vi møttes på en kafe, omfavnet hverandre, og gikk romantisk klinetur etterpå.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Jeg synes kino og restaurant er en veldig koselig date. Alternativt kan du jo invitere han på hjemmelaget middag (hvis du kjenner han såpass godt at du vil ninvitere han hjem til deg, man vet jo aldri..) Men hvis han synes dette er kjedelig må du nesten tenkte litt ut fra hvilke interesser han har, og planlegge noe lurt ut fra det. Lykke til
Gjest Dating guru Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Takk for mange gode råd! I den gamle verden var det forresten kavaleren som skulle ta initiativ og finne på ting, og samtidig spandere. Jeg håper det er litt tak i gutten din, at han ikke er en slik slapp likestillingsmann som overlater alt initiativ og halve regninga til dama. Vel, jeg ba ham med ut men ellers veit jeg ikke helt hvor gentelmann han er. Jeg har opplevd ham som veldig sjernert. Haha
Gjest Diane Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Jeg er 22 år og skal på date med denne gutten for første gang. Jeg skal liksom finne på hva vi skal gjøre, tolker jeg det som. Men hva skal jeg??? Han er eldre enn de tidligere kjærestene mine (25 år) og han er liksom litt alternativ og cool. Så jeg tenker at kino og restaurant kanskje blir litt kjedelig, selv om vi begge er veldig opptatt av film. Men jeg orker ikke noe stort styr hvor vi skal stå på snowboard eller klatre eller et annet stort prosjekt. Er forresten ikke særlig opptatt av disco. Har dere noen råd? Spørs hva du legger i alternativ/cool... Støtter forslaget om konsert/utstilling/ litterært arrangement (alt etter hva interessene hans er). Ta ham med på et sted med atmosfære hvis dere skal spise. Rett og slett... prøv å gjøre noe som passer personligheten hans, som viser at du forstår ham.
Tweety89 Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Lykke til iallefall! Her er noen forslag jeg kom på: *Du kan jo spørre om det er noen filmer som går på kino for tiden som han vil se. *Bowling kan være morsomt, og litt mer "action-fylt" enn feks å gå på cafè. *Dra på en konsert er mulig vis du vet åssen musikk han liker og det er noen konserter der dere bor. *Siden det er vinter kan dere jo gå på skøyter, eller være litt barnslige og å ake *Liker han/du noen form for idretter kan dere dra på et idrettsarrangement sammen. *Kunstutstillinger er det omtrent overalt så dere evt gå på en. *Hjemmedate kan jo også funke, bestill (eks) en pizza eller lag mat sammen og dra og ut og lei en film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå