Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Har akkurat hatt total recovery på data'n. Tar vanvittig lang tid å installere alle oppdateringer og det som skal på plass før pc'n er klar for bruk igjen. Jeg har tidligere hørt at man kan brenne en kopi av pc'n slik den er når den fungerer, som visstnok skal bli slik at man ved en senere anledning kan sette pc'n tilbake til denne tilstand direkte fra brente plater slik at man ikke må installere alle programmene på nytt hver eneste gang. Har ikke prøvd noe slikt program, og lurer på om det er andre her som har erfaring med noe sånt? Noen som vet om slike progam, og eventuelt hvordan de fungerer i praksis? Jeg vet om muligheten for systemgjenoppretting, men jeg ønsker eventuelt å ta vare på mulgheten til å komme tilbake til dette punktet der pc'n er "så god som ny" uten å måtte begynne helt på scratch før alle oppdateringene og innstalleringene, som man alltid må igjennom når man har satt pc'n tilbake til fabrikkinstillingene.
aluminium Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan dette er med Windows, men prøv å finne deg et program som "cloner" disken din. Disse programmene har som regel også funksjon som gjenoppretter systemet slik det var...
Gjest VinglePetter Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Her er en liste: http://disk-imaging-software-review.toptenreviews.com/ Jeg har selv kopiert over en fungerende OS-partisjon fra en disk til en annen større disk ved hjelp av Acronis sin software. Den koster 49 USD, men det er det verdt synes jeg. De fleste av disse programmene kan også brukes til å ta en full backup av en OS-partisjon selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Takker for gode råd. Søkte på kloning og valgte å kjøpe acronis true image 2010. Har aldri prøvd et sånt program, så jeg skulle ønsket det var på norsk selv om det antagelig er ganske brukvervennlig hvis når man finner ut av det. Skjønte ikke helt hvordan jeg kan ta kopi av c-disken slik den er i dag, og hvordan man eventuelt får innstallert dette på nytt dersom jeg kjører recovery igjen. Ønsker jo å slippe å fjerne unødige programmer, og å slippe å bruke ca 18 timer på å innstallere windows updates hver gang jeg tar en recovery prosess. Får vel prøve å studere manualen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå