Kjetil S. Skrevet 19. januar 2010 #1 Del Skrevet 19. januar 2010 Hva er det andre mennesker gjør som irriterer deg innmari fælt mye? Selv takler jeg stress kjempegodt, men føler at jeg blir helt vrengt innvendig av å omgås mennesker som over hodet ikke takler en stresset situasjon, og derved oppfører seg svært ufint og lite behersket. Ordet er fritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 19. januar 2010 #2 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg blir irritert over mennesker som prater mye om selv og som ikke kan være glad for andre mennesker. Jeg vet om en jente som alltid prater om hvor flink hun er eller ting som hun har gjort, og visst noen andre vil dele noe melder hun seg helt ut av samtalen eller sier "Ja, men vet du hva JEG har gjort". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanderay Skrevet 19. januar 2010 #3 Del Skrevet 19. januar 2010 Irriterer meg grusomt over mennesker som kaster bort tiden min ved at de bruker evigheter på å få betalt i kassen, legger beslag på betjeningen og nekter dem å raskt ta kassen når andre venter. Og de som generelt tror at verden skal tilpasses dem, alle andre må pent vente på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 19. januar 2010 #4 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jeg irriterer meg grenseløst over voksne mennesker med kronisk mark i ræva, som sitter og trommer, sparker, banker og peiver med alt de har av armer og bein og det som måtte ligge foran dem. De roper også gjerne ut forslag i hytt og pine uten å vente på tur, og er til generell pest og plage for oss som må være i samme rom som dem. Endret 19. januar 2010 av Gaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann26 Skrevet 19. januar 2010 #5 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg misliker å omgås damer som drikker/snuser/røyker. Jeg skyr dem som pesten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 19. januar 2010 #6 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg takler ikke folk med tyggis, uansett situasjon. Jeg går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 19. januar 2010 #7 Del Skrevet 19. januar 2010 Samme her. For meg virker mennesker som tygger tyggis arrogante og forbanna irriterende. Enda verre er det hvis de i tillegg smatter, viser tyggisen hele tiden eller må lage en eller annen lyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. januar 2010 #8 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg blir forbanna når folk prøver å snakke til meg når jeg er opptatt i telefonen. Dette gjelder spesielt på jobb(butikk), enten det er kunder eller leverandører jeg prater med. Når jeg ikke sier noe, men fortsatt har røret inntil øret, DA BETYR DET AT PERSONEN I ANDRE ENDEN SIER NOE, IKKE AT FOLK RUNDT MEG KAN SNAKKE I VEI! Og siden dette er KG, hvor folk elsker å kverulere, vil jeg legge til at det selvfølgelig ikke er private samtaler dette dreier seg om, da jeg aldri tar private samtaler ute i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 19. januar 2010 Fortell hvor du jobber da, så vi kan komme og erte deg litt..!! ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 19. januar 2010 #10 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg takler ikke folk med tyggis, uansett situasjon. Jeg går. Haha. Da hadde du ikke tålt meg. Jeg smatter når jeg tygger tyggis hehe. I love it and I ain't gonna stop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 19. januar 2010 #11 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg takler ikke folk med tyggis, uansett situasjon. Jeg går. Samme her. For meg virker mennesker som tygger tyggis arrogante og forbanna irriterende. Enda verre er det hvis de i tillegg smatter, viser tyggisen hele tiden eller må lage en eller annen lyd med den. Jøss, ante ikke at noen kunne bli irriterte av tyggistygging... Så lenge man tygger vanlig med lukket munn, så klart. Det er jo ganske mange som bruker tyggis i hverdagen, så det må være litt upraktisk å gå hver eneste gang, Bernardette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 19. januar 2010 #12 Del Skrevet 19. januar 2010 Folk som står opp om morgenen å tar bilen ut med den hensikt å lage køøøøøøøøøøøø. Jeg hater kø, og det virker som om flere har dette som dagens hovedattraksjon. Grrrrrrrrrrrrrr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne 40+ Skrevet 19. januar 2010 #13 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg må innrømme at jeg ville funnet det mye mer interessant å høre hvorfor dere velger å irritere dere over andre, i stedet for hva andre gjør som irriterer dere... Jeg kan ikke skjønne at noen gidder å kaste bort tid, energi, og godt humør på å irritere seg over andres særheter. Ingenting er like smittsomt som humør, både godt og dårlig, og når dere velger å la dere irritere av slike småting som dere beskriver her (etter mitt syn er alt dere har beskrevet her ingenting annet enn bagateller), bidrar dere til å øke irritasjonen generelt i hverdagen også for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 19. januar 2010 Ingenting er like smittsomt som humør, både godt og dårlig Fordi ingenting er like smittsomt, og lite kontrollerbart, er nå mitt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 19. januar 2010 #15 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg irriterer meg grenseløst over voksne mennesker med ustoppelig ADHD, som sitter og trommer, sparker, banker og peiver med alt de har av armer og bein og det som måtte ligge foran dem. De roper også gjerne ut forslag i hytt og pine uten å vente på tur, og er til generell pest og plage for oss som må være i samme rom som dem. Jeg er en av de der! Og jeg irriterer meg grenseløst over slike som deg, som mangler kunnskap om ADHD til å kunne uttale seg på en slik måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Megan- Skrevet 19. januar 2010 #16 Del Skrevet 19. januar 2010 Tror jeg irriterer meg LETT over ting, som sikkert er irriterende i seg selv:fnise: -Kø og trege mennesker! -Folk som prater om seg selv hele tiden og som aldri spør andre om ting. -Skrikende unger, unger som sparker i setet bak meg! -PR kåte mennesker som MÅ ha oppmerksomhet hele tiden! -Folk som avbryter. -eller de som fortsetter å prate når jeg avbryter. (hvis det er ekstremt uintressangt det dem forteller) -Folk som snakker om barna sine eller problemer i familien når jeg knapt kjenner personen. -De som snakker frekt til andre uten grunn -De som bryr seg opp i andres saker! -Prippenhet/folk som må gjøre ting perfekt før det er mer enn bra nok! -langsinte folk -Morgengrettenhet -sutring -folk som snakker altfor lavt! eller for høyt:P -folk med altfor god selvtillit -skryting -folk som er totalt uten selvironi,som tar seg nært av litt tullesnakk -folk som hører dårlig! slik at jeg må gjenta meg selv 5 ganger før jeg gir opp. OK tror jeg stopper her! haha, det er virkelig mye man kan irrtere seg over asså.. haha Mye av dette kommer fra min forrige jobb på eldresenter..mange eldre er NYDELIGE og listen over hva som gleder deg hadde nok blitt lenger:)Men disse gretne,sutrende, hørseldøve av dem, kunne jeg ofte *stikke seg selv i øyet med en blyant* for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne 40+ Skrevet 19. januar 2010 #17 Del Skrevet 19. januar 2010 Fordi ingenting er like smittsomt, og lite kontrollerbart, er nå mitt svar. Ikke kontrollerbart? Jeg har ingen problemer med å velge å ikke irritere meg over ting jeg ikke kan forandre. Et eksempel: Som så ofte før, ventet datteren min og jeg på toget på Oslo S. Det var nesten 40 minutter forsinket, og en kvinne klaget høylydt over forsinkelsen til alle som ville høre på (og det ble mange etterhvert!). En surere folkemengde skal en lete lenge etter. Da det ble min tur til å høre på klagingen, sa jeg "ok, toget er forsinket, og det er ingenting jeg kan gjøre med det. Det kommer ikke noe tidligere om jeg kjefter og klager. Alt jeg oppnår ved å irritere meg, er å ødelegge en ellers fin dag, Derfor velger jeg å ikke ødelegge dagen min på grunn av noe jeg ikke kan gjøre noe med.". Damen sluttet å klage umiddelbart når en person valgte å ikke la seg påvirke av hennes negative humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 19. januar 2010 Ikke kontrollerbart? Jeg har ingen problemer med å velge å ikke irritere meg over ting jeg ikke kan forandre. Et eksempel: Som så ofte før, ventet datteren min og jeg på toget på Oslo S. Det var nesten 40 minutter forsinket, og en kvinne klaget høylydt over forsinkelsen til alle som ville høre på (og det ble mange etterhvert!). En surere folkemengde skal en lete lenge etter. Da det ble min tur til å høre på klagingen, sa jeg "ok, toget er forsinket, og det er ingenting jeg kan gjøre med det. Det kommer ikke noe tidligere om jeg kjefter og klager. Alt jeg oppnår ved å irritere meg, er å ødelegge en ellers fin dag, Derfor velger jeg å ikke ødelegge dagen min på grunn av noe jeg ikke kan gjøre noe med.". Damen sluttet å klage umiddelbart når en person valgte å ikke la seg påvirke av hennes negative humør. Dette svaret tar jeg som et virkelig godt tips å kunne etterleve! Tusen takk skal du ha! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihearttom Skrevet 19. januar 2010 #19 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg blir ganske lett irritert og kunne sittet her hele kvelden og ramset opp folk og situasjoner som irriterer meg, og her er vel det som står høyest på lista: Folk som stopper opp midt i veien i sentrum/eller på kjøpesenter, for å knytte skoene eller for å prate i telefonen etc istedenfor å flytte seg til siden og la andre folk gå forbi. Folk som konstant avbryter meg mens jeg prater. Folk som bare prater om seg selv uten å spørre en eneste gang hvordan jeg har det. Småunger på bussen som hyler og skriker og mødre som skriker og kjefter på dem og tror at det skal få dem til å roe seg ned. Butikk ansatte som maser og forfølger meg og prøver å fortelle meg hva jeg trenger og har lyst på, når jeg egentlig bare går inn i butikken for å kikke (jeg vet det er en del av jobben å være service innstilt og hjelpe kunden, men noen ganger blir det rett og slett slitsomt og masete). Folk som lager stor kø i butikken fordi de plent må stå der å klage på noe og ikke enser den digre køen som former seg bak dem. Bussjåfører som kjører som om de skulle vært drita fulle (jeg blir redd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 19. januar 2010 #20 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg er en av de der! Og jeg irriterer meg grenseløst over slike som deg, som mangler kunnskap om ADHD til å kunne uttale seg på en slik måte. Unnskyld, skal omformulere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå